3

پیرمرد عاشق در نمایشگاه+تصویر

  • کد خبر : 79104
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶

در یکی از بخش‌های فضای باز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نویسنده کتاب «بالاتر از مجنون» کتاب خود را به صورت دستفروش به عابران و بازدیدکنندگان می‌فروشد. او سال گذشته هم کتاب خود را به همین شیوه به مردم می‌فروخت.

سبحان عبداللهی، پیرمردی از روستای خورق از توابع تربت حیدریه است که در یکی از زوایای فضای باز مصلی و محل برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، روی بلوک جدول نشسته و بساط نسخه‌های کتابش را روبروی خود روی زمین پهن کرده است.

این پیرمرد که دارای سواد قرآنی است، نیمی از اشعار حافظ را از حفظ دارد و با اتکا به این میزان از دانش، کتابی به نام «بالاتر از مجنون» نوشته است که نظم و نثر در آن، ضمیمه یکدیگر است و در کنار هم قرار دارند.

عبداللهی درباره کتابش به خبرنگار مهر می‌گوید: ابتدای کتاب داستان عاشق شدن خودم در تربت حیدریه و زمانی که به تهران آمدم، است. در کنار داستانم اشعار عاشقانه سعدی و حافظ را آورده‌ام که تاثیرگذاری ماجرا را بیشتر می‌کند. کتابم برای اولین بار در سال ۸۶ توسط نشر دانشوران رشید چاپ شد و سال ۸۹ به چاپ پنجم رسید.

این نویسنده می‌گوید: هر نوبت چاپ این کتاب با شمارگان ۳ هزار نسخه منتشر شد، اما ناشر چاپ چهارم را با تیراژ ۶ هزار بیت چاپ کرد. در حال حاضر از چاپ پنجم کتاب ۴۸۰ نسخه مانده که آمده‌ام، آن‌ها را در نمایشگاه بفروشم.

وی درباره دلیل دستفروشی کتابش در نمایشگاه گفت: ناشرم امسال در نمایشگاه حضور ندارد. یکی از نویسندگان آشنا هم به من گفت می‌رود تا ببیند می‌تواند غرفه‌ای خالی مهیا کند که باهم کتاب‌هایمان را در آن بفروشیم یا نه. فروش کتاب این روزها سخت شده است. وقتی کتاب را به کتابفروشی‌ها می‌برم می‌گویند کتابت را به امانت بگذار؛ در صورت فروش نصف قیمتش را ما برمی‌داریم. در صورتی که استقبال خوبی از این کتاب شد و ناشر شمارگان تیراژ را در چاپ چهارم بالا برد. جوانان زیادی به واسطه داستان عشقی کتاب، از آن استقبال کرده بودند. بنابراین اگر خودم کتاب‌هایم را بفروشم، به نفعم خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79104

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر