1

مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها پایان یافت

  • کد خبر : 80725
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱

رئیس کمیته اجرایی ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان چهارمین انتخابات شوراهای شهر و روستا، از سوی هیئت‌های اجرایی، امروز هیجدهم اردیبهشت به پایان می‌رسد.

علیرضا رجبی با اشاره به فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: بر اساس قوانین کلی درخصوص لزوم رسیدگی دقیق به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده، هیئت‌های بررسی کننده صلاحیت‌ها، موظفند علت رد صلاحیت را به داوطلب اعلام کنند.

وی افزود: با پایان یافتن مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، هیئت‌های اجرایی، هفت روز فرصت دارند تا پس از دریافت نتیجه از هیئت‌های نظارت، نتیجه را به داوطلب ابلاغ کنند.

رجبی تصریح کرد: شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده روستایی در هیئت‌های نظارت شهرستان و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده شهری، در هیئت نظارت  استان -مستقر در شهرستان تبریز- بررسی می‌شود.

وی اظهار داشت: با ابلاغ نتیجه بررسی هیأت های نظارت فرمانداری و بخشداری ها به داوطلبان، داوطلبان رد صلاحیت شده چهار روز فرصت دارند که شکایت خود را به هیئت های نظارت مربوطه ارائه دهند.

رئیس کمیته اجرایی ستاد انتخابات استان با اشاره به احتمال تایید صلاحیت داوطلبان در این مرحله گفت: با توجه به بررسی صلاحیت‌ها در هیئت نظارت رده بالاتر، امکان تایید صلاحیت داوطلبانی که توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت محلی، رد شده است وجود دارد.

وی تاکید کرد: تقارن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اگر چه باعث ایجاد حجم اجرایی قابل توجهی است، با این حال، با توجه به تجربه موفقیت آمیز برگزاری انتخابات مختلف در کشور، انتخابات آتی، بدون نارسایی و با شکوه هر چه تمام برگزار خواهد شد.

روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=80725

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر