2

قبر معاویه + تصاویر

  • کد خبر : 85339
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵

قبر معاویه‌ که‌ در کنار آن‌ حیاط‌ قرار داشت‌ به‌ قدری‌ کثیف‌ و آلوده‌ بود که‌ موجب‌ عبرت‌ بود. خفاش ها در تمام‌ سوراخ های‌ دیوار لانه‌ ساخته‌ و حتی‌ روی‌ قبر او از فضولات‌ آنها مقداری‌ بسیار ریخته‌ شده‌ بود.

معاویه در چنین روزی، ۱۵ رجب سال ۶۰ هجری در سن ۷۸ سالگی در دمشق درگذشت. وضعیت قبر او را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.
وضعیت قبر معاویه در بیان مرحوم علامه طهرانی:

«حقیر از ویرانی‌ و خرابی‌ قبر معاویه‌ علیه‌ الهاویه‌ داستان هائی‌ شنیده‌ بودم‌ که‌ به‌ صورت‌ مزبله‌دانی‌ در آمده‌ است‌، ولی‌ به‌ عیان‌ ندیده‌ بودم‌ تا در سنه‌ ۱۳۹۲ هجری‌ قمری‌ که‌ از راه‌ دمشق‌ برای‌ بار سوم‌ به‌ حج‌ بیت‌ الله‌ الحرام‌ می‌رفتم‌ و توقف‌ در آن‌ شهر یک‌ هفته‌ طول‌ کشید روزی‌ میل‌ پیدا شد تا این‌ مزبله‌ را مشاهده‌ کنم‌. لهذا با دو نفر میزبان‌ گرامی‌ خود برای‌ تماشا و عبرت‌ بر سر قبر او رفتیم‌، آنها هم‌ چندان‌ مایل‌ نبودند، زیرا می‌گفتند دیدن‌ شما از قبر، شاید موجب‌ ترویج‌ باطل‌ باشد.

ولی‌ من‌ گفتم‌ در وقتی‌ می‌رویم‌ که‌ حتی‌ احدی‌ در آن‌ نواحی‌ نباشد. لهذا بین‌ الطلوعین‌ را اختیار و در معیت‌ ایشان‌ بر سر قبر پرعذاب‌ وی‌ رفتیم‌. زنی‌ در گوشه‌ حیاط‌ کثیف‌ و آلوده‌ آن‌ که‌ نگهبان‌ آنجا بود و مشغول‌ شستن‌ رخت‌ بود، شروع‌ کرد به‌ فحش های‌ غلیظ‌ و سب و لعن‌ اکید بر معاویه‌ و یزید، و صلوات‌ و تحیات‌ بر اهل‌ بیت‌ فرستادن‌.

رفقای‌ ما گفتند: این‌ زن‌ هم‌ از همان‌ تابعین‌ اموی‌ شام‌ است‌ ولی‌ برای‌ دریافت‌ وجهی‌ از واردین‌ شروع‌ می‌کند به‌ لعنت‌ بر بنی‌امیه‌ تا از ایشان‌ پولی‌ دریافت‌ کند و ما هم‌ البته‌ او را در ازای‌ این‌ لعنت ها محروم‌ نگذاشتیم‌. اما قبر معاویه‌ که‌ در کنار آن‌ حیاط‌ قرار داشت‌ به‌ قدری‌ کثیف‌ و آلوده‌ بود که‌ موجب‌ عبرت‌ بود. خفاش ها در تمام‌ سوراخ های‌ دیوار لانه‌ ساخته‌ و حتی‌ روی‌ قبر او از فضولات‌ آنها مقداری‌ بسیار ریخته‌ شده‌ بود.»

 

مرکز اسناد انقلاب اسلامی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85339

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر