3

دفاع مجامع بین‌المللی از حقوق ایرانیانی که در زندان‌های آمریکا اسیر هستند.

  • کد خبر : 789
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶

وضعیت ایرانیان زندانی شده در زندان‌های آمریکا از جمله شهرزاد میرقلی‌خان در جلسه هفته آینده کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. کمیته حقوق بشر مجلس قصد دارد از طریق مکاتبه با مجامع بین‌المللی از حقوق ایرانیانی که در زندان‌های آمریکا گرفتار شده‌اند دفاع کند. افق – بر اساس این گزارش، شهرزاد […]

وضعیت ایرانیان زندانی شده در زندان‌های آمریکا از جمله شهرزاد میرقلی‌خان در جلسه هفته آینده کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کمیته حقوق بشر مجلس قصد دارد از طریق مکاتبه با مجامع بین‌المللی از حقوق ایرانیانی که در زندان‌های آمریکا گرفتار شده‌اند دفاع کند.

افق – بر اساس این گزارش، شهرزاد میرقلی‌خان شهروند ایرانی که بی‌گناه از سال ۲۰۰۷ در امریکا زندانی است، پیش از این اعلام کرده بود که در زندان آمریکا تحت شکنجه قرار گرفته است.

وی درباره شکنجه خود در زندان آمریکا گفته بود: “دولت امریکا برای انجام کاری مربوط به امور دولتی از من دعوت کرد . . . آنان حتی برای من بلیط گرفتند ولی در فرودگاه به من دستبند زدند و زندانی‌ام کردند و به هر شکل ممکن به شکنجه من پرداختند “.

میرقلی‌خان که در زمان دستگیری تنها ۲۶ سال داشت، با این‎که مادر دو کودک است، از سه سال پیش تاکنون در زندان امریکا به سر می‌برد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=789

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر