1

به نفع ولایتی و قالیباف کنار نمی‌روم

  • کد خبر : 77562
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸

نائب رئیس مجلس گفت: تصمیمم این است که راه را برای موفقیت گفتمان نظام فراهم کنم و تا آن هنگام که حضورم باعث تحقق این گفتمان شود، در صحنه حاضرم والّا حضور نخواهم داشت.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در دیدار با اصناف و اعضای اتاق بازرگانی زاهدان با اشاره به راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور نظیر قطع ارتباط درآمدهای نفتی با بودجه کشور، اظهار داشت: دولت باید به صحبت‌های فعالان اقتصادی گوش  کند و به دغدغه آنها را پاسخ دهد.

وی پس از استماع مشکلات اصناف و اعضای اتاق بازرگانی تأکید کرد: دولت باید مشکلات اصناف و بازرگانان را مشکلات خود بداند که متأسفانه امروز این نگاه وجود ندارد.

ابوترابی‌فرد در ادامه با تأکید بر نگاه کارشناسی در تصمیم‌گیری‌ها، اظهار داشت: باید به گونه ای تصمیم بگیریم و اقدام کنیم که بتوانیم در جمع صاحب‌نظران از تصمیم خود دفاع کنیم که لازمه این کار، وجود پشتوانه کارشناسی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بحث قوانین مالیاتی و استثنائات آن که خواسته برخی از اعضای حاضر در جلسه بود، تصریح کرد: قوانین مالیاتی عام و دارای شمول هستند و نمی تواند استثناهای بخشی داشته باشد.

ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد: راهکار حل این مسأله اینست که قانون مالیات در کشور به درستی اجرا شود.

وی ادامه داد: بنگاهی که سود قابل قبولی ندارد، نباید مالیات دهد و بر این اساس اجرای درست قانون بیش از ۷۰ درصد مشکلات فعالان اقتصادی را حل می کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم همچنین بر اصلاح سیستم مالیاتی کشور تأکید کرد و لزوم حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را خواستار شد.

وی تأکید کرد: بهبود فضای کسب و کار کشور و استان سیستان و بلوچستان باید در اولویت قرار گیرد و اگر بتوانیم موارد مشکل‌دار را درست شناسایی کنیم، می‌توان رتبه ۱۴۵ فعلی فضای کسب و کار کشور در آمارهای جهانی را در چهار سال اول ریاست جمهوری دوره یازدهم به زیر ۴۰ کاهش داد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه کلید پیشرو کشور در دست توانای دستگاه اجرایی است، خاطرنشان کرد: در صورتی که بدنه کارشناسی دولت تصمیمات مجلس را به درستی اجرا نکند، تصویب قانون جوابگو نیست و بر این اساس اگر دولت به نظارت مجلس و دستگاه های مسئول اعتقاد داشت، راه را برای نظارت فراهم می کرد.

در این جلسه که رئیس اتاق بازرگانی زاهدان نیز حضور داشت، مشکلات فعالان اقتصادی استان مطرح و جزئیات آن در اختیار حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد قرار گرفت.

به گزارش فارس، همچنین پس از این دیدار، نائب رئیس مجلس با تنی چند از علمای اهل سنت بلوچستان دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه برگزار کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان، با تأکید بر اینکه راهبرد دولت اصلاحات و دولت فعلی را برای بحث موضوع هسته ای ایران انتخاب نمی‌کنم، گفت: ما باید در داخل کشور اقتدار خود را افزایش دهیم و در سایه اسلام و گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق، سطح وحدت ملی را در بالاترین افق ارتقاء بخشیم و دستگاه دیپلماسی مبتنی بر این گفتمان با جامعه جهانی و ۵ + ۱ مذاکره کند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت نیروهای کار آزموده ی وزارت خارجه، گفت: گفت‌وگوها باید مبتنی بر کارشناسی و لحاظ منافع ملی صورت گیرد.

نائب رئیس مجلس در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد دلیل شرکتش در انتخابات، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت مبتنی بر علم و اخلاق برای تحقق پیشرفت هستیم و برای برون رفت از شرایط فعلی باید بر دانش و با تکیه بر خرد جمعی و کمک نخبگان کشور را اداره کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئولیت دستگاه اجرایی برقراری آرامش و تحقق وحدت اسلامی در جامعه است این عرصه حاضر شدم تا بتوان با بالارفتن سطح اخلاق بر اختلافات فائق آییم و کشور را به سمت توسعه و پیشرفت به پیش ببریم.

در ادامه، دانشجویی از ابوترابی‌فرد در مورد احتمال انصراف وی در صورت محبوبیت بالای یکی از کاندیداهای ائتلاف پیشرفت پرسید که وی در پاسخ، گفت: تصمیمم بر اینست که راه را برای موفقیت گفتمان نظام فراهم کنم تا آن هنگام که حضورم باعث تحقق این گفتمان شود، در صحنه حاضرم و اگر چنین نباشد حضور نخواهم داشت.

وی همچنین کنار کشیدن خود به نفع ولایتی و قالیباف را رد کرد.

نائب رئیس مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد تحریم های اعمال شده بر علیه کشورمان و تبعات آن گفت: نظام حاکم بر جهان حضور کشوری مستقل را بر نمی تابد و آن را چالشی در برابر اهداف خود ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: هر قدر اقتدار ما بیشتر شود زیاده خواهی‌های دشمنان کمتر می شود و لذا باید با نظام سلطه با قدرت سخن گفت، در عین حال اگر ما ذخایر ارزی خود را سامان می دادیم و زیرساخت ها را بهتر تقویت و مدیریت می‌کردیم امروز شرایط بهتری داشتیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین بر ایفای نقش یک قطب سیاسی توسط جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مورد اشاره قرار داد و در مورد عملکرد دولت احمدی‌نژاد، گفت: در دوران وی توانایی ما در عرصه دفاعی بیشتر شد و رشد علمی و امنیت کشور ارتقاء یافت. اما در عین حال در عرصه اقتصادی به عملکرد دولت احمدی نژاد انتقاد دارم.

