2

تاکید ایران بر حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان

  • کد خبر : 82931
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در بازدید از نمایندگی صداوسیما در باکو از تلاش‌های این نمایندگی به منظور گسترش همکاری‌های رسانه‌ای ایران و جمهوری آذربایجان تقدیر کرد.

 

محسن پاک آیین با اشاره به تولید برنامه‌های مختلف فرهنگی در این نمایندگی نظیر برنامه نوروز افزود: این اقدامات در راستای تقویت پیوند و اشتراکات ایران و جمهوری آذربایجان می‌باشد.

 

وی با تاکید بر این‌که «ایران در مجامع بین‌المللی همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند» افزود: نمایندگی صداوسیما نیز با تهیه گزارش‌های متعدد درباره ضرورت حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ یا تولید برنامه‌هایی نظیر فاجعه خوجالی در این مسیر حرکت کرده است.

 

وی همچنین شروع تولید برنامه هفتگی ورزشی در نمایندگی صداوسیما در باکو را ارزشمند خواند و افزود: این موضوع نشان می‌دهد که با توجه به اشتراکات فراوان ایران و جمهوری آذربایجان و پتانسیل‌های گسترده، فعالیت‌های این نمایندگی تنها به اطلاع‌رسانی خبری محدود نمی‌شود.

 

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در ادامه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در دنیای امروز در مناسبات کشورها ادامه داد: فعالیت موثر نمایندگی صداوسیما در باکو نقش مهمی در تعاملات رسانه‌ای دو کشور، اطلاع‌رسانی صحیح از تحولات و جلوگیری از سوءاستفاده خبری نیروهای ثالث دارد.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت مذاکرات رسانه‌ای ایران و جمهوری آذربایجان که از دسامبر ۲۰۱۱ با سفر علی‌حسن‌اف رییس بخش سیاسی و اجتماعی ریاست جمهوری آذربایجان به تهران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات از سرگرفته شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه حمایت مقامات ذیربط جمهوری آذربایجان از فعالیت نمایندگی صداوسیما در باکو و تقویت نقش این نمایندگی، زمینه توسعه تعاملات رسانه‌ای میان دو کشور فراهم شود.

 

پاک‌آیین با تاکید بر این‌که «حمایت جمهوری آذربایجان از فعالیت رسانه‌ها به معنای احترام به اصول دموکراسی است» افزود: نمایندگی صداوسیما در جمهوری آذربایجان با برنامه‌های تاثیرگذار خود پشتوانه محکمی برای تحکیم مناسبات برادرانه دو کشور است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر