3

مهمترین عناوین سیاسی؛ از حمله هسته ای به سوریه تا محکومیت سفر هیئت ایرانی به جزایر ایرانی!

  • کد خبر : 80162
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۰۶

سوریه با سلاح هسته ای هدف قرار گرفته است/ اعتراف به پیشرفت های هسته ای/ امارات سفر هیئت نمایندگان را به جزایر سه گانه به شدت محکوم کرد !
۰ ۰ ۰ نظر

 

فاش شد: سوریه با سلاح هسته ای هدف قرار گرفته است

 پایگاه اینترنتی “عربی پرس” (arabi-press) به نقل از  شبکه “راشا تودی” گزارش داد،  یک منبع نظامی سوری فاش کرد که  مراکز نظامی که دیروز اسرائیل به آنها حمله کرده بود، بوسیله بمب های با کلاهک اورانیوم ضعیف شده که نوعی بمب هسته ای به شمار میرود، مورد هدف قرار گرفته بودند.

بنابر اطلاعات این منبع آگاه که شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی نیز آن را نقل کرد، اسرائیل این بار از سلاح جدیدی برای نابودی این مراکز نظامی استفاده کرد، این مطلب را می توان از نوع زبانه های آتشی که پس از حمله صورت گرفت، در یافت.

منبع نظامی سوری افزود: هنگامی که انفجار ها صورت گرفت ما در دمشق احساس کردیم زلزله آمده است، پس از آن آتش و دودی طلائی و به شکل قارچ مانند دیده شد که از انفجار بمب های با اورانیوم ضعیف شده یا بمب هسته ای حاصل می شود.

وی همچنین گفت: به تاکید اسرائیل از بمب هایی با کلاهک اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است و این امر جدای از پیام نظامی به سوریه پیام سیاسی مهمی به همراه دارد.

اعتراف به پیشرفت های هسته ای/ ذخایر اورانیوم ۲۰ درصدی در حال کاهش

 خبرگزاری “رویترز” (reuters) دقایقی پیش در خبری پیرامون برنامه هسته ای ایران به نقل از دیپلمات های غربی مدعی شد که ظاهرا ایران در حال گام برداشتن در مسیر بهره برداری از حساس ترین مواد هسته ای برای تولید سوخت هسته ای جهت به کارگیری در رآکتورهای تحقیقاتی خود می باشد.

بنا بر این گزارش، به اعتقاد این دیپلمات ها این امر می تواند باعث دادن فرصت بیشتری به تلاش های دیپلماتیک بین ایران و غرب برای یافتن راه حلی برای موضوع هسته ای ایران باشد.

سه دیپلمات غربی در این رابطه گفتند که ایران این امر را از سر گرفته و از میزان ذخیره “اورانیوم غنی شده” خود کاسته است و این کار را از بعد از انتشار آخرین گزارش آژانس آغاز کرده است.

یکی از این دیپلمات ها می گوید: به نظر می رسد ایران مدت هاست به صورت مستمر این کار را انجام می دهد.

یکی دیگر از این دیپلمات ها می گوید: به اعتقاد من ایران در حال تبدیل حجم بالایی از اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده خود به سوخت رآکتور است و این کار می تواند از نگرانی های جامعه بین الملل بکاهد.

در صورت تأیید این اطلاعات در گزارش آینده آژانس، که انتظار می رود اواخر ماه جاری اعلام شود، مشخص خواهد شد که افزایش ذخیره “اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده” کمتر از میزان هر ماه -حدود ۱۵ کیلوگرم- می باشد.

رویترز می افزاید: ماه فوریه ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به ۱۶۷ کیلوگرم بالغ شد و از سال ۲۰۱۰ که ایران غنی سازی ۲۰درصدی را آغاز کرد تا کنون ایران توانسته است بین ۲۴۰-۲۵۰ کیلوگرم را ذخیره کند و این میزان برای ساخت یک بمب هسته ای کفایت می کند.

یکی دیگر از دیپلمات های یادشده به رویترز می گوید این تحول کافی نیست!

این در حالی است که کارشناسان غربی معتقدند تبدیل “اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده” به “اکسید اورانیوم” جهت تولید میله های سوخت هسته ای، می تواند موقتا تحول سازنده و مثبتی شمرده شود؛ هرچند این فرایند علمی «بازگشت پذیر» است.

در همین رابطه “مارک هیبس” از کارشناسان اندیشکده امریکایی “کارنگی” می گوید: ایران توان علمی و فنی این را دارد که “اکسید اورانیوم” در اختیار خود را در عرض چند هفته مجددا به “اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده” تبدیل کند.

وی البته معتقد است که اعلام ایران مبنی بر قصد بازگشت به تبدیل اورانیوم غنی شده از اکسید اورانیوم، می تواند بحران ساز باشد.

“مارک فیتز پاتریک” از کارشناسان اندیشکده بین المللی تحقیقات استراتژیک، نیز در این باره می گوید: اگر مقدمات فنی مهیا باشد، فرایند تبدیل و تحول کار سختی نخواهد بود و این فرایند شیمیایی به یک امر ساده مبدل خواهد شد.

امارات سفر هیئت نمایندگان را به جزایر سه گانه به شدت محکوم کرد !

 شبکه اماراتی اسکای نیوز عربی (Sky N Arabi) در خبری فوری دخالت مجدد و آشکار وزارت خارجه امارات متحده عربی در امور داخلی ایران را گزارش کرد: « وزارت خارجه امارات متحده عربی سفر هیئتی از نمایندگان مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران را به جزایر سه گانه اشغالی توسط ایران [!]  به شدت محکوم کرد». !

این شبکه عربی به نقل از وزارت خارجه امارات افزود: «این عمل را تعدی به تمامیت ارضی دولت امارات متحده عربی می دانیم» [!].

امارات متحده عربی این ادعای مضحک را در سفر سابق ریاست جمهوری به جزایر سه گانه نیز تکرار کرده بود.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر