1

وسوسه های سیاسی یازده هزارمیلیارد تومان بودجه شهر تهران

  • کد خبر : 81153
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۸

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران توضیحاتی درباره دلایل بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا پرداخت.

حسین طلا در گفت و گو با خبرآنلاین با تشریح شعار سال و تکلیف آحاد مردم بر تحقق این امر تصریح کرد : تحقق حماسه سیاسی در گرو التزام به قانون است.
وی با اشاره به اینکه ما انسانها در طول زندگی خود در معرض انتخاباهای مختلفی قرار می گیریم و همیشه سعی می کنیم با ابزارهای پیش رو از قبیل مشورت با افراد دانا و مطلع و تحقیق با طرق متفاوت بهترین انتخاب را داشته باشیم تصریح کرد: حال چطور می شود در انتخاباتی که در کشور برای انتخاب رئیس جمهور ، نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تحقیق نکنیم و صلاحیت این افراد را مورد بررسی قرار ندهیم ؟
وی افزود : وظیفه رسانه های گروهی از جمله صداوسیما در این خصوص بسیار خطیر می باشد و می باید این موضوع را برای مردم تبیین نمایند ،چرا که بررسی صلاحیت جزء لاینفک هر نظام و کشوری بوده و در کشورهای مختلف این بررسی به طرق متفاوت مطابق با قانون آن کشور بررسی می شود.
طلا با اشاره به فتنه سال ۱۳۸۸اضافه کرد: بنده در آن زمان فرماندار تهران بودم و بطور کامل در جریان امور قرار داشتم در سال ۱۳۸۸تا قبل از انتخابات رسانه در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات فعالیت مناسبی را انجام نداد و بعد از آن هیاهوها در خصوص روند برگزاری انتخابات شروع به اطلاع رسانی کرد .در آن موقع گروهی قلیلی از افرادی که داخل خیابان آشوب می کردند می دانستند که تقلبی صورت نگرفته است اما بقیه افراد به لحاظ عدم اطلاع از روند برگزاری انتخابات و تبلیغات شدید رسانه های غربی به خیابانها می آمدند .در این زمان است که رسالت رسانه ملی روشن شده و این وظیفه خطیر به این سازمان بزرگ گوشزد می شود که بایستی در خصوص برگزاری روند انتخابات و تایید صلاحیتها اطلاع رسانی نمایند .
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران در خصوص صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران افزود:متاسفانه برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر ، ازمشکلات جدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر خصوصاً در شهرهای بزرگ می باشد چون این انتخابات در شهرهای بزرگ خصوصاً تهران رنگ و لعاب سیاسی به خود گرفته و وظیفه شوراها که همانا تصویب قوانین در جهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان می باشد را به فراموشی خواهد سپرد و در این میان داوطلبان عضویت با توجه به فضای سیاسی نمی توانند برنامه های خود را جهت اداره بهتر شهر به اطلاع مردم برسانند.
حسین طلا تاکید کرد: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران از ورود افرادی که صرفاً با نیت خدمت به مردم پا به عرصه می گذارند بدور از سلایق سیاسی استقبال می کند و اگر واقعاً فردی از داوطلبان صلاحیت مربوطه را نداشته باشد بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد.
وی در ادامه از سنگینی بار مسئولیت اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا خصوصاً استان تهران وبالاخص شهر تهران خبر داد و ادامه داد : در شهری که بودجه یکسال آن معادل یازده هزارمیلیاردتومان بوده وجمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر را در خود جای داده است. آیا می توان کرسی شورای شهری را با این مشکلات می توان به افرادی سپرد که توان آن را ندارند؟
وی در این خصوص ادامه داد، افراد داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران باید با خود بنشینند و فکر کنند و این موضوع را در روز هزاران بار بلکه بیشتر با خود تکرار کنند و بگویند کلیه امور مطابق شهر شامل امور اجتماعی ،اقتصادی ،عمرانی ،بهداشتی ،فرهنگی، آموزشی و سایر موارد دیگر به عهده شهرداری است که این شورا او را تعیین خواهد کرد .و لذا اگر افرادی در خود نمی بینند که بتوانند از امور محوله برآیند بایستی در محضر خداوند و مردم پاسخگو باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر