5

تعیین قیمت خودرو به ایستگاه آخر رسید

  • کد خبر : 76151
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

عضو شورای رقابت از نهایی شدن دستورالعمل قیمت گذاری خودرو فردا توسط جلسه شورای رقابت خبر داد و گفت: بر اساس جلسات گذشته شورای رقابت و کارهای کارشناسی شده، متغیرهای قیمت گذاری تعیین شده است و فردا فرمول قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت اعلام می شود.

به گزارش افق محمدعلی مددی،با بیان اینکه تنها مرجع رسمی تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو شورای رقابت است، افزود: فردا جلسه شورای رقابت برگزار و طی آن دستورالعمل قیمت گذاری خودرو نهایی می شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا دستورالعمل قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت فردا نهایی می شود، افزود: بر اساس جلسات گذشته شورای رقابت و کارهای کارشناسی شده، متغیرهای قیمت گذاری تعیین شده است و فردا فرمول قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت اعلام می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نتایج جلسات شورای رقابت تاکنون برای تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو گفت: بعد از تشکیل جلسات شورای رقابت با حضور کارشناسان، خودروسازان و قطعه سازان متغیرهای موثر در قیمت تمام شده خودرو تعیین شده است که با توجه به این متغییرها یک دستورالعمل ثابت برای تمام زمان صادر می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: این دستورالعمل، همانند یک معادله است که هر عددی در هر مقطع زمانی در آن قرار گیرد قیمت خودرو در همان زمان مشخص خواهد شد.

مددی با اشاره به متغییرهای تعیین شده برای قیمت گذاری خودرو ادامه داد: تاثیر تورم در قیمت قطعات و سایر متغییرهای تاثیر در قیمت تمام شده خودرو به همراه سود خودروساز در این دستورالعمل لحاظ می شود و به تناسب آن دستورالعمل جدید برای تمام مقاطع زمانی صادر می شود.

وی افزود: به دلیل اینکه برخی خودروسازان از ارز مبادله ای و برخی نیز از ارز آزاد استفاده می کنند، دستوالعمل جدید قیمتگذاری خودرو همانند دستورالعمل موقت متغیر خواهد بود.

این عضو شورای رقابت با تاکید بر اینکه مبنای قیمت گذاری خودرو شهریور ۹۱ خواهد بود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که متغییرهای تاثیرگذار در قیمت خودرو زیاد است الان نمی توان دستوالعمل جدید را اعلام کرد اما حدودا بین ۲۱ تا ۴۰ درصد افزایش نسبت به شهریور ۹۱ خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]