2

ساخت مسکن لوکس از نیمه دوم سال با تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی

  • کد خبر : 8482
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۸:۵۰

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان از ساخت مسکن لوکس از نیمه دوم سال با تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی خبر داد. ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به اجرای طرح ساخت مسکن لوکس برای اقشار دهک‌های بالای جامعه اشاره و اظهار کرد: برای اجرای این طرح که از چندی پیش […]

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان از ساخت مسکن لوکس از نیمه دوم سال با تسهیلات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به اجرای طرح ساخت مسکن لوکس برای اقشار دهک‌های بالای جامعه اشاره و اظهار کرد: برای اجرای این طرح که از چندی پیش مطرح شده بود، به دنبال تامین منابع مالی بودیم.

وی در ادامه به اعلام آمادگی بانک مسکن برای تامین منابع مالی اشاره و تصریح کرد: بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات با سود غیر یارانه‌ای اعلام آمادگی کرده بود، بنابراین با این بانک تفاهم‌نامه‌ای امضاء کردیم که به موجب آن حساب‌های انبوه‌سازان در بانک‌های مسکن سراسر کشور متمرکز می‌شود و بانک مسکن نیز تسهیلات را در حد توان در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌دهد.

وی به امتیازات این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی و ارائه تسهیلات ارزی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و اختصاص درصد بیشتر تسهیلات از جمله اقداماتی است که بانک مسکن انجام می‌دهد.

رهبر میزان تسهیلات را وابسته به خط اعتباری انبوه‌ساز اعلام و تصریح کرد: این طرح جدا از طرح مسکن مهر است و متقاضیان آن نیز واجدان شرایط طرح مسکن مهر نیستند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که برای پرداخت تسهیلات توان مالی متقاضی توسط بانک سنجیده می‌شود، اظهار کرد: میزان تسهیلات تقریبا ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده به این صورت که البته برای اجرای ساخت به انبوه‌ساز ارائه و پس از پایان دوره‌ ساخت به خریدار منتقل می‌شود که این همان مشارکت واقعی در قالب عقود اسلامی است که بانک‌ها به دنبال آن هستند.

وی با بیان این‌که محل ساخت را انبوه‌ساز با توجه به توجیه‌پذیری اقتصادی انتخاب می‌کند، اظهار کرد: ممکن است قیمت مسکن دراین نوع ساخت متری سه تا پنج میلیون تومان شود که این امر به رقابتی که ایجاد می‌شود، بستگی دارد.

رهبر در ادامه پیش‌بینی کرد که اجرای این طرح که همان ساخت مسکن لوکس است از نیمه‌ دوم سال جاری کلید بخورد.

* ساخت مسکن مهر خود مالک

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه به طرح مسکن مهر خود مالک اشاره و تصریح کرد: عده‌ای از مردم تمایل دارند که در طرح مسکن مهر صاحب زمین خودشان باشد که در این صورت قیمت‌ها بالاتر می‌رود.

رهبر گفت: در این راستا، مالکان خصوصی برخی زمین‌ها در اطراف تهران و کرج برای ساخت مسکن مهر خود مالک و واگذاری آنها به متقاضیان مسکن مهر آمادگی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح مسکن مهر خود مالک در داخل شهر تهران اجرا نمی‌شود، گفت: اجرای این طرح در تهران گران می‌شود، اما در بافت فرسوده آمادگی برای اجرای طرح با شرایط مسکن مهر هم وجود دارد.

* مشکل تملک در بافت‌های فرسوده به بودجه زیاد نیاز دارد

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در ادامه به مشکلات موجود در بافت‌های فرسوده برای ورود انبوه‌سازان اشاره و اظهار کرد: حل مشکل تملک در بافت‌های فرسوده به بودجه زیاد نیاز دارد.

رهبر افزود: یا باید ملک مالکان بافت‌های فرسوده را با قیمتی که راضی باشند خریداری کرد و یا در صورت عدم مشارکت آنها برای ساخت، واحد‌های مسکونی آماده‌ای را در نظر گرفت و آپارتمانی را در ازای ملک آنها به صورت کلید به کلید تحویل داد.

* افزایش هزینه ساخت

وی در پایان درباره‌ ساخت قرار‌داد‌های جدید ساخت مسکن مهر تصریح کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی صورت گرفته که قیمت ساخت را افزایش داده است؛ بنابراین برای قرار‌داد‌های جدید نمایندگان انبوه‌سازان و وزارت راه و شهرسازی باید به مذاکره بپردازند و یکدیگر را متقاعد کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر