2

ما همواره بر اساس قانون عمل می‌کنیم و اختیارات ما نیز در چارچوب قانون است

  • کد خبر : 8319
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۶

دکتر عباسعلی کدخدایی پس از تشریح نتایج مصوبات ارسالی از سوی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تشکیل هیات حل اختلاف از سوی مقام معظم رهبری، سرانجام کمیته‌ای که پیش از این به ریاست آیت‌الله جنتی تشکیل شده بود چه شد؟ گفت: بنده در مقام سخنگویی شورای نگهبان […]

دکتر عباسعلی کدخدایی پس از تشریح نتایج مصوبات ارسالی از سوی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تشکیل هیات حل اختلاف از سوی مقام معظم رهبری، سرانجام کمیته‌ای که پیش از این به ریاست آیت‌الله جنتی تشکیل شده بود چه شد؟ گفت: بنده در مقام سخنگویی شورای نگهبان هستم از جهت کارگروه نیز بیان می‌کنم که وظیفه آن کارگروه با ارسال گزارش به مقام معظم رهبری به اتمام رسیده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه یکی از اعضای شورای نگهبان در یکی از احزاب سیاسی دست‌اندرکار است، این شائبه را ایجاد می‌کند که شورای نگهبان ممکن است جناحی عمل کند، گفت: آیت‌الله یزدی بر حسب سمت در جامعه‌ی مدرسین ممکن است اقداماتی را به صورت کلی انجام دهند اما از جهت شخصیت حقوقی در شورا، اقدامی نخواهد کرد.

خبرنگار دیگری در خصوص حضور آیت‌الله جنتی در کمیته‌ی وحدت اصولگرایان سوال کرد که سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد: ایشان دخالتی ندارند.

خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب مطرح کرده که ما با برداشتی که از قانون می‌شود مشکل داریم و توضیح از سخنگوی شورای نگهبان را خواستار شد که وی پاسخ داد: موضع شورا همواره عمل بر اساس قانون بوده است و در این راستا برداشت مجریان از قانون معتبر است.

بر اساس این گزارش، کدخدایی درپاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان مدعی‌اند که برای حضور در انتخابات از فیلتر شورای نگهبان رد نمی‌شوند و رفتار منطقی با خود را شرطی برای حضور گذاشته‌اند، گفت: این شرط همانند این است که کسی بگوید که زمانی وارد خیابان می‌شود که هیچ چراغ قرمزی نباشد. اگر این معقول است آن نیز معقول خواهد بود.

خبرنگار دیگری یادآور شد، بعضی از چهره‌های سیاسی مطرح کرده‌اند که برای حضور در انتخابات باید سلامت انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید شود و از سخنگوی شورای نگهبان خواستار توضیح شد که کدخدایی پاسخ داد: آنچه بنده می‌توانم بگویم این است که شورای نگهبان بر اساس وظیفه قانونی خود عمل می‌کند کما اینکه در انتخابات قبلی نیز همین بوده و از سلامت انتخابات همیشه اطمینان حاصل کرده است و در آینده نیز همین‌گونه عمل می‌کنیم.

کدخدایی ادامه داد: اینکه برخی این‌گونه مطرح می‌کنند از برکات نظام ماست و البته معلوم نیست که این صحبت‌ها صحت داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه «برخی در خصوص دخالت احتمالی دولت در انتخابات و استفاده از مبلغ هدفمند کردن یارانه‌ها در انتخابات هشدار داده‌اند، برخورد شورا در این راستا چیست؟» گفت: آنچه ما بر اساس آن عمل می‌کنیم همانند گذشته بر اساس قانون است و انشاءالله در آینده نیز از تمام تلاش خود برای سلامت انتخابات مثل گذشته استفاده می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از نمایندگان فعلی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند،‌گفت: بنده احصا نکرده‌ام و در خصوص نمایندگان میان‌دوره‌ای همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم کمتر از چهار سال به عنوان یک دوره محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، از سخنگوی شورای نگهبان در خصوص افزایش تعطیلات عید فطر سوال شد که وی به این پاسخ که آینده را به آینده واگذار کنید، اکتفا کرد.

خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که «برخی از علاقمندان انقلاب در خصوص حضور افرادی از فتنه و جریان انحرافی در انتخابات آینده مجلس اظهار نگرانی کرده‌اند» که کدخدایی در پاسخ گفت: ما همواره بر اساس قانون عمل می‌کنیم و اختیارات ما نیز در چارچوب قانون است. ما تلاش می‌کنیم رفتار افراد را با قانون تطبیق دهیم و اگر مغایرتی داشته باشد صلاحیت‌شان تائید نمی‌شود و اگر مغایرت نداشته باشد می‌توانند وارد گردونه انتخابات شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر