2

حمایت از رسانه ها پیش شرط تحقق جهاد اقتصادی

  • کد خبر : 801
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹

مدیر عامل خبرگزاری افق معتقد است؛ تحقق هر شعار علاوه بر همت و تلاش مضاعف مسئولان با حمایت از گروه های مختلف جامعه امکان پذیر است و در این میان رسانه ها مستثنی نیستند. محمودی در گفت و گو با شبستان عنوان کرد: ا ا حمایت از رسانه ها پیش شرط تحقق جهاد اقتصادی ا […]

مدیر عامل خبرگزاری افق معتقد است؛ تحقق هر شعار علاوه بر همت و تلاش مضاعف مسئولان با حمایت از گروه های مختلف جامعه امکان پذیر است و در این میان رسانه ها مستثنی نیستند.

ا حمایت از رسانه ها پیش شرط تحقق جهاد اقتصادی ا

اشاره: امسال سال جهاد اقتصادی است، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هر کس در هر جایگاه و مقامی باید برای این جهاد بزرگ کمر همت بسته و وارد میدان شود، یکی از این گروه‌ها اصحاب رسانه و رسانه‌ها هستند که به عنوان چشم و گوش مردم در جامعه عمل می‌کنند.

 

نجف محمودی، مدیر عامل خبرگزاری افق در گفت و گو با خبرنگار شبستان به بررسی نقش و جایگاه رسانه ها در تحقق شعار سال پرداخت و گفت: امسال را مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری کردند از این رو می طلبد که برای تحقق این هدف کمیته‌هایی خاص این موضوع تشکیل و نشست‌های کارشناسی در سازمان‌ها برگزار شود.

 

وی افزود: جهاد اقتصادی فقط یک عنوان نیست، بلکه مسئولیت اصلی به بار نشستن این عنوان و تحقق منویات مقام معظم رهبری است. در واقع می توان گفت شعار فوق باید در زیرمجموعه سازمان‌ها تجلی پیدا کند.

 

جهاد مختص امسال نیست

محمودی معتقد است: فقط امسال را سال جهاد نمی‌دانیم، بلکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، در ادامه آن جنگ تحمیلی و در طول این چند سال همیشه در جهاد بودیم و هستیم. تنها وجه تمایز در این جهاد ها عناوین آن است که از آن جمله می توان به جهاد جنگ، جهاد سازندگی و … اشاره کرد.

 

به گفته وی، امسال عنوان جهاد پررنگ‌تر شده است آن هم به این دلیل که مسئولان با احساس مسئولیت بیشتر و حساسیت بالاتر وظایف‌شان را انجام دهند، در غیر این صورت هر سال باید جهاد اقتصادی باشد و از گذشته هم این گونه بوده است.

 

مدیر عامل خبرگزاری افق اظهار کرد: امسال باید برای تحقق این عنوان فعالیت‌ ها مضاعف شود، مدیران و مسئولان باید اهتمام بیشتری به خرج دهند تا هدف مقام معظم رهبری از نام‌گذاری جهاد اقتصادی برآورده شود.

 

هرچه قدر پول بدی، همان قدر آش میخوری

سالانه مبلغ قابل توجهی ارز از کشور خارج می‌شود؛ برای پیشرفت در جهاد اقتصادی، محمودی گفت: در حال حاضر جامعه ما نیازمند این است که از طریق رسانه‌ها عملکرد مدیران را به گوش مخاطبان برسانند، رسانه ها می‌توانند گام‌های ویژه بردارند اما نیازمند حمایت خاص مسئولین هستند. متأسفانه خبرنگاران و رسانه‌های جمعی حتی به عنوان یک صنف در جامعه جایگاه ندارند. به عنوان مثال برای تیم فوتبال در کشور ما این همه بها می‌دهند و میلیاردها  بودجه صرف می شود ولی یک رسانه‌ای که می‌تواند کشور را به جهانیان معرفی کند و در مقابله با جنگ نرم به مبارزه برخیزد بها داده نمی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید رسانه‌ها را فعال کرد و خبرنگاران و گزارشگران باید در بعد فرهنگی فعالیت‌های مثمرثمر و مضاعف ارایه دهند؛ آن هم به این دلیل که در حال حاضر رسانه ها بعد تأثیرگذار در جامعه هستند و باید تقویت شوند.

 

این کارشناس رسانه در پایان بر توسعه جایگاه رسانه ها در جامعه تأکید کرد و گفت: حمایت از قشر حمایت از قشر جوان جامعه است. مسئولان می بایست ساز و کارهای لازم را برای حمایت از این قشر جوان، پویا و ماندگار انجام شود تا آنها بتوانند در جامعه نقش آفرینی کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر