1

تردید ایسلندی ها برای عضویت در اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 84466
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷

دولت جدید ایسلند با توقف مذاکره با بروکسل درباره عضویت در اتحادیه اروپا، از سرگیری آن را منوط به نتیجه همه پرسی در این باره کرد.

به گزارش سایت یورونیوز(Euronews)، نظرسنجی های مختلف حاکی از آن است که اغلب مردم ایسلند مخالف عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا هستند.

از طرفی دو حزبی که در نتیجه انتخابات ماه گذشته میلادی برای تشکیل دولت با یکدیگر ائتلاف کرده اند هم مخالف عضویت در این اتحادیه هستند.

نخست وزیر جدید ایسلند که کار خود را از پنجشنبه آغاز می کند، می گوید که تاریخی برای این همه پرسی تعیین نشده است اما گزارشی درباره رابطه با اتحادیه اروپا برای ارائه به پارلمان آماده شده است چرا که اوضاع نسبت به زمانی که ایسلند برای عضویت در این اتحادیه درخواست کرده بود، بسیار تغییر پیدا کرده است.

بحران اقتصادی و بانکی سال ۲۰۰۸ منجر به ورشکستی اغلب بانک های بزرگ ایسلند شد و پس از آن بود که این کشور در سال ۲۰۰۹ برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست خود را ارائه کرد. اما بحران اقتصادی جاری در اروپا منجر به تغییر نظر بسیاری از ایسلندی ها در این باره شده است.

در آن زمان بیرون بودن این کشور از منطقه مالی یورو به ایسلند این آزادی عمل را داد که به منظور افزایش درآمدهای صادراتی دست به کاهش شدید ارزش واحد پول خود بزند.

مردم ایسلند عمدتا نگران هستند که در صورت عضویت در اتحادیه اروپا صنعت شیلات کشورشان که بسیار قدرتمند است، با محدودیت هایی مواجه و در نتیجه ضعیف شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=84466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر