2

چشم انداز اقتصادی تیره آمریکا با توجه به افزایش بدهی های دولت این کشور

  • کد خبر : 8204
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۱۱

پایان موقت بحران بدهی های دولت در آمریکا نتوانست از سقوط بازارهای مالی اروپا و آمریکا جلوگیری کند. هراس از گسترش بحران بدهی ها در آمریکا و نگرانی از گسترش مشکلات مالی در اروپا، به بازارهای بورس کشیده شده و باعث سقوط ارزش شاخص ها در بازارهای بورس شده است. ارزش سهام در نیویورک (داو […]

پایان موقت بحران بدهی های دولت در آمریکا نتوانست از سقوط بازارهای مالی اروپا و آمریکا جلوگیری کند.
هراس از گسترش بحران بدهی ها در آمریکا و نگرانی از گسترش مشکلات مالی در اروپا، به بازارهای بورس کشیده شده و باعث سقوط ارزش شاخص ها در بازارهای بورس شده است. ارزش سهام در نیویورک (داو جونز) ۵ درصد و در بازارهای عمده اروپا تا ۴ درصد سقوط کرده است.
لری سامرز وزیر خزانه داری پیشین آمریکا بروز رکود اقتصادی جدید در این کشور را محتمل دانست. همزمان خوزه مانوئل باردسو رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هشدار داد ممکن است ناتوانی دولت های حوزه یورو گسترش یابد.
گزارش دویچه وله و بی بی سی حاکی است: بسیاری از سرمایه گذاران اطمینان خود نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا را از دست داده اند و کاهش نرخ رشد و بازگشت دوره رکود را محتمل می دانند. بورس نیویورک روز پنج شنبه بحرانی ترین روز خود از رکود مالی ۲۰۰۸ (دو سال و نیم پیش) را پشت سر گذاشت.
شبکه یورو نیوز هم در گزارشی اعلام کرد: چشم انداز اقتصادی تیره آمریکا با توجه به افزایش بدهی های دولت این کشور و بحران مالی دامنگیر اتحادیه اروپا، نگرانی سرمایه گذاران و صاحبان سهام را در بازارهای بین المللی برانگیخته است.
رادیو فرانسه در تحلیل این وضعیت آشفته اقتصادی می گوید: توافق اخیر کنگره و دولت آمریکا، دولت را فعلا از خطر ورشکستگی نجات می دهد ولی مشکلات و تردیدهای بسیاری درباره اقتصاد آمریکا بر جای گذاشته است. شاخص اصلی فعالیت های صنعتی و کارخانه ای آمریکا طی ماه گذشته به میزان ۸/۴ درصد سقوط کرده است. تداوم کاهش فعالیت های صنعتی و تولیدی، افزایش بیکاری را به دنبال خواهد داشت. در شرایطی که آهنگ رشد اقتصادی آمریکا طی ۶ ماه اول سال جاری عملا متوقف شده و نرخ بیکاری در حال افزایش است، تمامی چشم ها به سوی واشنگتن دوخته شده بود که طرح و برنامه ای را پیشنهاد کند تا بتواند رشد اقتصادی را دوباره به این کشور بازگردانده اما همانطور که مشاهده کردیم، این طرح نهایی نه تنها نمی تواند هیچ پاسخی به این نگرانی ها و مشکلات عمده اقتصادی آمریکا بدهد، بلکه مشکلات را تشدید کرده و برای آنان، آمریکایی را ترسیم می کند که در دور باطل بدهی های غیرقابل تصور افتاده و ورشکستگی در آینده ای نه چندان دور این کشور را تهدید می کند.
رادیو فرانسه افزود:این طرح، هیچ دردی را از اقتصاد مریض آمریکا درمان نمی کند و به منزله قرص مسکنی است که درد وی را برای مدت کوتاهی کاهش می دهد. در نبود هیچ طرح پایه ای و اساسی برای بهبود اقتصاد این کشور، مدت دو سال دیگر هم به سرعت سپری شده و دولت آمریکا در شرایط بسیار بدتری از امروز قرار خواهد گرفت.
این رسانه فرانسوی تصریح می کند: اقتصاد آمریکا در سراشیب راهی افتاده که یونان در آن سقوط کرده است. بحران بدهی های آمریکا همچنان مشکلی بزرگ پیش پای اقتصاد این کشور و اقتصاد جهانی است.
«میشل روکار» نخست وزیر سابق فرانسه می گوید: طوفان جدیدی در راه است که بیش تر از بحران سال های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بازارهای مالی جهان را به زانو درخواهد آورد. وی نوشته است که در سال ۲۰۰۸ اقتصاد غرب با انتقال بدهی های بخش خصوصی به بخش دولتی از گستره بحران جلوگیری نمود. اما در عمل پایه های بحران بزرگتری را طرح ریزی کرد که بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون بدان گرفتار آمدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8204

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر