1

چه کسی رکوردار زنده ماندن زیر آوار است ؟+تصاویر

  • کد خبر : 81705
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷

با‌گذشت چند روز از نجات زنی از زیر آوار ساختمان در داکا پس از ۱۷ روز اکنون جزئیات تازه‌ای از نحوه زنده ماندن او مشخص شده است.

رشما بگم،۱۹ ساله که نجات او بدون آسیب جدی از زیر آوار ساختمانی ۸ طبقه باعث تعجب خیلی‌ها شد اکنون در گفت و گو با رسانه‌ها در بیمارستان گفته است که مهمترین دلیل زنده‌ماندنش وقت نداشتن برای خوردن صبحانه در روز حادثه بوده است.

رشما بگم گفته است در روزی که ساختمان ۸ طبقه داکا با حضور حدود ۳ هزار نفر فرو ریخت به علت دیر بیدار شدن از خواب وقتی برای خوردن صبحانه نداشته و به همین خاطر در مسیر رفتن به سر کارش ۴ بسته بیسکوئیت خریده است؛بیسکوئیت هایی که پس از فروریختن ساختمان تنها منبع تغذیه او   بوده است.

او بیسکوئیت‌ها را جیره بندی کرده بود و از بطری‌هایی آبی که توسط امدادگران در میان خرابه‌های انداخته می‌شد برای رفع تشنگی استفاده می‌کرد. در روز پانزدهم اما ذخیره  بیسکوئیت رشما بگم تمام شد و او دو روز را بدون غذا سپری کرد تا بالاخره امدادگران او را پیدا کردند و از زیر آوار بیرون کشیدند.

رشما بگم در زمان فرو ریختن ساختمان در طبقه سوم بوده است و تلاش کرده تا فرار کند اما در طبقه دوم در میان آوار گیر افتاده است. محل حبس شدن او در زیر آوار آنقدر بزرگ بوده که او بتواند حرکت کند و راه برای نفس کشیدن داشته باشد.

رشما بگم که در بیمارستانی نظامی بستری است در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هیچکس صدایم را نمی‌شنید. فکر می‌کردم دیگر هیچ‌وقت نمی‌توانم آقتاب را ببینم. خانواده این زن با دیدن تصاویر تلویزیون متوجه زنده مانده دخترشان شدند و هنوز از پیدا کردن او شوکه هستند.

رشما بگم می‌گوید: کسانی دیگری‌ هم در اطراف من زیر آوار گیر افتاده بودند. با آنها حرف می‌زدم اما به تدریج صدای همه آنها خاموش شد.

چه کسی رکوردار زنده ماندن زیر آوار است ؟

هر چند زنده ماندن رشما بگم پس از ۱۷ روز خیلی‌ها را شوکه کرده است اما رکورد زنده ماندن زیر آوار متعلق به مردی است که پس از زلزله هائیتی پس از ۲۷ روز زنده پیدا شد. اوانز مونسیگناگ که پدر ۲ بچه است پس از ۲۷ روز در حالی از زیر آوار زنده بیرون کشیده شد  که وزنش به ۴۰ کیلوگرم رسیده بود.

منبع: مجله مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=81705

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر