1

انتخابات ۲۴ خرداد حسن ختام ارزشمندی برای دولت است

  • کد خبر : 85879
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۹

وزیر کشور با بیان اینکه “وزارت کشور صرفا مجری انتخابات و کاملا بی‌طرف است و ملاک و معیارش فقط قانون است”، تاکید کرد: ما در اجرای قانون با احدی رودربایستی نداریم.

مصطفی محمد نجار صبح امروز در نشست استانداران و معاونان سیاسی استانداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: به لطف الهی و در پرتو سیاست‌های دولت خدمتگزار، در حال حاضر در کشور رشد و توسعه از آهنگ سریعی برخوردار و عملا به یک کارگاه توسعه تبدیل شده است و می‌بینیم که این روزها رییس‌جمهور عزیزمان از این استان به استان دیگر می‌روند و پروژه‌های مختلفی را افتتاح می‌کنند.

وی با بیان اینکه “ادبیات خدمت صادقانه در حال حاضر به یک فرهنگ تبدیل شده است”، اظهار کرد: مسئولان باید خدمات خود را ادامه دهند و بدانند در این راستا لحظه‌ای درنگ جایز نیست و مهم این است که ثانیه آخر خدمتشان با لحظه شروع کارشان تفاوتی نداشته باشد.

نجار در ادامه با مورد توجه قرار دادن انتخابات ۲۴ خرداد گفت: این انتخابات می‌تواند حسن ختام ارزشمندی بر کارنامه پر افتخار دولت خدمتگزار باشد و ما نیز با جدیت و در نهایت سلامت و بی‌طرفی آن را به سرانجام برسانیم و به هیچ وجه اجازه ندهیم خدشه‌ای به آن وارد شود.

وزیر کشور با اشاره به برگزاری جلسات مشابه جلسه امروز صبح با فرمانداران و دیگر مسئولان برزگراری انتخابات در هفته آینده افزود: با توجه به شرایط حساس منطقه و جهان، این انتخابات دو ویژگی‌ بسیار مهم دارد. برای اولین‌بار در انتخابات ریاست جمهوری با اصلاحیه در قانون انتخابات ریاست جمهوری مواجه شدیم و طی آن هیات اجرایی مرکزی انتخابات تشکیل شد. این هیات تاکنون پنج جلسه داشته که د‌ر آن تصمیمات خوب و اثرگذاری اتخاذ شده است.

وی افزود: با توجه به همزمان و مصادف شدن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید گفت برگزاری این دو انتخابات ملی و محلی انرژی زیادی می‌طلبد. انتخابات ریاست جمهوری با ۲۳ فرآیند اجرایی و انتخابات شوراها با ۲۶ فرآیند اجرایی پیگیر می‌شود ضمن اینکه انتخابات میان دوره مجلس در چهار حوزه و انتخابات میان دوره خبرگان در دو استان مدنظر قرار خواهد گرفت با این وجود و با این گسترده کار باید همه ظرفیت و توان خود برای رقم زدن یک انتخابات با شکوه به کار بگیریم.

وزیر کشور، تهیه سامانه جامع انتخابات با وجود ویژگی‌های چون سرعت، دقت، کاهش هزینه‌ها و مجهز شدن به امضای الکترونیکی را از جمله ویژگی‌های انتخابات پیش رو خواند و ادامه داد: افزایش ۲۰ هزار شعبه به شعبات انتخابات موضوع مهمی است و ما شاهد خواهیم بود که با احتساب انتخابات شوراها،‌ میان‌دوره‌ای خبرگان بیش از ۱۳۰ هزار صندوق رای را خواهیم داشت.

نجار با بیان اینکه “ابعاد و اهمیت کار در انتخابات پیش رو دوچندان شده است”، گفت: همه زیرساخت‌های لازم کشور را در این راستا به میدان آورده‌ایم چنانچه برگزاری دوره‌های‌ آموزشی و توجیحی برای دست‌اندرکاران انتخابات مدنظر قرار است.

وی در ادامه صحبتهای خود اظهار کرد: در حال حاضر همه نگاه‌ها اعم از دوست و دشمن در سطح منطقه و جهان به انتخابات ما دوخته شده است و هرچقدر این انتخابات گسترده‌تر و با حضور بیشتر مردم برگزار شود، کشور در برابر توطئه سلطه‌جویان واکسینه خواهد شد.

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اینکه “در حوزه اجرا فصل‌الخطاب ما مُر قانون است و عدول از قانون و فراقانونی عمل کردن را انجام نخواهیم داد”، افزود: وزارت کشور صرفا مجری و کاملا بی‌طرف است و ملاک و معیارش فقط قانون است. ضمن اینکه ما در اجرای قانون با احدی رودربایستی نداریم و توصیه‌مان به مسئولان این است که مبادا از سر بی‌توجهی و بی‌دقتی کار روی زمین بماند و خدای نکرده شبهه و سوءنظر و سوءظنی ایجاد شود که البته در این صورت باید با آن برخورد کرد.

نجار همچنین گفت: دشمن امروز مترصد غبار‌آلود کردن فضا و گل‌آلود کردن آب و شکار ماهی خود است؛ بنابراین نباید این فرصت را با بی‌دقتی به او بدهیم اگرچه باید گفت سازوکار انتخابات ما مستحکم و اثر ناپذیر است و امکان خدشه به آن نیست و در همین راستا ما برای بحث بازرسی و کنترل انتخابات،‌ بازرسی مرکزی انتخابات را تشکیل داده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه “حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات، حوزه تاثیرات و کارکردهای آن را در بعد داخلی و بین‌المللی گسترده‌تر خواهد کرد و توطئه‌ها و طراحی‌های دشمنان را عقیم می‌کند”، خاطرنشان کرد: همدلی و هم‌صدایی بیشتر و اتحاد و انسجام و وفاق اجتماعی و ملی با این حضور گسترده تقویت می‌شود و ما نیز باید برای این حضور در انتخابات کار کنیم؛ چراکه ما در کنار اینکه در بحث اجرا ماموریت داریم، در بحث‌های ماموریت‌های کلان در حوزه اجتماعی و فرهنگی هم دارای نقش هستیم.

نجار با بیان اینکه “اینکه نتیجه انتخابات چه می‌شود، به ما ربطی ندارد”، افزود: این خود مردم هستند که انتخاب می‌کنند اما همه باید ظرفیت و توان خود در راستای مشارکت گسترده مردم در انتخابات به میدان بیاوریم. در همین راستا، در هیات اجرایی مرکزی انتخابات نیز بحث مشارکت گسترده مطرح شد و هریک ازاعضا مسئولیتی را پذیرفتند و ارتباطات با حوزه‌ها و تبلیغ برای حضور گسترده مردم مورد توجه قرار گرفت.

وزیر کشور همچنین گفت: تنوع اقوام در استان‌های مختلف ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده شود و در هر منطقه متناسب با‌ آداب و رسوم آن منطقه برنامه‌ریزی‌های سالم انجام شود و البته ما باید از دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی جلوگیری کنیم و برعکس از این موضوع به عنوان نقطه مثبت بهره‌برداری کنیم.

نجار در ادامه با بیان اینکه “مردم باید بدانند حتی وجود یک رای می‌تواند تاثیر بسزایی در تعیین مقدراتشان داشته باشد و آنها باید از حق قانونی خود استفاده کنند”، گفت: در حال حاضر باید به دستاوردهای نظام پرداخته و از سیاه‌نمایی‌های جلوگیری شود. این در حالی است که برخی که می‌خواهند توجهات را به سوی خود جلب کنند این مسائل را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

وی خطاب به مسئولان حاضر در این جلسه نیز گفت: باید با اساتید‌، نخبگان و گروه‌های مرجع جلسات متعددی برگزار شود و از تمام ظرفیت‌های موجود برای بسیج همگانی و مشارکت گسترده مردم استفاده کنیم. ضمن اینکه در این راستا دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای نیز رسالت و ماموریتی خطیری به عهده دارند.

وزیر کشور در ادامه، خطاب به نامزدهای انتخابات و هواداران آنها اظهار کرد: التزام به قانون و قرار گرفتن در جهت مصالح مردم و منافع ملی را در نظر بگیریم و از کار خلاف و مغایر قانون بپرهیزید.

نجار در پایان با مورد توجه قرار دادن برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام(ره) اظهار کرد: این مراسم نباید امسال تحت‌الشعاع انتخابات قرار بگیرد و لازم است تا به عنوان یک برنامه مستقل به خوبی برگزار شود و در این راستا وزارت کشور اقدامات لازم را انجام داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر