4

توفان جان مسلمانان آواره برمه را تهدید می کند

  • کد خبر : 82162
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰

در حالی که میانمار برای مقابله با توفان آخر هفته خود را آماده می کند، جان بیش از صد هزار مسلمان آواره این کشور که در اردوگاه آوارگان در زیر چادرهای سست زندگی می کنند، در خطر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هواشناسی پیش بینی کرده است در روزهای پنجشنبه و جمعه توفان و گردباد “ماهاسن” به میانمار خواهد رسید؛ ماهاسن علاوه بر اینکه وضعیت جوی میانمار را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، باعث سیل و رانش زمین در این کشور خواهد شد؛ توفان قبلی در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۳۰ هزار نفر را در میانمار کشت.

از سال گذشته در پی بروز خشونت های فرقه ای علیه مسلمانان روهینگیایی میانمار بیش از ۱۴۰ هزار تن از آنها آواره شدند و در اردوگاه های بدون هیچ امکاناتی زندگی میکنند، وضعیت این اردوگاه ها به حدی غیر استاندارد است که حتی چادرهای برپا شده کمترین مقاومت را در مقابل توفان و گردباد را نخواهند داشت.

اگرچه تلویزیون دولتی میانمار به نقل از مقامات این کشور دیروز ادعا کرد که آوارگان را به مناطق امن انتقال داده است، اما گفته می شود تنها تعداد ناچیزی از آوارگان منتقل شده اند.

بیشتر خشونت ها علیه مسلمانان در استان راخین گزارش شده است و در این استان حتی مبلغان بودایی مردم را به تحریم مسلمانان تشویق می کنند.
در این مناطق ده ها هزار مسلمان روهینگایی آواره شده و به زندگی در اردوگاه های موقت پناهندگان محدود شده اند، آنها نمی توانند کار کنند و کودکانشان هم از تحصیل بازمانده اند.

“خین خین تانت” یک زن ۴۲ ساله روهینگیایی در اردوگاه تی چانگ که قرار است آنها را از اردوگاه به منطقه ای به اصطلاح امن منتقل کنند، می گوید: منطقه ای که قرار است ما را به آنجا منتقل کنند، در حاشیه روستا واقع شده و هیچ امنیتی در آنجا نداریم. وقتی توفان بیاید، سیل جاری خواهد شد و همه را سیل خواهد برد.

دولت میانمار پس از بروز خشونت های فرقه ای در این کشور، آوارگان را در مناطق ساحلی اسکان داد که اکنون بسیار در برابر توفان و گردباد آسیب پذیر هستند؛ شاخه آسیا اقیانوسیه سازمان عفو بین الملل تاکنون چندین بار به دولت میانمار درباره وضعیت وخیم این آوارگان هشدار داده است، همچنین پیش از این نیز بسیاری از سازمان حقوق بشری بین الملل از رفتار یکجانبه دولت میانمار در موضوع خشونت های فرقه ای علیه مسلمانان در این کشور به سختی انتقاد کرده بودند.

مسلمانان روهینگیاییدر میانمار دهه هاست که تحت حملات فرقه ای بودایی های راخین قرار دادند؛ اگرچه بیشتر آنها برای نسل هاست که ریشه خانوادگی در میانمار دارند، اما مقامات این کشور آنها را بنگلادشی های مهاجر غیر قانونی می داند و حتی حق شهروندی به آنها نمی دهد.

“تون وین” آواره ۴۶ ساله در اردوگاه اون تاون که هنوز در منطقه ای پر خطر زندگی می کند، می گوید: اعلام شده توفان می آید و ما اینجا هیچ امکاناتی برای مقابله با توفان نداریم.

خشونت ها علیه مسلمانان میانماری همچنان ادامه دارد و در ماه گذشته چندین روستای مسلمان نشین در حملات راخین ها به آتش کشیده شد.

در سال ۲۰۱۲ رشته درگیری هایی بین مسلمانان روهینگیایی و قوم راخین در شمال ایالت راخین میانمار در جریان است؛ گفته می شود این درگیری ها با تجاوز و قتل یک زن راخین و در پی آن قتل ده مسلمان دیگر شروع شده است؛ در نتیجه خشونتها نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر آواره و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانه از هردو طرف به آتش کشیده شد؛ عفو بین‌الملل و دیگر گروه های مدافع حقوق بشر دولت میانمار را به سختی مورد انتقاد قرار داده و می گویند روهینگیایی ها دهه‌ها مورد تبعیض سازمان یافته دولتی قرار داشته‌اند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر