4

افزایش ۲۰ درصدی حمل و نقل بار و مسافر

  • کد خبر : 82090
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

مدیر‌کل دفتر حمل‌ و نقل جاده‌ای سازمان راهداری از افزایش ۲۰ درصدی بهای بلیت اتوبوس و افزایش ۱۸ درصدی بهای حمل و نقل ناوگان باری برون شهری خبر داد.

 

داریوش باقرجوان در نشست منطقه‌ای اطلاع‌رسانی و بررسی سامانه رصد الکترونیکی کالاهای تجاری کشور گفت: آمادگی کامل برای ارائه تسهیلات ۸۰ درصدی به منظور تعویض خودروهای فرسوده وجود دارد. این در حالیست که ۲۰ درصد مابقی باید توسط رانندگان پرداخت شود.

 

باقرجوان از اجرای طرح تابستانی از اول تیر تا پایان شهریور خبر داد و افزود: نظارت بر سفرهای تابستانی در بخش حمل و نقل عمومی و خدمات مناسب برای مسافران تابستانی از جمله فعالیت‌های ویژه در این طرح است و افزایش انضباط و ایمنی در عبور و مرور از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

 

وی درباره بالارفتن هزینه درمان رانندگان گفت: سازمان حمل و نقل کشور برای حمایت از رانندگان نیمی از بیمه ۲۷ درصدی را با عنوان کمک دولتی به رانندگان پرداخت می‌کند.

 

مدیر‌کل دفتر حمل‌ و نقل جاده‌ای سازمان راهداری ادامه داد: هزینه‌های درمانی در کل افزایش داشته اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به دنبال ایجاد قراردادهای جمعی است تا بتواند به وسیله آن، هزینه‌ها را کاهش دهد. در حالیکه انجام آزمایشات و درمان به صورت انفرادی هزینه دو برابری دارد.

 

وی افزود: سازمان راهداری به دنبال نهادینه‌کردن بیمه تکمیلی در بین رانندگان است اگرچه این بیمه اجباری نیست و هزینه آن در ماه ۲۰ هزار ریال و سالیانه ۲۴۰ هزار ریال است.

 

باقرجوان گفت: ۶۳۰ هزار راننده در جاده‌های ایران تردد دارند که از این میزان ۴۸۰ هزار نفر رانندگان کالا و ۱۵۰ هزار نفر در بخش مسافر فعالیت می‌کنند.

 

وی در خصوص بارنامه‌های مختلف افزود: امسال در سطح کشور وانت‌بارها نیز ساماندهی می‌شوند.در کشور ۱۷ هزار وانت‌بار وجود دارد که از این میزان ۶۰ درصد در کار جابجایی بار فعالیت دارند، از میان وانت‌بارهای فعال نیز ۳۰ درصد بارهای تجاری حمل می‌کنند.

 

باقرجوان با بیان اینکه تمامی وانت‌بارها برای جابجایی بار خود، از اول تیرماه سال جاری ملزم به ارائه بارنامه هستند خاطرنشان کرد: زیرساخت لازم برای برای ساماندهی وانت‌بارها آماده شده و ۲۵۰ دفتر در ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها آماده ثبت‌نام هستند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر