1

تاکید رئیس جمهوری چاد بر کشته شدن مختار بالمختار

  • کد خبر : 75132
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶

در پی ادعای رهبران القاعده در شمال آفریقا مبنی بر زنده بودن مختار بالمختار، رئیس جمهوری چاد با تاکید بر کشته شدن وی اعلام کرد که کشورش جسد بلمختار را در اختیار دارد.

 

 

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ادریس دبی، رئیس جمهوری چاد تاکید کرد که کشورش جسد مختار بالمختار، رهبر الجزایری القاعده در شمال آفریقا را در اختیار دارد و هویت آن شناسایی شده است.

وی گفت: ما شواهد محکمی که نشانگر مرگ وی باشد در اختیار داریم اما به دلیل آنکه بلمختار هنگام محاصره خود را منفجر کرده نمی‌توان نوار ویدئویی جسد وی را منتشر کرد.

 

ادریس دبی ادامه داد: مختار بالمختار که به دلیل کشته شدن عبدالحمید ابوزید، یکی دیگر از فرماندهان القاعده در آفریقا ناامید شده بود، خود را منفجر کرد و چند تن دیگر از فرماندهان القاعده نیز همین اقدام را انجام دادند تا به دست نیروهای همپیمان نیفتند.

 

 

بلمختار که گفته می‌شود مغز متفکر عملیات گروگان گیری در تاسیسات گازی ان امناس در جنوب الجزایر بود، از رهبران ارشد القاعده در شمال و غرب آفریقا بود که پیش از این مسولان القاعده بارها خبر مرگ وی را تکذیب کرده بودند.

 

چاد اعلام کرده بود که نیروهای ارتش این کشور در اوایل ماه گذشته میلادی در مرز مالی با الجزایر بالمختار را به قتل رسانده‌اند.

 

 

کشته شدن بالمختار و ابوزید به معنای فروپاشی فرماندهی القاعده در مالی است که این مساله سوال‌هایی را در خصوص سرنوشت هفت گروگان فرانسوی در مالی برمی‌انگیزد.

 

در همین راستا، رئیس جمهوری چاد اعلام کرد: من شخصا بر این باورم که گروگان‌های فرانسوی زنده بوده و در نزد شورشیان به سر می‌برند. اما اطمینان کافی ندارم که آنها در مالی باشند.

 

وی در ادامه افزود: ارتش فرانسه و چاد در شمال مالی و در کوه‌های ایووگاس به عملیات پاکسازی گسترده‌ای دست زدند و شواهدی مبنی بر حضور این گروگان‌ها در این منطقه وجود ندارد.

 

 

“القاعده مغرب اسلامی”، شاخه القاعده در شمال و غرب آفریقا روز سه شنبه اعلام کرد که فیلیپ وردون، یکی از گروگان‌های فرانسوی که در دست این گروه قرار دارد جان باخته است.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75132

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر