1

مصاحبه جنجالی پژمان نوری در مورد هدایتی

  • کد خبر : 78254
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵

مصاحبه جنجالی پژمان نوری در مورد هدایتی: او مشخص کند ملوانی است یا پرسپولیسی!
کاپیتان ملوان بندرانزلی در آستانه بازی با پرسپولیس مصاحبه جالبی انجام داد.

پژمان نوری کاپیتان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در آستانه دیدار با پرسپولیس تهران گلایه های بسیاری را از وضعیت مالی تیم ملوان در فصل جاری مطرح می کند. او معتقد است که این مشکلات به همراه مشکلات فنی تیم ملوان را در نیم فصل دوم زمینگیر کرده است .
کاپیتان، دل پُری از وضعیت موجود داشت و خیلی از حرفهای ناگفته ی خود را در مصاحبه با سایت “ملوان کلاب” مطرح کرد که در ادامه می خوانید:

* تمرینات در این تعطیلی لیگ چطور سپری شد ؟

متاسفانه این سری از تعطیلات به خاطر باشگاه های آسیا بود و به نظر من یک جور خستگی و افسردگی برای بازیکنان ایجاد شده است چون بدنسازی زیادی داشتیم و در این ۱۰-۱۲ روز خیلی رعایت شد که بازیکنان از لحاظ بدنی تحلیل نروند . این تعطیلی ها به کل تیم ها فشار می آورد چون باید دائما بدنسازی کنند و این مسئله برای بازیکنان آزار دهنده است و فقط در ایران اتفاق می افتد.

*بازی با پرسپولیس را چگونه می بینید ؟

بازی پرسپولیس همیشه برای ملوان حساس بوده و همیشه ملوان جلوی پرسپولیس به جز بازی جام حذفی اخیر خوب ظاهر شده ولی الان تیم از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی نیست و چند مصدوم هم داریم که شرایط را سخت می کند ولی ما برای برد می‌رویم تا بتوانیم لااقل کمی از ناکامی های اخیر را جبران کنیم. مشکلات مالی نیز که طبق معمول وجود دارد و حتی با ورود حسین هدایتی برطرف نشد. چه بخواهیم چه نخواهیم فوتبال به سمت بحث مالی گرایش پیدا کرده است اگر تیم سپاهان با پرواز چارتر به رشت می آید فقط به خاطر این است که موقعیت تیمش را در صدر جدول حفظ کند ولی ما تا تهران هم با اتوبوس می رویم که برای تیم حرف در نیاورند. ولی هواداران فهیم ما باید بدانند که پول یکی از شرایط اصلی موفقیت در فوتبال امروز است. شما تیم ذوب آهن را نگاه کنید تا سالهای پیش برای قهرمانی در چمپیونز لیگ تلاش می کرد و فقط امسال نتوانست شرایط مالی خوبی داشته باشد و الان جز کاندیداهای سقوط است. هر چند که این را هم قبول دارم که همه چیز پول نیست ولی تاثیر بسزایی در فوتبال ایران دارد. این پول است که باعث حرفه ای شدن فوتبال و باشگاه می شود من همیشه گفتم که تفکر حرفه ای باید در فوتبال ملوان حاکم شود ولی تا کنون اینطور نشده است.

*چرا در این فصل بیش از فصل های گذشته این موضوع در ملوان به چشم می آید؟

در تیم ما یک ناامیدی رخنه کرده است چون بازیکنان از ۳ سال گذشته طلبکارند و امسال هم با ذهنیتی که از قبل برایشان بوجود آمده و طلبهایشان را نگرفته اند و صجبتهایی که از سیستم مدیریتی استیل آذین شنیده اند می‌دانند که ۲۰ درصد از قراردادشان را جریمه می شوند، ۲۰ درصد هم بابت مالیات باید پرداخت می‌کنند و اگر بخواهند از تیم بروند ۲۰ درصد هم باید به باشگاه بدهند. پس این بازیکنان تنها ۴۰ درصد قرارداد خود را در این فصل دریافت می کنند ! در واقع با توجه به اینکه نزدیک به ۴۰ درصد از مبلغ قرارداد ما پرداخت شده است ما باید مالیات پولی را هم که نگرفته ایم بدهیم ! همانطور که من مالیات پول سه سال پیش که از ملوان نگرفتم را دادم!

* قصد داریم مقداری به نظرات مردم در این قضیه ورود کنیم، خیلی از هواداران معتقدند که پولی که فوتبالیست ها میگیرند بسیار زیاد است و حتی اگر بخشی از پولهایشان پرداخت نشد جای اعتراض وجود ندارد.

ببینید این درست است که مبلغ زیاد است اما این واقعیت فوتبال است و همه جا، نه تنها ایران بلکه دنیا اینگونه فوتبال را ساپورت میکنند ، باید تفکر ما حرفه ای شود. در بازی استقلال مقابل الریان یک بازیکن برزیلی فقط ۲۰ دقیقه بازی کرد و می گویند که ۱۰ میلیون دلار با باشگاه الریان قرارداد دارد. این طرز تفکر تیم های قطری است که باعث شده همیشه از سرعت پیشرفت خوبی نسبت به ما برخوردار باشند و میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را بگیرند. این چیزهاست که ما را از قدرت اول آسیا پایین کشیده است. الان هم در مورد تیم ملوان همین مسئله حاکم است. ما از لحاظ امکانات و شرایط مالی خیلی از تیم هایی که سهمیه می گیرند عقب هستیم. شما مطمئن باشید که بسیاری از بازیکنان ملوان در جایگاهی هستند که شاید در ماه هزینه ۵-۶ خانواده را بدهند و خرج و مخارج خیلی از چیزها در فامیل به گردن آنهاست و این مسئله ای است که شاید مردم از نزدیک نمی بینند. من نمی گویم که همه بازیها و نتایج ما مربوط به پول است بلکه بدشانسی و بی دقتی خودمان هم ما را از کورس عقب انداخت و در بازی مقابل پرسپولیس و بازی مقابل گهر و هم چنین بازی مقابل فولاد با کمی خوش شانسی و دقت می توانستیم برنده آن بازی ها باشیم. چه بسا با آن بردها اصلا از لحاظ نتیجه گیری به اینجا نمی رسیدیم. همین باعث شد که از کورس عقب بیفتیم و این بی انگیزگی ها در تیم رخنه کند.

*پس ورود مالک جدید عملا تاثیر مثبتی را ایجاد نکرد؟

ما نیم فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و همه چیز خوب بود. آمدن هدایتی دلگرمی در تیم ایجاد کرد و همان ابتدای فصل درصدی از بدهی های گذشته بازیکنان را داد و ۲۰ درصد از قرارداد این فصل را نیز پرداخت کرد که نتایج مثبتش را در نیم فصل اول دیدیم. این اتفاق می توانست در نیم فصل دوم هم بیافتد و با مدیریت قوی این بحران را رد کنیم تیم شارژ مالی که نشد و مدیران و مالک تیم نتوانستند مشکلات تیم را برطرف کنند و قول پاداش به تیم را دادند که آن هم متاسفانه عملی نشد. در شب قبل از بازی جام حذفی مقابل پرسپولیس هدایتی گفت که دیگر نمی خواهد تیم‌داری کند و در هتل تیم این حرف ها را به ما زد که باعث تضعیف روحیه بازیکنان شد و گفت که از تیمداری دلسرد شده و هم ملوان و هم گهر را می خواهد واگذار کند! در حالی که ما فکر می کردیم او آمده است تا به تیم روحیه بدهد. نیم فصل هم قرار بود که اگر جز سه تیم قرار گرفتیم یک خودرو به بچه ها هدیه بدهد که با امتیاز مساوی با فولاد و تفاضل گل کمتر چهارم شدیم. من با آقای هدایتی صحبت کردم و گفتم که حداقل یک پاداشی بابت این رتبه به بازیکنان بدهد که آن هم انجام نشد. به نظر من آقای هدایتی باید اول مشخص کنند که ملوانی هستند یا پرسپولیسی! چون مشکلات ما دقیقا زمانی که بازی با پرسپولیس داریم تشدید هم می شود و این مسئله عجیب است.

*صحبت پایانی با هواداران؟

هواداران امسال خیلی ما را تحمل کردند و روزهای بدی را به خاطر نتایج ضعیف ما گذراندند از همه آنها بابت حمایت های بی دریغشان تشکر می کنم. فقط در پایان می خواهم یک خواهش از همه ی ملوانی ها بکنم این که همیشه طوری رفتار کنند که ملوانیهایی که در تیم های دیگر بازی می کنند رغبت کنند که به این تیم برگردند. من در همین بازی آخر دیدم که پویا نزهتی بابت استرس زیادی که از سکوها به وی وارد می شد ۵۰ درصد توان خود را نتوانست به نمایش بگذارد و به جای نفوذ، پاس رو به عقب می داد یا علی رمضانی قبل از مصدومیت بابت همین استرس ها تمامی ضربات کاشته یا کرنرها را نمی توانست به خوبی ارسال کند. هواداران باید بدانند که حمایت از این بازیکنان در روحیه آنها تاثیر مثبت دارد و هیچ چیز مانند حمایت آنها نمی تواند بازیکن را به جلو هل بدهد. امیدوارم که تفکر حرفه ای در تمامی ارکان باشگاه ملوان نهادینه شود تا این تیم روزهای خوبی را برای فوتبال انزلی در آینده رقم بزند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر