3

امروز هنرمندان ما با پول و صورت زیبا هنرمند می شوند

  • کد خبر : 76940
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۶:۲۶

شاعر «چمدان‌های قدیمی» گفت: در کشور ما سیاست حق شعر و فرهنگ را خورده و به همین دلیل است که قیصر و امثال آن به خوبی در جامعه معرفی نشده‌اند.

علیرضا قزوه در ویژه برنامه پنجاه و چهارمین زادروز قیصر امین‌پور که عصر امروز در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد گفت: همه ما متعلق به خاندان شعر هستیم و از اینکه چنین مراسم‌های برای شعرا برگزار می‌شود خوشحالم.

وی ادامه داد: از اولین دیدارم با قیصر امین‌پور سی سال می‌گذرد و او کسی بود که شعرهایم را در مجله سروش نوجوان منتشر می‌کرد.

شاعر کشورمان با بیان اینکه شعرخوانی در حوزه هنری نقطه اوجی داشت و آن هم شعرخوانی قیصر امین‌پور بود افزود: همیشه از گرمسار به حوزه هنری می‌آمدم تا شعرهای قیصر امین‌پور و سیدحسن حسینی را بشنوم.

قزوه اظهار داشت: خانم صفارزاده گفته بود که وظیفه داریم سیدحسن حسینی را به اندازه قیصر امین‌پور به جامعه معرفی کنیم و اگر سید حسن حسینی از قیصر برتر نباشد کمتر از آن هم نیست.

وی اضافه کرد: قیصر امین‌پور در شعر خط شکن بود و سیدحسن حسینی نیز در نظریه‌پردازی جزو اولین‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌آ‌مد. در سال ۶۵ مخملباف و سیدحسن حسینی در حوزه هنری دعوای را به راه انداختند که باعث جدایی بین عده‌ای از شاعران شد.

وی ادامه داد: جاذبه قیصر امین‌پور بسیار زیاد بود و برعکس آن سیدحسن حسینی دافعه زیادی داشت؛ حسینی روحیه خروشانی داشت و شاید به همین دلیل بود که زیاد در جامعه شناخته شده نیست.

قزوه با بیان اینکه خانم صفار زاده به خاطر تفسیر قرآن در امامزاده صالح دفن شده است گفت:  امروز می‌بینیم که صفارزاده تنها در روز مرگش به یادش می‌افتیم و این ناراحت‌کننده است.

وی ادامه داد: در ایران همیشه سیاست، نظامی‌گری و اقتصاد حق  ادبیات را خورده است و به همین دلیل است که شعرا در کشورمان به خوبی معرفی نشده‌اند.

این شاعر کشورمان با بیان اینکه در کشور عربستان عکس شعرا و نویسندگان بر روی پول‌هایشان چاپ شده است افزود: ما اگر عکس امام را بر روی پول‌هایمان نداشتیم طبعتا عکس سیاستمداران روی پول‌ها چاپ می شد و من فکر می‌کنم اگر عکس کسی بخواهد بر روی پول کشورمانم چاپ شود باید عکس آوینی، قیصر، چمران و شهید مطهری باشد.

قزوه ادامه داد : در کشورهای دیگر ساختمان‌های را که شعرا تا چند روز در آن جا زندگی کرده‌اند نگهداری می‌کنند در صورتی که در کشور ما چنین اتفاقی نمی‌افتد.

وی گفت: در کشور ما سیاست حق شعر و فرهنگ را خورده است و امثال آن شناخته نشده‌اند. اگر بالاترین جایزه‌ها را هم به من بدهند باز به شاگردی قیصر،‌سیدحسن حسینی و سلمان هراتی افتخار می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروزه کسانی خود را به‌عنوان هنرمند معرفی می‌کنند که فقط صورت زیبا دارند گفت: کسی به‌ اندازه سعید افشار هنرمند واقعی نیست اما امروزه بازیگران ما و سایر هنرمندانمان با پول به‌عنوان هنرمند شناخته می‌شوند.

قزوه اظهار داشت: قیصر، صفارزاده و سیدحسن حسینی شاعران اصلی کشورمان هستند و حرفهای که آنها در شعرهایشان گفته‌اند در آینده شناخته می‌شود.افراد بسیاری بودند که می‌خواستند قیصر را از انقلاب جدا کنند در حالی که قیصر در اشعارش از امام زمان و امام حسین (ع) سخن گفته است و خدمت مقام معظم رهبری رسیده بود.

این شاعر کشورمان با بیان اینکه قیصر متعلق به شعر انقلاب است خاطرنشان کرد: قیصر در مقابل نامهربانی‌ها سکوت کرد ولی در اشعارش می‌بینیم که از امام زمان (عج) و شهدا سخن گفته و نمی‌توان قیصر را از انقلاب جدا دانست.

خبرگزاری دانشجو

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر