2

اصلاح ساختار آموزشی خبرنگاران و ایجاد امکان بازآموزی خبرنگاران در رسانه های متبوع

  • کد خبر : 8342
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۶:۲۸

‘ پدرام پاک آیین’ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با وجود تمامی کاستی ها و نارسایی های جامعه خبری، خوشبختانه هنوز خبرنگاران حرفه ای از جایگاه و منزلت اجتماعی خوبی در میان مردم برخوردار هستند. این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: در همین رابطه وزارت فرهنگ […]

‘ پدرام پاک آیین’ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با وجود تمامی کاستی ها و نارسایی های جامعه خبری، خوشبختانه هنوز خبرنگاران حرفه ای از جایگاه و منزلت اجتماعی خوبی در میان مردم برخوردار هستند.
این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: در همین رابطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با اصلاح ساختار آموزشی خبرنگاران و ایجاد امکان بازآموزی خبرنگاران در رسانه های متبوع خود، فضای خبرنگاری را با علم و تخصص همراه کند.
پاک آیین اضافه کرد: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی دارد با ارتقا و تقویت نقش خبرنگاران در تولید خبر و اطلاعات از مغفول ماندن نقش این قشر در فضای رسانه ای کشور به ویژه مطبوعات جلوگیری کند.
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به فاصله چشمگیر فضای آکادمیک کشور با فضای واقعی رسانه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی فضاهای آموزشی حوزه ارتباطات در کشور با واقعیت های کاربردی رسانه ها فاصله بسیاری دارد.
پاک آیین در ادامه با تاکید بر ایجاد اصلاحات اساسی در ساختار نظام آموزشی خبرنگاری و روزنامه نگاری در دانشگاه ها و دانشکده ها، افزود: آموزش حرفه خبرنگاری در دانشگاه ها باید تخصصی شده و رویکرد عملی و کاربردی داشته باشد.
۱۷ مرداد سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8342

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]