1

افشاگر حادثه لندن بازداشت شد

  • کد خبر : 85191
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۹:۴۷

فردی که در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی از ارتباط سرویس اطلاعاتی انگلیس با تروریستی که سر سرباز انگلیسی را برید، پرده برداشته بود، بازداشت شد.

به گزارش رویترز، پلیس انگلیس مردی را در ساختمان مرکزی بی‌بی‌سی به اتهام مصاحبه‌ای با این رسانه دولتی دستگیر کرده است. وی در این مصاحبه گفته بود نیروهای امنیتی تلاش کرده‌اند یکی از دو مرد دستگیر شده در ارتباط با حمله دو مهاجم به یک سرباز انگلیسی و بریدن سر وی را به خدمت بگیرند.

میشل آدبوجالوی ۲۸ ساله و میشل آدبوواله ۲۲ ساله پس از آنکه به جرم بریدن سر سربازی ۲۵ ساله هدف شلیک گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفتند، اکنون در بیمارستان بستری هستند.

مردی که بی‌بی‌سی او را ابو نسیبه معرفی کرده به برنامه «نیوز نایت» این رسانه دولتی گفته است مقامات اطلاعاتی انگلیس شش ماه پیش به آدوبوجالو نزدیک شده بودند تا ببینند آیا او حاضر است برای آنها به عنوان مخبر کار کند یا خیر. به گفته وی، آدوبوجالو، درخواست آنها را رد کرده بود.

ریچارد واتسن، گزارشگر رسانه دولتی بی‌بی‌سی که با ابونسیبه مصاحبه کرده بود گفت پلیس پس از این مصاحبه او را به خاطر افشای این اطلاعات دستگیر کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که رسانه‌های انگلیسی در روزهای گذشته و پس از انتشار خبر بریدن سر این سرباز انگلیسی موج جدیدی از اسلام‌هراسی به راه انداخته بودند. یک مسجد در شهر بلچلی انگلیس هدف حمله قرار گرفت.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85191

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]