ابوترابی‌فرد از تذکرات خود به دولت برای فاصله گرفتن از گفتمان علم و اخلاق و خلق نزاع و همچنین توجه به برنامه و اسناد بالادستی نظام خبر داد.

نائب رئیس مجلس در پاسخ یکی از دانشجویان در مورد بحث سازش با آمریکا، گفت: آیا نظام ما با نظام سلطه بر سر دست‌یابی به دانش هسته ای است؟ اگر چنین بود جنگ ۸ ساله نباید شکل می گرفت.

 

«چالش ما با آمریکا بر سر داشتن انرژی هسته ای نیست بلکه بر سر استقلال سیاسی است که نمی‌خواهد کشوری مستقل، مقتدر باشد».

وی خاطر نشان کرد: آمریکا می داند دست یابی به رآکتورهای هسته ای راه را برای اقتدار نظام باز می کند و بر این اساس اقتدار آنها با اقتدار ما مشکل دارند و نه هسته ای شدن.

ابوترابی‌فرد با رد برخی از انتقادات مبنی بر اینکه در صورت رابطه با آمریکا مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها در کشور ایجاد نمی شد، تصریح کرد: بیشتر مشکلات ما بیشتر از آنکه ناشی از تحریم‌ها باشد از ضعف‌های مدیریت است.

وی درباره بحث اختلاس سه هزار میلیاردی نیز گفت: نباید در سیستم بانکی ایران اجازه سوء‌استفاده داده شود اما در هر حکومتی امکان بروز فساد وجود دارد که باید با آن مقابله کرد؛ در این میان اموال ناشی از اختلاس اخیر بازگردانده شد.

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا نگاه خود در مورد انتخاب همکارانش را مبتنی بر شایسته سالاری عنوان کرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد حمایت از سوریه در صورت پیروزیش در انتخابات گفت: در سوریه سلاح و دلارهای نفتی جریان یافته و جنایت بزرگی رخ داده است؛ اگر این جریان به پیروزی برسد جنایات بیشتری ادامه می یابد و نباید اجازه داد که این جریان قدرت بگیرد.

اوترابی‌فرد پیش از پاسخ به سؤالات دانشجویان به تشریح رکن جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به مسئولیت جامعه در نظام اسلامی برای حضور در صحنه گفت: در نظام اسلامی باید شایسته‌سالاری به معنای واقعی کلمه تحقق یابد و نقش تعیین‌کننده مردم در انتخاب شخص دوم کشور برجسته، شفاف و مؤثر باشد.

بر اساس این گزارش، نائب رئیس مجلس در جمع دانشجویان بسیجی زاهدان نیز مهمترین مسئولیت دولت را بحث عدالت ارزیابی کرد و گفت: باید با فساد به طور جدی برخورد شود و با اتخاذ راه درست جلوی برخی سوء‌استفاده ها را گرفت.

ابوترابی‌فرد، کوچک‌شدن حجم دولت متناسب با وظایف حاکمیتی و اصلاح سیستم و شبکه  بانکی کشور را از راهکارهای این مسأله ارزیابی کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری طرح گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق را معطوف به آموزه های قرآن کریم عنوان کرد و افزود: مدیری که بدون توجه به دانش برگزیده شود، نمی تواند توفیق حاصل کند و راه رسیدن به پیشرفت احترام به خرد جمعی است، که باید محقق شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد کابینه آینده اش اظهار داشت: با توجه به شناختی که نسبت به بدنه مدیریت اجرایی کشور و ارتباط با دانشگاهیان دارم رایزنی هایی را با چهره هایی که مد نظرم بوده داشته ام.

نائب رئیس مجلس در ادامه توجه به مقوله تولید را به عنوان مهم‌ترین مسأله در دستور کار خود معرفی کرد که این امر می تواند نرخ بیکاری را کاهش داده و کنترل نرخ تورم را در پی داشته باشد.

یکی از دانشجویان در مورد مقوله وحدت اصولگرایان از ابوترابی‌فرد پرسید که وی در پاسخ گفت: با توجه به فضایی که در آینده خلق خواهد شد امیدوارم اصولگرایان با توجه به نظر جامعتین به نگاه قابل دفاعی دست  یابند.

این نامزد انتخاباتی ریاست‌ جمهوری در مورد رقیب انتخاباتی خود نیز گفت: شرایطی که در روزهای آینده خلق می شود مسیر حرکت را تعریف می کند و لذا اکنون رقبای جدی در صحنه تعریف نشده اند و لذا پس از معرفی نامزدهای قطعی می توان مسأله را رصد کرد.

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا مسأله مصرف و مدیریت مصرف و نیز انضباط مالی با پرهیز از کم‌ترین اسراف و بالابردن سطح بهره‌وری را حداقل به میزان ۳۰ درصد و نیز کاهش شکاف های طبقاتی را از برنامه های خود عنوان کرد.

ابوترابی‌فرد گفت: اقتصادی که مدیریت هزینه را داشته باشد نباید یک ریال را بی‌هدف و بی‌ثمر هزینه کند و بر این اساس یکی از ویژگی های اقتصاد مقوامتی انضباط مالی است.

به گزارش فارس، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در مسجد الزهرا (س) زاهدان ضمن ملاقات و گفت‌وگو با مردم، امامت نماز مغرب و عشاء این مسجد را بر عهده گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر