1

خاتمی:اگر نفوذی‌ها بیایند ، انحراف فرهنگی ایجاد می‌کنند

  • کد خبر : 8164
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰

آیت‌الله سید احمد خاتمی در محفل انس تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس و اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت :باید بتوانیم فرهنگ ایثار و فرهنگ شهادت را در جامعه حفظ کنیم.آیت‌الله سید احمد خاتمی در محفل انس تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس و اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی که در مسجد دانشگاه شهید بهشتی برگزار […]

آیت‌الله سید احمد خاتمی در محفل انس تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس و اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت :باید بتوانیم فرهنگ ایثار و فرهنگ شهادت را در جامعه حفظ کنیم.آیت‌الله سید احمد خاتمی در محفل انس تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس و اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی که در مسجد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: باید بتوانیم فرهنگ ایثار و فرهنگ شهادت را در جامعه حفظ کنیم.

وی افزود: امروز با لطف خداوند افرادی در جامعه پزشکی وجود دارند که همواره و در همه لحظات روحیه ایمان، جهاد و شهادت را پاس می‌دارند.

امام جمعه موفقت تهران با بیان اینکه اسلام از آغاز تا کنون با دو آهنگ همراه بوده است، اظهار داشت: آهنگ اول پیشرفت اسلام بوده و از روز اول که دین اسلام کار خود را در غربت آغاز کرده همواره آهنگ این دین پیشرفت بوده و یک لحظه هم توقف در آن وجود نداشته است.

وی تصریح کرد:‌ دشمنی با اسلام همواره وجود داشته و به همان سرعت که دین اسلام رو به جلو بوده دشمنی‌های گوناگون هم آغاز شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هم اکنون با ۳ دشمن بیرونی، داخلی و نفوذی مواجه است، گفت: از آغاز انقلاب به فضل خدا و قدم به قدم شاهد عنایات خداوند بودیم که اگر این عنایات نبود ده‌ها بار آسیب دیده بودیم و آنچه که تا کنون در کشور ما موفقیت به حساب آمده است با عنایات ویژه خداوند بوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تا کنون حدود شش کودتا علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده شده که برخی از آنها با هماهنگی کامل استکبار بوده ولی ناکام مانده است، افزود: این نشانه‌ها برای ما کافی است که افق آینده را روشن ببینیم و به هیچ وجه تیره و تار نبینیم چرا که آنها که همواره شرایط را تیره و تار می‌بینند به وعده‌های خداوند ایمان ندارند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی‌ها تاثیری در اراده مردم ایران ندارد، گفت: زعامت ملت به دست بزرگمردی است که هم انس ویژه با خداوند و اهل بیت (ع) دارد و هم در همه شرایط با تدبیر و برنامه ریزی حرکت کرده است و لذا دشمنی‌ها چیزی نیست که انسان در مورد آن نگران باشد.

وی همچنین تاکید کرد: کشور هم اکنون با عقل و حکمت و تدبیر توسط مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنگامی که دشمنی‌ها را می‌‌گوییم نباید یاس و ناامیدی به ملت دست بدهد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی همانند دین اسلام پیوسته رو به جلو بوده و در آینده نیز خواهد بود و دشمنان انقلاب به ناکامی رسیدند.

خاتمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هم اکنون با ۳ دشمن مواجه است، اظهار داشت: دشمنان خارجی و کفار بیرونی دشمنان اول ما هستند و امروز همچون صدر اسلام جنگ احزاب علیه کشور ما شکل گرفته چرا که در زمان پیامبر(ص) کفار قریش از بیرون و یهود از داخل می‌خواستند به حساب مسلمانان برسند و امروز نیز جنگ احزاب در آمریکا و انگلیس علیه ما شکل گرفته است و استکبار با تمام نیروی خود با ما مخالفت می‌کند. اما هرچه زمان می‌گذرد تحریم‌ها به ضرر آنها تمام می‌شود.

امام جمعه موقت تهران به دسته دوم دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سلطنت طلبان و سیلی خورده‌های قبل از انقلاب از دسته دوم دشمنان انقلاب هستند . برخی از آنها مدتی در کشور در مسند حاکمیت بودند اما به تدریج استحاله شدند حتی شاهدیم برخی از آنها با وعده یک خانه در خارج از کشور کشف حجاب می‌کنند و امروز همه اینها با محوریت آمریکا و انگلیس علیه انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

وی جبهه بعدی دشمنان انقلاب را نفاق دانست و اظهار داشت: جبهه نفاق جبهه‌ای است که به اندازه کفر به انقلاب ضربه زده. حتی این جبهه به حدی پیچیدگی دارد که برخی از آنها شعارشان از بسیجی‌ها هم داغتر است اما متاسفانه راه دیگری را دنبال می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شناخت جریان نفاق ضرورت حتمی است تا مبادا آنها در مسیر انقلاب دامی بگسترانند.

