3

جلیلی هم بیاید کاندیدای پایداری لنکرانی است

  • کد خبر : 76815
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه اگر حتی سعید جلیلی هم بیاید کاندیدای اصلح جبهه پایداری باقری لنکرانی است، گفت: مدل انتخاب اصلح ائتلاف و یا مذاکره بر نمی دارد.

افق نیوز: امیرحسین قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد به تشریح برنامه های جبهه پایداری و کاندیدای اصلح پرداخت و گفت: جبهه پایداری با این هدف شکل گرفته که نسبتش با ولایت امام و ملت ایران باشد و سیاست های آنها را ابلاغ، تبیین، تنویر و تبدیل به برنامه عملی بکند و از طرفی کنار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش جبهه پایداری این است که در جهت تحکیم دین حرکت کند، افزود: ما با وجود شورای مشورتی فقها به یک جمع بندی رسیدیم که شاخصه ها دیروز در تالار سید الشهداء اعلام شد و سعی شد فقط به صرف معرفی کاندیدا بسنده نکنیم و برخی شعارها و برنامه ها و دلایل انتخاب اصلح را نیز اعلام کنیم.

در ادامه این نشست قاضی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه جبهه پایداری تاکید بسیار زیادی بر گزینه اصلح دارد و آیا در صورت کاندیدا شدن جلیلی باز هم کاندیدای اصلح شما لنکرانی است گفت: جبهه پایداری سیری را برای بررسی کاندیداها به عمل آورده براساس یک معیار که بیشتر برگرفته از مطلب کلی مقام معظم رهبری است که فرمودند دولت آینده باید مزیت های دولت قبلی داشته و ضعف ها را نداشته باشد، لذا فکر می کنیم ساده زیستی جزو محسنات و یا عدم مشورت جزو عیب ها است.

وی با اشاره به اینکه ما در این تحلیل ها به سه نفر قطعی رسیدیم ادامه داد: برای جبهه پایداری مهم این بود که رئیس جمهور با چه کسانی چه برنامه و پارادایمی می آید. خیلی از کسانی که ذکر می شود همه آدم های محترم و چهره های انقلابی هستند ولی سوالی که مهم است این است که فردی که می خواهد کشور را اداره کند چقدر در جهت تحقق شعارهای انقلاب اسلامی قدرتمند است.

قاضی زاده افزود: مهم نیست رئیس جمهور چه سابقه ای داشته مهم این است که در اداره کشور چه ارزشی را مهم تلقی می کند، لذا ما نمی توانیم یک نیروی گفتمانی صرف را بدون هیچ سابقه اجرایی در راس قرار دهیم. مساله مهم دیگر نظارت و نظارت پذیری فرد بود. نظارت مقام معظم رهبری، نظارت دستگاه های حقوقی و نظارت معنوی. بین افرادی که این گفتمان انقلاب اسلامی را پذیرفتند در نهایت سه گزینه را انتخاب کردیم.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه برای انتخاب کاندیدای اصلح یک معیار سیستمی را مد نظر قرار داده اند افزود: بعد از انتخاب سه نفر وارد بررسی اشخاص شدیم. در بستر حوزه و دانشگاه از موسسه امام خمینی(ره) و دانشگاه امام صادق(ع) که تولید برنامه و فکر می کنند خواستیم تا مشورت دهند و در نهایت اهمیت انتخاب اصلح بر این شد که میزان تبعیت پذیری از مقام معظم رهبری در اولویت باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این که هیچکدام از این سه نفر حاضر نبودند نظر شورای فقها را قبول کنند در نهایت شورای مرکزی جبهه پایداری در جمع بندی به یک نفر اصلح رسید و از او دعوت کرد و لذا کاندیدای اصلح را لنکرانی معرفی کرده و در صورت حضور جلیلی باز هم لنکرانی گزینه نهایی است.

قاضی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه روش جبهه پایداری برای دولت آینده و یا ائتلاف با اصولگرایان چیست گفت: من سخنگوی دکتر لنکرانی نیستم در مورد برنامه ها باید خودشان جواب بدهند، من سخنگوی جبهه پایداری هستم ولی می توانم در مورد برنامه جبهه پایداری توضیح دهم.

وی گفت: دو تیم اجرایی دینی و اسلام شناس در داخل مجموعه بود که یک برنامه در ۵ حوزه تهیه کردند و این برنامه به محضر شورای فقها فرستاده شد و شورای فقها تاکید کرد که برنامه هایی باید مد نظر باشد که قابلیت اجرایی و عملی شدن دارد.

سخنگوی جبهه پایداری در ادامه درباره مذاکره و یا ائتلاف با سایر گروه ها گفت: مدل انتخاب اصلح مدل ائتلاف و یا مذاکره بر نمی دارد. قبل از این که بخواهید فردی را معرفی کنید ائتلاف کنید. ائتلاف یعنی چه؟ جریانی به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند لذا گفتیم جبهه پایداری مرزش گفتمان انقلاب اسلامی است ولو اینکه نسبت به حرف های پایداری انتقادی هم داشته باشد. علامه مصباح نیز فرمودند اینکه یک کاندید معرفی شده دلیلی بر این نمی شود که تحقیق و بررسی کاندیدای اصلح را حذف کنیم ولی معیار ما این است که فردی در برآیندها معیار اصلح باشد. ما نمی گوییم که گزینه ای که انتخاب کردیم در تک تک معیارها اصلح است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کاندیدایی که معرفی کردید رای آوری لازم دارد یا نه گفت: ما بنا را بر فرضیات نگذاشتیم بنا را بر تکلیف گذاشتیم. آیت الله خوشبخت نیز فرمودند شما وظیفه دارید اصل را شناسایی کنید. به اعتقاد ما مومنین اگر رای بدهند گزینه ما رای می آورد.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: هدف ما این است که جبهه پایداری کاندیدایی معرفی کند تا بتواند از مسیر انقلاب دفاع کند.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری مبنی بر سیاست خارجی و نحوه مذاکره با آمریکا گفت: سیاست خارجه ما بحث اقتدار بین المللی است، حفظ اقتدار و عزت ملت بزرگ ایران است، اگر نیاز به مذاکره باشد مذاکره از باب عزت است، اگر شرایط مذاکره عزتمندانه برای ایران فراهم شود باز قطعاً با نظر مقام معظم رهبری ما آن کاری که وظیفه دولت باشد انجام می دهیم اینهایی که فکر می کنند آمریکا و چند کشور اروپایی همه دنیا هستند مرعوب شده اند و ما آنها را مرتجع می دانیم.

قاضی زاده در مورد سیاست خارجی و برنامه پیشنهادی در مورد تحریم ها نیز گفت: برنامه ما عدم وابستگی اقتصادی کشور است یا به حداقل رساندن آسیب اقدامات خارجی که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است. لذا اقتصاد مقاومتی سه جزء دارد؛ حرکت متکی بر تولید، اصلاح الگوی مصرف و عدم وابستگی ارزی به محصولات خاص و در مورد تحریم ها ما به دنبال بی اثر کردن تاثیر مخرب تحریم ها هستیم .

در ادامه برنامه خبرنگاری در مورد شعر خوانده شده در مراسم جبهه پایداری در تالار سیدالشهداء پرسید و ادعا کرد که در آن شعر به برخی افراد توهین شده که قاضی زاده در جواب گفت: من آن شعر را گوش نکردم و اطلاع دقیقی ندارم ولی هر کار غیراخلاقی از سوی هر کس که باشد ناپسند است و کسی حق ندارد به دیگران توهین کند. اگر چنین اتفاقی افتاده مورد پسند نیست.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما تیم اجرایی آقای لنکرانی را معرفی می کنید و نظر دیگر افراد شاخص در مورد لنکرانی چیست، گفت: منظور من از تیم اجرایی یک فرد نیست که مثلاً به عنوان وزیر اقتصاد مطرح باشد بیشتر منظور ما از تیم اجرایی اهمیت این موضوع است. چرا در دولت قبل بسیاری از این مدیران یک سره عوض شدند ما نمی خواهیم این اتفاق بیافتد.

وی اظهار کرد: ما در مورد انتخاب لنکرانی با بسیاری از وزیران دولت نهم مشورت کردیم و از آنها پرسیدیم چه کسی را قبول دارید که آنها گفتند آقای لنکرانی این خیلی مهم است. وزرای هم تراز او وی را انتخاب کردند.

در پایان قاضی زاده در پاسخ به سوالی درباره اینکه شما در انتخابات رئیس مجلس از حدادعادل حمایت کردید چرا الان از وی حمایت نمی کنید گفت: جواب شما را دیروز علامه مصباح دادند. ایشان یکی از برجسته ترین افراد در گفتمان انقلاب اسلامی هستند. در مورد آقای حداد دوستان ما هزینه دفاع از وی را پرداخت کردند ما حداد را گزنیه اصلح برای ریاست مجلس دانستیم و اگر الان او را انتخاب نمی کنیم نافی شخصیت ارزشی، معنوی و برجسته آقای حداد نیست. ممکن بود اگر دکتر لنکرانی در مجلس بود ما باز هم برای ریاست مجلس آقای حداد را بر می گزیدیم ولی برای ریاست جمهوری در مورد آقای لنکرانی به جمع بندی نهایی رسیده ایم.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]