2

تلاش برای فراهم کردن زمینه به منظور بازگشت هزاران نفر از ساکنان منطقه ابیی

  • کد خبر : 763
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۳۶

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت دولت سودان نشان داده است در حال تلاش برای فراهم کردن زمینه به منظور بازگشت هزاران نفر از ساکنان منطقه ابیی است که به علت خشونت های اخیر از این منطقه فرار کرده اند . به گزارش اسوشیتدپرس از نیویورک ، بان کی مون […]

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت دولت سودان نشان داده است در حال تلاش برای فراهم کردن زمینه به منظور بازگشت هزاران نفر از ساکنان منطقه ابیی است که به علت خشونت های اخیر از این منطقه فرار کرده اند .

به گزارش اسوشیتدپرس از نیویورک ، بان کی مون در کنفرانسی خبری افزود اکنون خیلی زود است که بگوییم در این منطقه نفت خیز در مرز بین شمال و جنوب پاکسازی نژادی صورت گرفته است اما گزارش های محرمانه نیروی پاسدار صلح سازمان ملل متحد در سودان نشان می دهد حمله ارتش شمال سودان به ابیی درصورتیکه زمینه برای بازگشت بیش از سی هزار آواره فراهم نشود می تواند منجر به یک پاکسازی نژادی شود . وی تصریح کرد ما نهایت تلاش مان را برای جلوگیری از وقوع چنین چیزی به کار گرفته ایم . تحلیلگران می گویند درگیری در منطقه ابیی ممکن است شمال و جنوب را در آستانه جنگی تمام عیار قرار دهد و موافقتنامه صلح سال دو هزار و پنج را که به بیست و دو سال جنگ داخلی مرگبار بین شمال و جنوب پایان داد با خطر روبرو کند . در موافقتنامه سال دو هزار و پنج همچنین به مسئله ابیی به عنوان یک مسئله خاص اشاره و تاکید شده است نیروهای دو طرف باید تا زمان تعیین سرنوشت این منطقه ازطریق رای گیری، نیروهایشان را از آنجا دور نگه دارند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر