7

اعترافات جدید مظنون انفجارهای بوستون

  • کد خبر : 79387
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۳۸

رسانه‌ها گزارش دادند که جوهر سارنایف، یکی از مظنونان عملیات تروریستی ماراتن بوستون اعتراف کرد که او و برادرش در ابتدا قصد داشتند در روز ۴ ژوئیه، روز استقلال آمریکا دست به بمب‌گذاری زنند.

جمعه (۳ مه/۱۳ اردیبهشت) خبرگزاری فرانسه گزارش داد که جوهر سارنایف، متهم ۱۹ ساله بمب‌گذاری در ماراتن شهر بوستون، در بازجویی‌ها اعتراف کرد که او و برادرش تیمورلنگ قصد داشتند عملیات تروریستی خود را در روز ۴ ژوئیه که روز استقلال آمریکا است، انجام دهند.

روز ۴ ژوئیه در آمریکا تعطیل رسمی است و در سراسر کشور جشن‌های متعددی با حضور پرشمار مردم برگزار می‌شود و عملیات تروریستی در این روز می‌توانست خسارات جانی  بیشتری به بار آورد.

جوهر سارنایف به بازجویان گفت که بمب‌های دست‌ساز آنها زودتر از زمانی که پیش‌بینی کردند، آماده شد و از آن‌جایی که احتمال انفجار بمب‌ها می‌رفت، آن‌ها مجبور شدند عملیات تروریستی خود را جلو بیاندازند.

روزنامه “واشنگتن پست” نیز گزارش داد که برادران سارنایف روزهای متوالی با اتومبیل در شهر بوستون پرسه زده‌اند تا محلی مناسب برای عملیات تروریستی خود پیدا کنند و بالاخره به این نتیجه رسیدند که ماراتن بوستون مکان و زمان مناسبی برای عملیات آن‌هاست.

روزنامه “نیویورک تایمز” نیز به نقل از دو مقام امنیتی که نامشان فاش نشده، تایید کرد که دو برادر در ابتدا به دنبال برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی در روز استقلال آمریکا بودند.

جوهر سارنایف همچنین در طول بازجویی‌ها اعتراف کرد که او و برادر بزرگ‌ترش تیمورلنگ، ساعت‌ها در اینترنت سخنرانی‌های انوار العولقی، افراط گرای آمریکایی را تماشا و تحت تاثیر آموزه‌های افراطی او بودند.

انوار العولقی که پیشتر از آمریکا به یمن مهاجرت کرده بود، در سال ۲۰۱۱ در یکی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا کشته شد. روزنامه “تایمز” گزارش داد که هیچ شواهدی در دست نیست که نشان دهد این ۲ برادر به شکل مستقیم نیز با انوار العولقی در ارتباط بوده باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر