1

مهاجمی که ۴بار دروازه ‌‌رئال را فروریخت+تصاویر

  • کد خبر : 78301
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۱۱

ستاره لهستانی که ۴ گل به کهکشانی‌های مادریدی زد، ۶ سال قبل عذرش توسط یک تیم باشگاهی خواسته شد اما هیچگاه تردید به دل خود راه نداد تا امروز گلزنی مطرح شود.

روبرت لواندوفسکی که چهارشنبه شب در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هر ۴ گل تیمش را در برد ۴ بر یک مقابل رئال،‌ به مادریدی‌ها زد،‌ داستان زندگی عجیبی دارد.

این ستاره ۲۴ ساله که اکنون مورد درخواست تیم‌های بزرگ اروپا است، ۶ سال قبل که هنوز اسم و رسم کنونی را نداشت،‌ بازیکن تیم «لژیا ورشو» ‌از لیگ کشورش «لهستان» بود. در آن موقع با وجود راهیابی به تیم چنین مطرحی، ‌مورد اقبال و توجه کادر فنی قرار نگرفت. حتی در چنین سن و سال حساسی از کادر حرفه‌ای‌‌های باشگاه خط خورد با این توجیه که قد و قامت‌اش به درد فوتبال نمی‌خورد.

ظاهرا کسانی که ۶ سال قبل در این تیم لهستانی با لواندوفسکی برخورد کردند، نمی‌‌دانستند روزی فرا خواهد رسید که همین بازیکن به ظاهر غیر مفید، می‌تواند به تنهایی دروازه غولی همچون رئال مادرید را نه یکبار، بلکه ۴ بار در یک بازی بگشاید!

این مهاجم توانمند با گل‌های خود به سفید‌پوشان مادریدی، ‌کاری کرد که نامش در تاریخ فوتبال دورتموند، آلمان و اروپا ثبت شود. او با استفاده از توانمندی با پای‌ چپ، راست و سر در کنار زیرکی در بازی،‌ بیش از پیش محبوب دل‌ هواداران شد.

*عدم یأس در کنار حمایت خانواده

وی در مورد این نکته که ۶ سال قبل چه اتفاقی در زندگی‌ ورزشی‌اش رخ داد تا مصمم و جدی به کارش ادامه داده و اکنون به بالاترین درجه از موفقیت برسد، می‌گوید: پس از آنکه از لژیا ورشو همکاری با مرا نخواست، مایوس نشدم. خوشبختانه خانواده‌ از من حمایت کرد و با حمایت‌های آنان توانستم آن روزهای سخت را پشت سر گذارم. بدیهی است به وضعیت بدنی‌ام توجه کردم. چون می‌خواستم مهاجمی خوب و شایسته شوم، لازم بود از فیزیک خیلی بهتری برخوردار شوم. بنابراین خیلی بیشتر از گذشته روی فیزیکم کار کردم و وضعیت تغذیه‌ام را مورد دقت قرار دادم.

وی ادامه می‌دهد: اکنون با نظر سرمربی تیم، در تمرینات قوای جسمانی شرکت می‌کنم تا همچنان به فیزیک بهتری برسم. حتی امور تغذیه را کاملا مورد دقت قرار می‌دهم.

*توصیه‌های ارزشمند همسر آینده

لواندوفسکی جدا از این دقت‌ها، بخشی از موفقیت خود را مرهون لطف «آنا استاخورچکا» نامزدش می‌داند. خانمی که تابستان سال جاری لواندوفسکی قصد ازدواج با وی را دارد، خود یک کارشناس امور تغذیه است و بهترین توصیه‌ها و برنامه‌های غذایی را به شریک زندگی‌اش می‌دهد.

این خانم همچنین در دانشگاه‌ دوره‌های پیشرفته بدنسازی را گذرانده است. استاخورچکا که خود در سال ۲۰۰۸ به عنوان عضو تیم ملی کاراته بانوان لهستان، به مدال برنز جام جهانی رسید، در مسابقات جام جهانی کاراته نیز سوم شد. او اطلاعات و تجربیات ورزشی که خود کسب کرده، به روبرت منتقل کرده است.

این خانم می‌گوید: واقعا از موفقیت‌ روز‌افزون روبرت خوشحالم. او روز به روز موقعیت و جایگاهی بهتر در فوتبال کسب می‌کند. خوشحالم با توصیه‌هایی که به او کردم، مسیر بهتری را برای رسیدن به موفقیت طی کرده است.

*حمایت پدر و مادری ورزشکار

علاوه بر شریک زندگی آینده‌اش،‌ روبرت لواندوفسکی از این موهبت بزرگ برخوردار بوده که در خانواده‌ای ورزشی به دنیا آمده و رشد کرده است.

او در واقع وقتی ۶ سال قبل از لژیا ورشو کنار گذاشته شد،‌ زیر نظر پدر و مادرش که هر ۲ معلم ورزش بوده‌اند، سعی کرد ضعف‌های جسمانی خود را به دقت برطرف کند.

پدرش که قهرمان جودو و فوتبال بود،‌ با استفاده از یکسری فنون آماده‌سازی خاص قهرمانان ‌به او سرعت بیشتر و چابکی را آموخت. مادرش نیز به عنوان قهرمان والیبال اسبق لهستان، نیز آموزش سرعت و تیزهوشی داد.

با این حمایت‌ها پدر و مادرش خوب می‌دانستند که فرزند‌شان چه علاقه‌ای به فوتبال دارد و به همین دلیل کمکش کردند تا گام‌هایی برای پیشرفت بردارد.

البته پدرش زمانی که او هنوز کم سن بود، ‌درگذشت. روبرت می‌‌گوید: متاسفانه پدرم اکنون حضور ندارد که از نزدیک نتیجه تلاش‌هایش را در مورد من ببیند. البته من فکر می‌کنم روح او حی و حاضر است و مرا می‌بیند و به وجودم افتخار می‌کند.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه او اولین بازی که به عنوان بازیکن حرفه‌ای فوتبال انجام دادم، را نتوانست ببیند. اما من تمام گل‌های که زده‌ام را برای شادی روح‌اش،‌ به پدرم هدیه کرده‌ام. بر این اساس ۴ گلی هم که به رئال زدم، به او هدیه کردم که همواره خواهان موفقیتم است.

*گذر از سختی‌های فراوان

لواندوفسکی همچنین می‌گوید: با وجودی که سن زیادی ندارم اما تاکنون سختی‌های زیادی در زندگی تحمل کرده‌ام. در کنار بی‌توجهی که در لیگ فوتبال کشورم به من شد و همین برایم مشکلاتی را ایجاد کرد، مهم‌ترین سختی من، مرگ پدرم بود. آن هم زمانی که هنوز نوجوان بودم. در آن هنگام مجبور بودم مثل یک مرد رفتار کرده و باعث خوشحالی خانواده‌ام باشم. مرگ پدرم هرچند سخت بود اما به من آموخت تا جایی که امکان دارد به خودم متکی باشم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78301

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]