2

هشدار یک مرجع تقلید نسبت به سم‌پاشی افراد رد صلاحیت شده

  • کد خبر : 82419
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷

یکی از مراجع تقلید به بیان شش آسیب تبلیغات انتخاباتی پرداخت و گفت: بیم این دارم که برخی از کاندیداها که جامع الشرایط نباشند و صلاحیت آنها تایید نشود شروع به سم‌پاشی بر ضد نهادهای قانونی کنند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه ماه مبارک رجب دارای ۱۰ روز تاریخی است تصریح کرد: برخی از این روزها ایام ولادت و جشن و برخی دیگر ایام سوگواری و عزاداری است.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) به بیان حدیثی از این امام همام پرداخت و بیان کرد: امام هادی می‌فرمایند اگر همه مردم مسیری انتخاب کنند ولی ببیند یک نفر که بندگی خدا می‌کند مسیر  دیگری را در پیش بگیرد من در آن مسیری می‌روم که آن فرد طی می‌کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: هنگامی که پیامبر در محیط مکه قیام کرد علی(ع) به عنوان نخستین مرد و حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین زن به ایشان ایمان آوردند در شرایطی که محیط آن روز مملو از جمعیت کافر بود.

وی تصریح کرد: اگر جوان با ایمان در محیطی آلوده وارد شد نباید مسیر خود را عوض کند و باید ایمان خود را حفظ کرده و از اکثریت فاسد تبعیت نکند.

به گزارش مشرق ،آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: در زمان ما برخی برنامه‌ها و جلسات برای جوانان پیدا می‌شود ولی منطق اسلام این است که مسلمان دنبال حق برود ولو اینکه تنهای تنها باشد.

وی با اشاره به زمانی که امام خمینی(ره) نهضت خود را علیه رژیم طاغوت آغاز کردند بیان کرد: می‌گفتند که شما با این نفرات کم می‌خواهید با شاهی مبارزه کنید که آمریکا پشت آنها است و امام گوش به این سخنان نداد و به توصیه جدش عمل کرد و بالاخره دیدیم به نتیجه مهم و بی‌سابقه یعنی تشکیل حکومت اسلامی بر اساس مکتب اهل بیت رسید.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مهم انتخابات و تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و یادآور شد:‌ این پرسش مطرح است که آیا تبلیغات انتخاباتی باید وجود داشته باشد، مردم باید افراد را بشناسند و بتوانند اصلح را انتخاب کنند و تبلیغات به این دلیل است که افراد به صورت صحیح معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات انتخاباتی غربی هر وسیله‌ای را مباح می‌داند یادآور شد: تبلیغات انتخاباتی در عین اینکه برای شناخت و انتخاب مردم ضرورت دارد و مردم شایستگی‌ها، اهداف و برنامه‌ها را می‌فهمند ولی آسیب‌هایی نیز به دنبال دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به شش آسیب تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: آسیب نخست تخریب دیگران است و کاندیداها برای پیشرفت سعی می‌کنند دیگران را از طریق غیبت، تهمت و اهانت تحقیر کنند.

وی گفت: خیال می‌کنند که تخریب دیگران موجب پیشرفت آنها می‌شود در حالی که مردم هوشیار هستند و اگر کسی از این مسیر باطل وارد شود در می‌یابند که آدم درستی نیست که دست به تهمت، غیبت و دروغ می‌زند تا خودش را بزرگ کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دومین آسیب چیزی را بر خلاف واقع نشان دادن است گفت: نباید وعده‌های دروغی داد و گفت در سیاست داخلی، ‌اقتصاد، سیاست خارجی و…چنین و چنان می‌کنم و این کار گناه کبیره و حرام بوده و باعث می‌شود تبلیغات اسلامی به تبلیغات غیراسلامی تبدیل شود. برادرانی که در مسیر انتخابات هستند هم خودشان و هم ستادهای تبلیغاتی آنها از این مسیر بپرهیزند.

وی با بیان اینکه آسیب سوم اسراف است بیان داشت: خرج‌های تبلیغاتی بسیار سنگین می‌کنند علاوه بر اینکه اسراف گناه است مردم سئوال می‌کنند این پول‌ها از کجا آمده است؟ آیا با زد و بند ثروتمندان تنور انتخاباتی را داغ کرده و در صورتی که رای آوردند امتیازات لازم را به آنها می‌دهند و یا پول‌ها را از طریق حرام به دست آورده و برای چنین موقعی انباشته کرده‌اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه غلو آسیب دیگری است که در تبلیغات انتخاباتی وجود دارد تاکید کرد: می‌گویند مثل فلان کس در دنیا پیدا نمی‌شود و از نظر تقوا و ارتباط با امام زمان بی‌نظیر است، این افراط‌ها و غلو‌ها گناه کبیره است.

وی بیان کرد: باید در همان حد که افراد لیاقت، استعداد و توانایی دارند تبلیغات کنند و مردم به افراد خالص و مخلص رای می‌دهند ممکن است عده‌ای گول این حرف‌ها را بخورند ولی عموم مردم این مسائل را به درستی درک می‌کنند.

این مرجع تقلید گفت: پنجمین آسیب این است که برای تأمین آینده خود نسبت به جامعه اسلامی سیاه نمایی کرده و به این وسیله برای خود نردبانی از پیشرفت بسازد.

وی اظهار کرد: در جامعه امروز نقاط مثبت و منفی وجود دارد و نقاط مثبت را تقویت کرده و نقاط منفی را رفع کرد، اگر کسی برای پیشرفت خودش در آینده تخم یاس در جامعه بپاشد مرتکب گناه کبیره شده است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ششمین آسیب تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: شکست قانون گناه کبیره است و در حکومت اسلامی قوانین احترام شرعی دارند و قوانین از شورای نگهبان رنگ اسلامی گرفته و اگر غیراسلامی باشد جلوی آن گرفته می‌شود؛ وقتی قانونی تصویب شد این قانون احترام حکم شرعی دارد و نباید نسبت به آن مخالفت داشت.

وی ادامه داد: شکستن قانون‌هایی که مسیر صحیح را طی کرده و جنبه مشروعیت به خود گرفته است درست نیست و نباید در برابر این قانون نق زده و چانه زد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: بیم این دارم که برخی از کاندیداها که جامع الشرایط نباشند و صلاحیت آنها تایید نشود شروع به سم‌پاشی بر ضد نهادهای قانونی کنند؛ این مسئله درست نیست که اگر هر چیزی خلاف میل من بود با آن مخالفت کنم این قانون گرایی نیست.

وی یادآور شد: اگر این شش آسیب در تبلیغات نباشد شاهد شرایط نورانی و روحانی در انتخابات خواهیم بود و عنایت خداوند شامل حال ما می‌شود و اگر رعایت نشد مطمئن باشید عنایات الهی گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر