2

از عاشق بازیگر آمریکایی شدن تا رابطه با همسر سابق

  • کد خبر : 75592
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱:۰۱

مینو صمیمی در کتاب پشت پرده دربار به فساد اخلاقی شاه اشاره می‌کند.

 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و منتشر شدن خاطرات، شخصیت‌های نزدیک به محمدرضا شاه، جنبه‌هایی از زندگی آخرین شاه ایران را روشن کردند.

یکی از جنبه‌های پنهان زندگی محمدرضا، فسادهای اخلاقی وی بود که در خاطرات اسدالله علم و دیگر شخصیت‌های سیاسی دوران پهلوی به آن اشاره شده است.

مینو صمیمی در خاطرات خود به روابط غیر اخلاقی شاه اشاره می‌کند و می‌نویسد:

درباره روابط پنهانی شاه با زن‌های مختلف شایعات فراوانی بر سر زبانها بود، و از جمله می‌شنیدیم که: شاه هر سال ضمن سفر به سوئیس، در شهر «گشتاد» یکی دیگر از نقاط تفریجات زمستانی ثروتمندان با همسر سابق خود «ثریا» ملاقات می‌کند تا نشان دهند که کماکان به او عشق می‌ورزد.

یا روزنامه‌ها با تیتر درشت می‌نوشتند: شاه عاشق «آن مارگرت» ستاره معروف سینمای سوئد و آمریکا شده است. و یا عکسی از ملکه فرح با قیافه‌ای عبوس به چاپ می‌رساندند که زیرش نوشته بود: «دیگر از لبخندهای شهبانو اثری نیست»، تا وانمود شود که همسر شاه به خاطر هوسرانیهای شوهرش چقدر تلخکام است.

دامن این شایعات البته به تهران هم کشیده می‌شد، و آنطور که می‌شنیدم: مضمون اصلی گفتگوها در محافل زنانه، بخصوص در سالن‌های مد و آرایشگاههای ویژه زنان متجدد ـ را همین مطالب مربوط به عیاشیهای شاه تشکیل می‌داد.

البته شاه به عنوان حاکم یک کشور اسلامی این امکان را داشت که از راههای مشروع تعدد زوجات را انتخاب کند. ولی او چون خود را بیشتر تابع مقرّرات غربی می‌دانست، طبعاً شیوه اسلامی را نمی‌پسندید و بیشتر ترجیح می‌داد با پیروی از رفتار مردان اروپایی ـ که احتمالاً هیجان انگیزتر هم بود ـ با زنان مختلف روابط پنهانی داشته باشد.

نامه
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75592

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]