وی سومین جریانی که ضربه‌های فراوانی به انقلاب اسلامی زده است را جریان نفوذی دانست و گفت: این جبهه از افرادی تشکیل شده که با مکاری و حیله گری در لایه‌های بالای قدرت نفوذ می‌کنند و حتی قرآن‌ کریم نام آنها را در سوره آل عمران بطانه نامیده است.

خاتمی تاکید کرد:‌ اگر نفوذی‌ها بیایند انحراف فرهنگی ایجاد می‌کنند. این طیف در ظاهر همراه هستند اما در باطن ذره‌ای به نظام دلبسته نیستند و هیچ اعتقادی به اسلام و ولایت فقیه ندارند.

وی به طرح بعضی موضوعات توسط جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: رزمندگان ما برای ایران اسلامی جان دادند البته شاه هم دم از کوروش می‌زد ولی رزمندگان و علمای ما ایران اسلامی را الگوی خود قرار دادند حتی در ابتدای انقلاب نهضت آزادی هم عنوان می‌کرد که ما اول ایرانی هستیم و بعد مسلمان ولی امام خمینی(ره) می‌فرمودند که ما مسلمان هستیم و سپس ایرانی.

وی به اهداف جریانات انحرافی در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت:‌ اولین هدف این جریانات نفوذی از بین بردن فرهنگ خالص اسلامی است و هدف بعدی آنها تخریب ولایت است و لذا در فتنه ۸۸ نیز جریانات معاند در پی مقابله با ولایت بودند و امروز نیز جریان‌های انحرافی حتی اگر ابراز نکنند ولی در نهایت به دنبال ولایت ستیزی هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ مطرح کردن مواردی مانند ظهور کبری و صغری مدرن‌ترین واژه برای مقابله با ولایت است و می گویند دو نوع ظهور برای حضرت حجت(عج) داریم اولی آنها ظهور صغری است که عده‌ای مشخص شده خدمت حضرت می روند و از ایشان دستور می‌گیرند و ظهور دوم ظهور کبری است که ظهور عام محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: ظهور صغری انحراف محض است و حتی امام کاظم(ع) فرمودند کسانی که وقت ظهور را تعیین می‌کنند دروغ می گویند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: نتیجه این انحراف‌ها این است که آنها می‌گویند ما دسترسی به امام زمان(عج) داریم و دیگر نیازی به نایب ایشان نداریم و لذا این همان انحرافی است که آیت‌الله مصباح یزدی هشدار دادند که باید مراقب علی محمد باب‌ها بود.

وی تاکید کرد: هر جا مقابله با ولایت وجود داشته باشد جریانات انحرافی وجود دارند.

خاتمی با هشدار به جریان انحرافی گفت: برخی از افراد و نیروهای جریان انحرافی مقاله می‌نویسند و حضرات آیات مصباح یزدی، محمد یزدی و جنتی را مورد هجمه قرار می‌دهند که چرا می گویید جریان انحرافی وجود دارد.

وی هدف دیگر جریانات انحرافی را ایجاد اختلاف در کشور دنبال کرد و گفت: من به این جریان و به برخی از قلم به دستان و روزنامه‌نگاران و سرمقاله نویسان هشدار می‌دهم که ما همواره مطیع حضرت آقا و امر ایشان هستیم. ایشان امر کردند جامعه باید به سمت آرامش برود و نباید در جامعه اغتشاش باشد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: سکوت جریان ولایی در مقابل جریان انحرافی به امر مقام معظم رهبری است ولی بدانند اگر بخواهند آغازگر هجمه به ولاییون باشند و به پشتیبانی جریان انحرافی حرف‌هایی بزنند با تریبون‌ها و قلمهایی که در دست داریم به فضل خدا افشاگری می کنیم و بنابراین دوستانه به آنها نصیحت می‌کنیم دست از قلم‌های نیش آگین به عالمان بصیر بردارند. چرا که غیرت دینی ما اجازه نمی‌دهد این عالمان در صحنه تنها باشند و فعلاً مصلحت جامعه این است که اوضاع آرام باشد و سخنان در فضای منطقی مطرح شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر