2

جریان اصلاحات به معنای دوم خرداد و فتنه عمرش به پایان رسیده است

  • کد خبر : 7674
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸

حسین فدایی شنبه شب در نشست کمیته های سه گانه و اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل جبهه پایداری گفت: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اعتقاد دارد هر جمعیتی که در میان اصولگرایان بوجود بیاید اگر در راستای گفتمان انقلاب اسلامی باشد باید از آن حمایت کنیم، چرا که در میان […]

حسین فدایی شنبه شب در نشست کمیته های سه گانه و اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل جبهه پایداری گفت: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اعتقاد دارد هر جمعیتی که در میان اصولگرایان بوجود بیاید اگر در راستای گفتمان انقلاب اسلامی باشد باید از آن حمایت کنیم، چرا که در میان متدینین سلایق متعددی وجود دارد.
وی افزود: اگر عده ای مشابه ما نبودند اینگونه نیست که نباید برای آنان حیات سیاسی قائل شویم و هر گروهی که بخواهد گفتمان انقلاب اسلامی را دنبال کند مورد حمایت جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در آستانه تشکیل مجلس هفتم گفت: در آن زمان نیز عده ای، ظرفیت برخی گروه ها و احزاب را برتر می دانستند اما بسیاری دیگر معتقد بودند ظرفیت گسترده ای وجود دارد که آرمانگرا و اصولگرا هستند و حاضر نیستند تحت پرچم یک حزب سیاسی فعالیت کنند و لذا ما باید بتوانیم این رابطه دو طرفه را با این بدنه ایجاد کنیم که این مبنای تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب بود.

فدایی با بیان اینکه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز نقش زیادی در این موضوع ایفا کرد اظهار داشت: این ظرفیت به میدان آمد و منشاء خیر و برکت شد اما بر اساس برخی مباحث این اتحاد دچار آسیب شد که این آسیب زیانبار و قابل پذیرش نبود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد از روی کار آمدن مجلس هفتم و دولت نهم تلاش کردیم به سمت وحدت و برطرف شدن موانع پیش برویم اما در سال ۹۰ اتفاقاتی در کشور افتاد که قابل پذیرش برای هیچ اصولگرایی نبود و افرادی که به حامیان تام و تمام دولت معروف شده بودند دچار یک شوک جدی در بدنه اجتماعی خود شدند و احساس کردند نمی توانند به روش و سازوکار گذشته فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه آنها بر همین اساس تلاش کردند یک تشکل جدید را ساماندهی کنند گفت: اینکه این ظرفیت بی سرپرست باشد برای آنها نگران کننده بود و بعد از اینکه تعدادی از آنها توانستند این تشکیلات(جبهه پایداری) را ایجاد کنند امید مثبتی ایجاد شد و ما نیز این امر را مثبت ارزیابی می کنیم.

فدایی تصریح کرد: در عین حال ما نسبت به بعضی از مواضع و افراد سئوال و ابهام داریم که امیدواریم آن سئوالات و ابهامات در فرآیند مواضع اجرایی پاسخ های مثبت دریافت کنیم و آرزو داریم افرادی که مواضع اشتباه داشتند آن را جبران کنند چرا که معتقدیم اگر نسبت به افراد سئوالی داریم باید در بستر زمان حل شود.

وی با بیان اینکه برخی ابهامات نسبت به اشخاص منجر به این نمی شود که ما آنها را به طور کامل نفی کنیم و از آنها حمایت نکنیم گفت: حمایت جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از روی ضابطه و منطق است و ما روحیه برتری طلبی و متمایز بودن شاخص نسبت به دیگران را نمی پسندیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما این همت و تلاش جدید را که تشکلی اعلام موجودیت کرد مثبت می دانیم و آنها را ضلعی از اضلاع گسترده اصولگرایی می دانیم و بنا نداریم آسیب ها و اشکالات را بزرگنمایی کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که همواره به عنوان بزرگترین شاخص نسبت به عناصر و شخصیت ها مد نظر ما است موضوع ولایتمداری است و از این منظر به افراد امتیاز می دهیم.

فدایی خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم جبهه متحد اصولگرایان شکل بگیرد و از جریان فتنه و انحراف بازدارنده شود و البته فصل تمایز ما با دیگران رعایت شاخص های ایجابی است چرا که یک اصولگرا باید ضد انحراف، ضد فساد و ضد فتنه باشد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه معیار ما برای ارزیابی افراد شاخص های اصولگرایی که در راس آن ولایتمداری قرار دارد است گفت: باید با توجه به گفتمان، وجود قوت ها و ضعف ها و عناصری که می خواهیم با آنها وحدت کنیم جلو برویم و وحدت برای ما این است که اگر نقاط قوت بیشتر است دست در دست هم جبهه اصولگرایی را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مصلحت عمومی نظام در این است که در مقابل فتنه و انحراف و دشمنان ظرفیت افزایی کنیم، گفت: آیت الله مصباح یزدی فرمودند که ما زیر پرچم وحدت کار کرده و هماهنگ با جریان وحدت عمومی اصولگرایان حرکت می کنیم.

نماینده مردم تهران در مورد تحلیل وضعیت ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات خاطرنشان کرد: چند واژه وجود دارد که باید تکلیفش روشن شود، یکی دوم خرداد، یکی اصلاح‌طلب و یکی فتنه، که الآن مترادف همدیگر مطرح می‌شوند یعنی اصلاح‌طلبان همان‌هایی هستند که فتنه‌گرند و فتنه‌گران همان‌هایی هستند که دوم‌خردادی هستند که البته به اعتقاد ما کسانی که یک روزی تحت عنوان دوم‌خرداد یا اصلاح‌طلب فعالیت می‌کردند، بین‌شان افرادی هستند که جریان فتنه را قبول ندارند و نسبت به توطئه‌های نظام سلطه موضع دارند.

وی اضافه کرد: اینان نسبت به اتفاقاتی که سردمداران داخلی فتنه انجام دادند به صورت اساسی و جدی معترضند، بنابراین پیشنهاد ما برای این افرادی که سلامت فکری دارند این است برای اینکه موضع‌شان با موضع جریان فتنه یکی نباشد، با یک عنوان، نام و با هویت جدیدی وارد صحنه شوند که خسارت‌های جریان فتنه متوجه آنها نشود.

فدایی گفت: اما جریان فتنه یک جریان ساختارشکن است و مقابل جمهوریت و اسلامیت نظام ایستاد و با آرای مردم مقابله کرد، همچنین همراهی کرد با کسانی که مواضع اساسی نظام را به چالش کشاندند، لذا آنها صلاحیت ندارند که مسئولیت خدمت بر این مردم را داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: آنها خود را سلب صلاحیت کرده‌اند اما اگر می‌خواهند برگردند و درون نظام خدمت کنند ابتدا باید اعمال و مواضع جریان فتنه را محکوم و اعلام برائت و توبه کنند، همچنین باید ضدانقلاب و نظام سلطه را محکوم و به شکلی جبران و اعتماد سازی کنند تا امکان گفتگو روی این موضوع و این جریان فراهم شود.

دبیر کل جمعیت ایثارگران خاطرنشان ساخت: جریان اصلاحات به معنای دوم خرداد و فتنه عمرش به پایان رسیده اما معتقدم نظام سلطه، انحراف و فتنه به سمتی گام بر می دارد که انتخابات مجلس نهم را به چالش بکشد و از این منظر فکر می کنم وحدت اصولگرایان بسیار لازم و ضروری است/مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر