3

مالباختگان از کلاهبرداری از متقاضیان مسکن مهر در تهران می گویند

  • کد خبر : 82421
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱

کسانی که در آرزوی خانه دار شدن در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده بودند وقتی پی بردند طعمه یک کلاهبردار قرار گرفته و پولهای شان بر باد رفته است، صبح دیروز با تجمع در برابر دادسرای ناحیه ۱۰ تهران از قوه قضائیه برای احقاق حق شان کمک خواستند.

کسانی که در آرزوی خانه دار شدن در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده بودند وقتی پی بردند طعمه یک کلاهبردار قرار گرفته و پولهای شان بر باد رفته است، صبح دیروز با تجمع در برابر دادسرای ناحیه ۱۰ تهران از قوه قضائیه برای احقاق حق شان کمک خواستند.

به گزارش خراسان، ثبت نام از شاکیان برای خانه دار شدن از اواسط سال ۸۷ آغاز شد. این افراد که به آنها وعده داده شده بود که خانه شان در شهرک ابریشم واقع در کیانشهر کرج ساخته خواهد شد هر کدام در این مدت بالغ بر ۱۶ میلیون تومان برای خرید خانه پرداخت کردند اما مدتی پیش معلوم شد پولهای شان به حساب شخص دیگری واریز شده است.

 

یکی از مالباختگان که از ساعات اولیه صبح دیروز همراه با دیگر شاکیان مقابل در دادسرای ناحیه ۱۰ تهران ایستاده بود در این باره به خراسان گفت: از سال ۸۷ که ثبت نام کردیم هر چند وقت یک بار به ما می گفتند باید پول بدهید و الا امتیازتان لغو و خانه تان به فرد دیگری فروخته می شود. ما هم به هر زحمتی که بود پول فراهم می کردیم و به حساب شرکت می ریختیم. در این مدت هم چند مرتبه به محل احداث خانه ها رفتیم. ظاهرا همه چیز خوب و خانه ها در حال ساخت بود.

 

این وضعیت ادامه داشت تا این که اسفند گذشته حساب بانکی تازه ای اعلام و از ما خواسته شد هر کدام مبلغ ۷ میلیون تومان به این حساب واریز کنیم. صاحب حساب جدید هم مسکن مهر بود. به همین دلیل من و بیشتر اعضا هم این کار را کردیم اما بعد از آن وقتی به سایت مسکن مهر مراجعه کردیم معلوم شد هیچ پولی از طرف ما به حساب مسکن مهر واریز نشده و گویا یکی از مسئولان شرکت با جعل امضا پول‌ها را به حساب خودش منتقل کرده است.

 

یکی دیگر از شاکیان نیز در این باره گفت: با شروع طرح مسکن مهر امید ما هم برای خانه دار شدن زنده شد. با هزار شوق و آرزو از خرج زن و بچه هم می زدم و به حساب بانکی که اعلام شده بود پول واریز می کردم اما چند وقت قبل که به سایت مسکن مهر مراجعه کردم فهمیدم فقط نامم در این سایت ثبت شده و پول‌هایی که در این مدت به حساب شرکت واریز کرده ام هیچ کدام در سایت ثبت نشده است. به زن و بچه ام قول داده بودم به زودی صاحب خانه می شویم اما حالا نمی دانم چه جوابی به آنها بدهم. با این حال مطمئنم که قوه قضائیه به ما کمک خواهد کرد و به حق مان خواهیم رسید.

 

براساس این گزارش بعد از تجمع مالباختگان مسکن مهر در برابر دادسرا آنها یک به یک شکایت شان را در شعبه ۴ بازپرسی ثبت کردند. با این حال شاکیان تا حدود ساعت ۱۲ به تحصن در برابر در اصلی دادسرا ادامه دادند و در ادامه به وزارت تعاون مراجعه کردند. نماینده شاکیان در خصوص آخرین اقدام صورت گرفته به خراسان گفت: در وزارت تعاون نامه ای خطاب به ریاست قوه قضائیه تنظیم شد تا سریع تر در خصوص این کلاهبرداری میلیاردی اقدام شود. وی همچنین از روزنامه خراسان خواست با اطلاع رسانی در این خصوص از گرفتار شدن سایر افراد در چنین دام‌هایی جلوگیری کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82421

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]