2

مانور دریایی ۴۰ کشور بیگانه در خلیج فارس

  • کد خبر : 79425
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

“گاردین” گزارش داد که آمریکا به همراه ۴۰ کشور از هم پیمانانش برای مین زدائی و نگهبانی از کشتی ها در خلیج فارس در ماه میلادی جاری مانور نظامی برگزار می کند.
[-] اندازه متن [+]

روزنامه “القدس العربی” (alqods-alarabi) به نقل از روزنامه لندنی “گاردین” گزارش داد که آمریکا به همراه ۴۰ کشور از هم پیمانانش برای مین زدائی و نگهبانی از کشتی ها در خلیج فارس در ماه میلادی جاری مانور نظامی برگزار می کند.

بنابراین گزارش انگلیس زیر دریایی های هدایت شونده خود را برای شرکت در این مانور بزرگ که ۲۴ روز به طول می انجامد، به خلیج فارس فرستاده است.

پایگاه اینترنتی شبکه “روسیه الیوم” نیز نوشت: نمایندگان بیش از ۳۰ کشور جهان در بحرین جمع می شوند تا در دوره آموزشی بین المللی که برای مبازره با مین های دریایی از ششم تا سی ام ماه می میلادی برگزار می شود شرکت می کنند.

پایگاه خبری “انباء مسکو” به نقل از منابع آگاه نوشت: این مانور آمریکایی هدف حقیقی اش کاشت مین است نه نابودی آن، این مانور به هدف تحت فشار گذاشتن ایران که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، می باشد، همچنین هدف دیگرش ایجاد شکاف میان کشور های سنی و شیعه منطقه است، روس ها غرب را از عواقب هرگونه حمله نظامی به ایران بر حذر داشته است.

از سوی دیگر “علی موسوی” کارشناس سیاسی ایرانی گفت: ایالات متحده در منطقه خاورمیانه مصالح استراتژیکی دارد و دلایل زیادی وجود دارد که از جنگ میان ایران و آمریکا جلوگیری می کن

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر