4

به رغم تحریم ها، ایران پیشرفت کرده است

  • کد خبر : 79350
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۵۷

ایالات متحده روز جمعه، اعلام کرد که ایران و کره شمالی به رغم تحریم‌ها در حال پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای خود هستند.

«ایالات متحده روز جمعه، ۱۳ اردیبهشت، اعلام کرد که ایران و کره شمالی به رغم تحریم‌ها در حال پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای خود هستند. یک مقام آمریکایی نیز می‌گوید تهران و پیونگ‌یانگ در حوزه هسته‌ای با یکدیگر همکاری دارند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، تامس کانتری‌من، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش سلاح‌های اتمی، روز جمعه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه، گفت که ایران و کره شمالی به تلاش‌های خود برای دست یافتن به مواد پیشرفته مرتبط با برنامه هسته‌ای ادامه می‌دهند.

وی که ریاست هیئت نمایندگی آمریکا را در کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های اتمی بر عهده دارد، توضیح داد که علی‌رغم تحریم‌ها، ایران و کره شمالی کانال‌های لازم برای صادرات تسلیحات و همچنین تولید مواد مرتبط با صنایع اسلحه‌سازی را یافته‌اند.

تامس کانتری‌من گفت که عوامل ایرانی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در کشورهای مختلف، از جمله چین، در تلاش هستند تا نیازمندی‌های برنامه هسته‌ای ایران را تأمین کنند.

در عین حال یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز مدعی شده است که ایران و کره شمالی در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند. این مقام آگاه توضیح داده است: «آنها (ایران و کره شمالی) در ارتباط هستند و ما آنها را زیر نظر داریم.»

تامس کانتری‌من روز جمعه گفت که برای وادار کردن ایران به پاسخگویی در مورد برنامه هسته‌ای خود، باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

سایت رادیو فرد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر