2

زمان سقوط آل خلیفه فرا رسیده است

  • کد خبر : 78365
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

فرانکلین لمب، وکیل بین‌المللی، در گفتگو با پرس تی وی، از نزدیک بودن زمان سقوط آل خلیفه سخن گفت. وی معتقد است آل خلیفه با تمام حمایت ها، ناامید شده است.

پرس تی وی درباره اوضاع بحرین با فرانکلین لمب، وکیل بین‌المللی گفتگویی انجام داده است که برگردان آن را در زیر می‌خوانید:

پرس تی وی: قبل از شما با فعالی از لندن گفتگویی داشتم که می‌گفت رژیم آل خلیفه، پس از برگزاری مسابقه فرمول یک، خشونت علیه معترضان را تشدید کرده است. به نظر شما دلیل تشدید خشونت رژیم آل خلیفه علیه معترضان چیست؟

لمب: خوب اگر تحولات را دقیقا از فوریه ۲۰۱۱ میلادی بررسی کنیم، باید گفت بله، خشونت رژیم آل خلیفه علیه معترضان افزایش یافته است. تحولات ماه گذشته و همچنین بازداشت‌های اخیر، همگی موید این موضوع است.

بنابراین، باید گفت به‌رغم این اقدامات اما رژیم آل خلیفه ناامیدتر شده است و در این‌باره نباید دو تحول اخیر را نادیده انگاشت. اقداماتی که رژیم انجام می‌دهد و دیگری اقداماتی که سازمان ملل در این زمینه اتخاذ کرده است. مقام‌های رژیم بحرین، برنامه سفر خوان مندز، گزارشگر ویژه سازمان ملل را که قرار بود به این کشور سفر کند، لغو کردند. وی در سال گذشته برای سفر به بحرین در تلاش بود. همان طوری که می‌دانید مندز، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه است و آنها سفر وی را لغو کردند.

این مساله برای ما یادآور حمله رژیم صهیونیستی به گزارشگر ویژه دیگر سازمان ملل، ریچارد فالک است که هفته جاری در لبنان بود، این اقدام اسرائیل نقض قوانین بین‌المللی است.

اقدام جنجالی دیگری که رژیم آل خلیفه در پیش گرفته، لغو تابعیت شهروندان این کشور است اقدامی ‌که واقعا نقض اعلامیه جهانی حقوق بشر است. شما نمی‌توانید تابعیت یک شهروند را صرفا بر اساس نفسانیات خود لغو کنید. این آن چیزی است که در بحرین شاهد هستیم.

بنابراین، انتظار واکنشی بین المللی قابل توجه را در قبال این اقدامات رژیم آل خلیفه انتظار داریم. به نظر من این اعتراضات ادامه خواهد داشت، مردم جدی هستند، عزم و اراده قوی دارند و از خواسته‌های خود چشم پوشی نخواهند کرد.

رژیم آل خلیفه، از حل و فصل این مشکلات سر باز می‌زند، چون می‌داند که از حمایت گسترده عربستان سعودی و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها که خواهان عقد قرارداد با این رژیم هستند، برخوردار است. پاییز گذشته کامرون، نخست وزیر انگلیس، با خاندان آل خلیفه درباره قراردادی به ارزش ۹ میلیارد دلار گفتگو کرد.

آمریکایی‌ها نیز قصد دارند با سعودی ها قراردادی به ارزش ۶.۳ میلیارد دلار و قراردادی دیگر به ارزش ۶۰ میلیارد دلار با بحرین امضا کنند. خوب امضای این قرادادهای تسلیحاتی در ازای قرادادهای نفتی در شرایطی که اوضاع اقتصادی آمریکا نابسامان است، شگفت آور است.

به رقم این فعالیت ها، عزم واراده مردم بحرین راسخ است و این اعتراضات ادامه خواهد داشت. اکنون گروه‌های بیشتری مانند عفو بین‌الملل بر روی این موضوع متمرکز شده‌اند، زمان آن فرا رسیده است که اقدامات جدی‌تری انجام گیرد. به نظر من زمان سرنگونی رژیم آل خلیفه رسیده است و مسلما در سال آینده دومینوی سقوط را در پادشاهی‌های منطقه خلیج فارس شاهد خواهیم بود.۱۰۶

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر