1

افراسیابی : علی (ع) به ما درس سکوت و صبر آموخت

  • کد خبر : 84977
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

محمد صادق افراسیابی؛ کاندیدای شورای شهر شیراز با ارسال پیامی به هوادارانش خواستار سکوت و صبر آنها شد و تاکید کرد: امام شیعیان جهان، حضرت علی (ع) اسوه ی سکوت و صبر بود و ما آموخت که در شرایط فتنه سکوت و صبر بهترین سلاح برای حفظ انسجام معنوی اعضای جامعه است.

کاندیدای شورای شهر شیراز با ارسال پیامی به هوادارانش خواستار سکوت و صبر آنها شد و تاکید کرد: امام شیعیان جهان، حضرت علی (ع) اسوه ی سکوت و صبر بود و ما آموخت که در شرایط فتنه سکوت و صبر بهترین سلاح برای حفظ انسجام معنوی اعضای جامعه است.
به گزارش صداقت نیوز، افراسیابی که پیش از این انصراف خود را به فرمانداری شیراز ارسال کرده بود گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد ادامه ی فعالیت برخی دوستان رسانه ای بوده ایم در حالیکه معنای انصراف اینجانب این است که فعالیت رسانه ای با محوریت حقیر باید متوقف شود و فعالیت برای حمایت از لیست اصولگرایان شیراز باید جایگزین اینگونه حرکتهای بی هدف شود.
کاندیدای شورای شهر شیراز، از تند روی برخی فعالان رسانه ای در حمایت از کاندیداتوریش انتقاد کرد و گفت: هر رسانه ای که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند مورد احترام است و نباید این طور باشد که اگر رسانه ای انتقادی کرد بخواهیم او را زیر سوال ببریم.
افراسیابی افزود: برادران و خواهران رسانه ای توجه داشته باشند که طرح هر مساله ای که باعث بدبینی مردم نسبت به رسانه های دولتی و مردمی شود جایز نیست و این قبیل کارها جز اینکه آب در آسیاب دشمن بریزد سودی نخواهد داشت.
این کاندیدای شورای شهر خاطر نشان ساخت: مدتی پیش یکی از رسانه ها از من خواسته بود که موضع گیری خود را در خصوص فعالیت حامیان رسانه ای خود روشن کنم و امروز تاکید می کنم که هیچ حرفی مگر سخنی که دارای نقل قول مستقیم از بنده باشد الزاما مورد تایید اینجانب نیست و از همه اعضای شبکه ی دوستان رسانه ای میخواهم هیچ خبر یا گزارشی با موضوع شورای شهر با محوریت اینجانب در هیچ رسانه ای تولید و منتشر نشود.
افراسیابی در پایان تصریح کرد: دوستی و تعامل با رسانه ها به عنوان اهرم نظارت مردم بر دولت و جامعه یکی از مهمترین برنامه های اینجانب بود اما متاسفانه برخی دوستان ناآگاهانه اقداماتی کرده اند که هر چند از سردلسوزی بوده است اما مورد تایید اینجانب نبوده و نخواهد بود و لازم است هر رسانه ای خبری منتشر کرده که باعث ایجاد بدبینی مردم نسبت به رسانه ها شده است در اولین فرصت این خسارت را جبران کند.
لازم به ذکر است چندی پیش برخی از سایتهای خبری تحلیلی مطالبی را منتشر کرده بودند که مورد انتقاد افراسیابی؛ کاندیدای شورای شهر شیراز قرار گرفت. از آن جمله یکی از سایتهای خبری تحلیلی نوشته است:
هر چند هفته ی گذشته در حالی سپری شد که هنوز هیچ یک از کاندیداهای اصولگرای خواستار رقابت در انتخابات ریاست جمهوری به نفع دیگری کنار نرفته اند، اما در عرصه ی رقابت انتخابات شورای شهر شاهد اتفاقات خوبی بودیم. انصراف افراسیابی از شورای شهر به نفع اصولگرایان با انتشار بیانیه ای اخلاقی بیانگر این مطلب است که هر جا گفتمان حقیقی اصولگرایی بر روی کار بیاید ظرفیت ایجاد هم افزایی و انسجام معنوی میان اصولگرایان فراهم خواهد شد. رویدادهای هفته اخیر شورای شهر شیراز هر چند شاید در نگاه اول چندان بزرگ تلقی نشود اما از این جهت که نوعی عقب نشینی استراتژیک یک فرد با هدف حمایت از اهداف جمعی اصولگرایان است می تواند به عنوان یک الگوی کوچک برای سایرین در شرایطی که هر کس خود را محق قدرت می داند مطرح شود.
بر اساس گزارش خبرگزاری آریا، سجاد خسروانیان؛ روزنامه نگار و فعال رسانه ای شیراز در این خصوص می گوید: تعدادی از خبرنگاران با اشاره به سوابق اجرایی و فرهنگی افراسیابی از وی برای حضور در شورای اسلامی شهر دعوت کرده بودند.
این خبرنگار به ابراز حمایت خبرنگاران شیرازی از کاندیداتوری افراسیابی در انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز اشاره کرد و گفت: جمعی از اهالی رسانه، وبلاگ نویسان و فعالان فضای مجازی از حضور افراسیابی درشورای شهر اعلام خرسندی کرده بودند.
بر اساس این گزارش،  “فاطمه هاشمی نیک” دیگر فعال رسانه ای شیراز با بیان اینکه برخی از خبرنگاران از حضور افراسیابی در انتخابات شهر شیراز استقبال کرده بودند، می گوید: با توجه به سوابق کاری و توانمندی که در افراسیابی وجود دارد احتمال رای آوری وی در انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز زیاد است.
مریم زوبین؛ دیگر فعال رسانه ای شیرازی هم می گوید: با توجه به سوابق کاری و توانمندی که آقای افراسیابی دارند حضور چنین فردی در شورای شهر شیراز می تواند مفید و موثر باشد.
البته در این میان برخی افراد و رسانه های خاص با انتشار مطالبی غیر اخلاقی سعی در تخریب چهره ی افراسیابی داشتند. چنانچه خبرگزاری ایسنا، رسانه ی منتسب به رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور و حامی اصلی جریان انحرافی و خبرگزاری ایلنا وابسته به جریان فتنه در مطلبی مشترک به صورت کاملا هماهنگ می نویسند: خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا، ایلنا، آریا و فارس و … هرگونه حمایتی از افراسیابی را تکذیب می کنند.
هر چند تلاش رسانه ی وابسته به جریان خاص انحرافی و رسانه ی وابسته به جریان فتنه بیانگر هراس مافیای قدرت و ثروت از گفتمان اصولگرایی است اما همان طور که پیش بینی شد بلافاصله با واکنش رسانه های اصولگرا مواجه شد. به طوری که بطلان خبر ایسنا و ایلنا به سرعت با حمایت خبرگزاریهای فارس و آریا از افراسیابی روشن شد. خبرگزاری فارس تنها چند ساعت پس از مخابره این خبر توسط ایسنا و ایلنا طی گزارشی به ابراز حمایت از افراسیابی پرداخته و مواضع او در خصوص انتخابات پیش رو را به عنوان الگویی برای سایرین مطرح می کند. همچنین چند روز پس از انتشار این خبر خبرگزاری فارس کتاب مشترک سید محسن میربهرسی و محمد صادق افراسیابی را با عنوان خانواده، سواد رسانه ای و رسانه های دیجیتال منتشر نموده و از سوی دیگر خبرگزاری آریا اقدام به انتشار گزارش کاملی از حمایت خبرنگاران شیرازی از افراسیابی نمود.
البته در این میان آنچه مهم است و می تواند به عنوان یک الگو برای سایرین مطرح شود سکوت شخص افراسیابی در برابر هجمه ی رسانه ای خبرگزاریهای ایسنا؛ وابسته به جریان انحرافی و خبرگزاری ایلنا وابسته به جریان فتنه است. سکوتی که با هدف پرهیز از حواشی آغاز شد و در نهایت نیز با وجود حمایت خبرگزاریهای فارس، آریا، جهان نیوز و سایر رسانه های اصولگرا از افراسیابی با هدف ایجاد انسجام بیشتر در میان اصولگرایان شیراز به انصراف افراسیابی از رقابت در شورای شهر منجر شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=84977

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]