2

مراسم تودیع محمد علی آبادی و معارفه رستم قاسمی

  • کد خبر : 8579
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۳۱

مراسم تودیع محمد علی آبادی سرپرست سابق وزارت نفت و معارفه رستم قاسمی وزیر جدید نفت با حضور رئیس جمهوری آغاز شد. به گزارش مهر، با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری مراسم تودیع محمد علی آبادی سرپرست سابق وزارت نفت و رستم قاسمی وزیر جدید نفت صبح امروز سه شنبه ۱۸ مرداد آغاز شد. […]

مراسم تودیع محمد علی آبادی سرپرست سابق وزارت نفت و معارفه رستم قاسمی وزیر جدید نفت با حضور رئیس جمهوری آغاز شد.

به گزارش مهر، با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری مراسم تودیع محمد علی آبادی سرپرست سابق وزارت نفت و رستم قاسمی وزیر جدید نفت صبح امروز سه شنبه ۱۸ مرداد آغاز شد.

در این مراسم علاوه بر رئیس جمهوری، رستم قاسمی وزیر نفت، محمد علی‌آبادی سرپرست سابق وزارت نفت، تمامی معاونان وزارت نفت و جمع کثیری از مدیران عامل و مسئولان ارشد صنعت نفت کشور هم حضور دارند.

رستم قاسمی فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ۱۲ مرداد ماه امسال با کسب ۲۱۶ رای موافق از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نهمین وزیر نفت ایران انتخاب شد.

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد عصر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه با صدور حکمی و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفید اجرایی، محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک را به عنوان سرپرست وزارت نفت منصوب کرد.

علی آبادی که پیشتر به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در دولتهای نهم و دهم مشغول به کار بوده است، باید سکان یکی از استراتژیک ترین وزارتخانه اقتصادی کشور را بر دست بگیرد.

در نهایت در دومین ماه سرپرستی علی‌آبادی و بر خلاف گمانه زنی‌ها، رستم قاسمی به عنوان وزیر جدید پیشنهادی نفت از سوی رئیس جمهور به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

طراحی، ساخت و اجرای فازهای مختلف میدان مشترک پارس جنوبی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، خطوط لوله هفتم و ششم سراسری انتقال گاز، خط لوله اتیلن و اتان مرکزی، مجتمع پتروشیمی مبین و طرح توسعه میدان نفتی خشت از مهمترین پروژه‌هایی بوده که در دو سال اخیر با مدیریت رستم قاسمی مراحل مختلف اجرایی را پشت سر گذاشته اند.

در همین حال رئیس جمهور ۲۴ اردیبهشت ماه در اجرای ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیئت وزیران در نامه های جداگانه‌ای پایان مسئولیت سید مسعود میرکاظمی در وزارت نفت را اعلام کرده بود.

از زمان آغاز فعالیتهای دولت نهم و دهم تاکنون رستم قاسمی با کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس ششمین سکاندار مدیریت صنعت نفت کشور شده است به طوری که در مدت ۶ سال گذشته به ترتیب سیدکاظم وزیری هامانه، غلامحسین نوذری، سیدمسعود میرکاظمی، محمود احمدی نژاد و محمدعلی‌آبادی به عنوان وزیر و یا سرپرست این وزارتخانه را مدیریت کرده اند.

این در حالی است که تا پیش از آغاز فعالیتهای دولت نهم در مجموع پنج وزیر (با در نظر گرفتن دولت موقت) در وزارت نفت مشغول به کار بوده اند که این حاکی از لرزان بودن صندلی مدیریت وزارت نفت و انتظارات وسیع دولت از این وزارتخانه استراتژیک است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر