2

پیشنهاد تأسیس دانشگاهی که اساتید آنها از برگزیدگان المپیادها باشند.

  • کد خبر : 7659
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶

غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان و اعضای باشگاه دانش‌پژوهان جوان، برگزاری المپیاد را پایه‌گذار یک حرکت علمی مثبت دانست و گفت: برای این موضوع متأسفانه به درستی فکر نشده است. وی افزود: در ابتدای انقلاب به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق که از قبل از انقلاب نشأت می‌گرفت روند نزولی […]

غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در نخستین گردهمایی دانش‌آموختگان و اعضای باشگاه دانش‌پژوهان جوان، برگزاری المپیاد را پایه‌گذار یک حرکت علمی مثبت دانست و گفت: برای این موضوع متأسفانه به درستی فکر نشده است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق که از قبل از انقلاب نشأت می‌گرفت روند نزولی در تعداد دانش‌آموزان رشته ریاضی وجود داشت وبسیار نگران کننده بود به طوری که از ۷۰۰ تا ۸۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه کمتر از ۱۰ درصد از کل دانش‌آموزان در رشته ریاضی تحصیل می‌کردند که این موضوع حاکی از خطر بسیار بزرگی برای آینده کشور بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:‌ با بررسی مشکلات دریافتیم می‌توان با انجام مسابقاتی علمی در زمینه ریاضیات با عنوان المپیاد ریاضی برگزیدگان را تشویق کنیم.

وی یکی دیگر از کارهای مهم انجام گرفته در آموزش و پرورش را تأسیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان خواند و اظهار داشت: مراجع بین‌المللی اذعان کردند که جایگاه ایران در المپیادهای علمی بین‌المللی در ۱۰ درصد اول تثبیت شده است.

وی اعزام نخبگان به دانشگاه‌های معتبر جهان را لازم دانست و آشنایی نخبگان با مرزهای علم ودانش را الزامی خواند و بازگشت آنها و کمک به ساخت کشور و اتصال به جریان بالنده علم که یکی از شروط پیشرفت علم در کشور است را مهم ارزیابی کرد.

حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که می‌تواند رخ دهد و به رشد علمی کشور بسیار کمک می‌کند تأسیس دانشگاهی است که اساتید آنها از برگزیدگان المپیادها باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر