4

درد دل قربانیان روابط نامشروع+تصویر

  • کد خبر : 75860
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

شبکه بی بی سی: بنابر آمار رسمی هر سال بیش از ۲۰۷ هزار زن و دختر در آمریکا مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

 

 شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی گزارش داد: شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی طی گزارشی به وضعیت آزار و اذیت زنان در آمریکا و انتقادها از عدم رسیدگی مناسب پلیس این کشور در برخورد با افراد این پرونده ها پرداخت.

به گزارش بی بی سی؛ باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، ۶۶۰ میلیون دلار بودجه برای مبارزه با آزار جنسی زنان اختصاص داده است. این بودجه در شرایطی تصویب می شود که بسیاری از قربانیان از شیوه برخورد پلیس با مظنونان راضی نیستند و نیمی از قربانیان به پلیس مراجعه نمی کنند.

به گزارش بی بی سی؛ بنابر آمار رسمی هر سال بیش از ۲۰۷ هزار زن و دختر در آمریکا مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

الینور که خود قربانی این مساله بوده به بی بی سی می گوید: نیم شب بود من بعد از دیدار دوستم به خانه می رفتم که یک دفعه یک مردی از پشت اومده و تیغ موکت بری رو گذاشت زیر گلویم و گفت اگر جیغ بزنم مرا می کشد، تیغ را کف دستم کشید و دستم را برید.

ماریا مک فارلند کارشناس سازمان دیده بان حقوق بشر به این شبکه انگلیسی می گوید: آزار جنسی در بین جرایمی که در آمریکا رخ می دهد از همه کمتر گزارش می شود چرا که بیشتر اوقات قربانیان از گزارش کردن به پلیس واهمه دارند، می ترسند که کسی حرف آنها را باور نکند.

او می افزاید: ما در سازمان دیده بان حقوق بشر پرونده های ۳ سال متوالی در واشنگتن را بررسی کردیم و دیدیم متاسفانه پلیس هم بیش از یک سوم گزارش های آزار جنسی را یا مکتوب نکرده یا بطور جدی پیگیری نکرده اند.

راجر کناف بازپرس بخش خشونت و آزار جنسی به بی بی سی گفت: اگر مامور پلیس یا بازرس با قربانی آزار برخورد نامناسب کند احتمالا قربانی دیگر با پلیس همکاری نمی کند احتمالا سکوت می کند و اگر قربانی سکوت کند پلیس نمی تواند به اطلاعات دقیق دست پیدا کند و مجرم را شناسایی کند. این یعنی که یک مظنون خطرناک در جامعه آزادانه قدم خواهد زد.

به گزارش بی بی سی؛ الینور آن شب موفق می شود پس از درگیری و سه بار چاقو خوردن خود را از دست مهاجم خلاص کند اما هنوز پس از گذشت یکسال از نحوه رسیدگی به شکایتش گله مند است.

او توضیح می دهد: پلیس آمد و من همه چیز را گفتم هر چند روز یکبار من تماس می گرفتم یا آنها زنگ می زدند و می گفتند اگر خبر تازه ای بشود مطلعت می کنیم. یک ماه بعد من گزارش پلیس را دیدم، هیچکدام از آن چیزهایی که من گفته بودم در آن نبود.

ماریا کارشناس سازمان دیده بان حقوق بشر می افزاید: گاهی پلیس اظهارات قربانی را باور نمی کند و او را مقصر می داند، این برای قربانی شوک بزرگی است و زجرش کمتر از خود آزار جنسی نیست.

الینور همچنین می گوید: واقعا داغان شدم حس کردم خیلی تنها هستم، همان موقع که بهم حمله شد و چاقو خوردم کلی حس بی کسی کرده بودم اما از پلیس انتظار داشتم حمایت ام کند و طرف من باشد اما نبود.

با وجود شهادت دادن الینور و چند دختر دیگر به پلیس واشنگتن با انتقاد شدید از روش تحقیق سازمان دیده بان حقوق بشر، نتایج این گزارش را به هیچ وجه معتبر ندانست.

موضوعی که در سطح سیاست مدارها و مسئولان پایتخت آمریکا مناقشه ای برانگیخت اما در زندگی کسانی چون الینور آنچه برجسته مانده احساس امنیت فردی ای است که خراش عمیقی برداشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر