1

صادرات ۴ میلیون یورویی قالب های صنعتی ایران خودرو

  • کد خبر : 79820
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴

شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو در سال جاری چهار میلیون یورو قالب های تولید قطعات خودرویی را برای شرکت های مهم اروپایی تولید و صادر می کند. این
رقم در سال گذشته اندکی بیش از سه میلبون یورو بوده است.

غلامرضا علوی مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی  ایران حودرو با بیان این مطلب،  تاکید کرد: روند رو به رشد صادرات قالب  قطعات مهم خودرو که شرکت هایی مانند  فورد ترکیه، رنوی فرانسه و روسیه خواستار آن هستند، ناشی از توجه ویژه شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو به ارتقای کیفیت محصولات از راه به روز آوری دانش طراحی و تولید است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از قراردادهای خارحی شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو باشرکت صنعتی جوشکنوز ترکیه که همکاری های فنی و مهندسی قابل توجهی با شرکت های اروپایی سازنده خودرو از جمله فورد و رنو  دارد، بسته شده است.

مدیر عامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: با ادامه روند جاری، این شرکت می تواند در سال های آتی همکاری، به ویژه همکاری های فنی و مهندسی با شرکت های خودروسازی را بیش از این توسعه دهد.

علوی به این موضوع اشاره کرد که شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو به  مرحله ای از توانمندی در طراحی و تولید انواع قالب ها دست یافته و قادر است برای هر خو روی جدیدی که در ایران خودرو تولید و طراجی می شود، قالب های مورد نیاز را بسازد؛ چنان که از سال گذشته برای رانا و اینک برای خودروی دنا اتفاق افتاده است .

وی صرفه جویی ارزی برای طراحی و تولید قالب های مورد نیاز برای رانا را  ۱۰ میلیون یورو عنوان کرد و ادامه داد: امسال قطعات مهم از جمله قالب های بدنه دنا را تولید خواهیم کرد که صرفه جویی ارزی هفت میلیون یورویی را در پی دارد.

 مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو افزود: پیش از این بیشتر قالب های مورد نیاز خودروهای جدید ایران خودرو از خارج تامین و هرینه های ارزی زیادی به شرکت ایران خودرو تحمیل می شد، اما اینک توان طراحی و تولید این قالب ها ایجاد شده است.

 وی گفت: طراحی و تولید قالب های سپر جلو و عقب رانا نیز از فعالیت های عمده شرکت  قالب های صنعتی به شمار می رود.

وی طراحی و تولید قالب برای تولید د اشبورت سمند با دو ایربگ را از دیگر اقدامات مهم این شرکت ذکر کرد که برای اولین بار در ایران صورت گرفته و مرداد ماه امسال به مهرکام پارس تحویل داده می شود.

علوی اظهار داشت: طراحی قالب بدنه و سپرهای خودروی پی. یو. وان. از برنامه های امسال شرکت فالب های صنعتی ایران خودرو است و قالب های بدنه رانای هاچ بک  نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در عین حال تاکید کرد : درطراحی و تولید قالب های پلاستیک که دربخش های مختلف خودرو کاربرد دارد، همکاری ساپکوو مهرکام پارس با شرکت های قالب های صنعتی  روند روبه رشدی را تجربه می کند.

شایان ذکر است، شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو یک شرکت خصوصی بود که در سال ۱۳۷۶ توسط ایران خودرو خریداری شد و به مرور زمان با توسعه کمی و کیفی به مرحله ای رسید که به استناد گزارش های سازمان های مسوول، یکی از شرکت های مهم طراحی  و تولید قالب های صنعتی در خاورمیانه به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79820

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر