2

سپردن وثیقه در خارج از ساعت اداری و در طول شبانه روز برای جلوگیری از زندانی شدن افراد

  • کد خبر : 7610
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷

دادستان کل کشور، سپردن وثیقه در خارج از ساعت اداری و در طول شبانه روز برای جلوگیری از زندانی شدن افراد را یکی از مسائل مبتلا به مردم دانست. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: ما به دادسرا ها توصیه کردیم و می کنیم که حتی […]

دادستان کل کشور، سپردن وثیقه در خارج از ساعت اداری و در طول شبانه روز برای جلوگیری از زندانی شدن افراد را یکی از مسائل مبتلا به مردم دانست.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: ما به دادسرا ها توصیه کردیم و می کنیم که حتی الامکان قرارهایی که الزام به بازداشت موقت نیست، ‌طوری تنظیم کنند که منجر به بازداشت نشود که یکی از این قرارها، ‌سپردن وثیقه است.

وی گفت: اگر تمهیداتی اندیشیده شود که حتی الامکان در همان روز که از متهم تحقیق می شود، در صورت صدور قرار از طرف بازپرس یا دادستان، این امکان برای متهم در خصوص تامین قرار وجود داشته باشد.
محسنی اژه ای با اشاره به نیاز داشتن وثیقه ملکی به کارشناسی و توقیف آن در اداره ثبت اسناد و املاک افزود: باید اقدامی شود که حتی الامکان قبل از ظهر این قرار ( سپردن وثیقه ) صادر شود.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست و تحقیقات تا پایان وقت اداری ادامه می یابد، گفت: اگر این امکان برای بازپرس یا دادستان وجود داشته باشد که قرار در ساعتی از روز صادر شود که فرصت برای کارشناسی و توقیف سند باشد، بهتر است.
دادستان کل کشور افزود: اگر چنانچه کارشناس این امکان برایش باشد که هر ساعتی از شبانه روز و اداره ثبت اسناد و املاک نیز در طول شبانه روز بتوانند کار وثیقه را از نظر کارشناسی و توقیف انجام دهند، در دادسراها با قاضی کشیک این مساله را حل می کنیم.
وی تاکید کرد: ما خواهان آن هستیم که هر مقدار که می شود، فرد به زندان نرود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر