6

پرسپولیس دیدار رفت فینال جام حذفی فوتبال ایران را با پیروزی پشت سر گذاشت

  • کد خبر : 860
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۳

دیدار رفت مرحله نهایی جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلی از ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار شد که سرخ‌پوشان پایتخت موفق شدند با نتیجه ۴ بر ۲ حریف خود را شکست دهند. برای پرسپولیس علیرضا نورمحمدی (۴۷)، هادی نوروزی(۶۳) و محمد نوری(۷۱ و ۸۴) […]

دیدار رفت مرحله نهایی جام حذفی بین دو تیم پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلی از ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی برگزار شد که سرخ‌پوشان پایتخت موفق شدند با نتیجه ۴ بر ۲ حریف خود را شکست دهند. برای پرسپولیس علیرضا نورمحمدی (۴۷)، هادی نوروزی(۶۳) و محمد نوری(۷۱ و ۸۴) و برای ملوان محمد رستمی (۳۴) و محمد نزهتی (۶۹) گلزنی کردند.

گزارش نیمه نخست

بازیکنان پرسپولیس به مانند بازی گذشته، با نوشته روی لباس‌های قرمزشان یاد و خاطره مرحوم ناصر حجازی را گرامی داشتند. در سمت دیگر زمین هم بازیکنان ملوان با لباس‌های یکدست سفید حاضر شدند.

پس از اینکه علیرضا فغانی به نشانه آغاز بازی در سوت خود دمید، این قوهای سپید انزلی بودند که به سمت دروازه سرخ‌پوشان پایتخت حمله‌ور شدند و دو موقعیت را به دست آوردند که در یک موقعیت خطرناک پژمان نوری از سمت راست دروازه پرسپولیس توپی را به روی دروازه این تیم فرستاد که با کم‌دقتی دغاغله، مهاجم ملوان به بیرون رفت.

فرهاد پورغلامی، سرمربی انزلی‌چی‌ها که در بازی قبل مقابل استقلال به دلیل اعتراض توسط داور اخراج شده بود، از روی سکوهای بازی نظاره‌گر کار بازیکنانش است و با تلفن همراه نکات لازم را به نیمکت منتقل می‌کند. در ادامه کار شاگردان دایی تلاش می‌کردند که بازی را به تعادل بکشانند و کم کم به دروازه ملوان نزدیک شدند و چند موقعیت را به دست آوردند که با بی‌دقتی بازیکنان از بین رفت. در این میان محمد نوری داخل محوطه جریمه ملوان صاحب موقعیت شد که با برخورد او با مدافع ملوان به زمین خورد اما فغانی اعتقادی به پنالتی نداشت. این امر باعث شد که فریاد تماشاگران قرمز‌پوش پرسپولیس بلند شود و در نهایت وحید هاشمیان که به عنوان کاپیتان این تیم اعتراضی به داور داشت در بیست و دومین دقیقه بازی اولین کارت زرد را دریافت کند.

شاگردان پورغلامی دست از حملات خود نکشیدند تا این بار توانستند از سمت چپ دروازه حقیقی سانتر کنند و محمد رستمی توانست در سی و چهارمین دقیقه این بازی قفل دروازه پرسپولیس را باز کند.

پس از به ثمر رسیدن این گل بازیکنان پرسپولیس برای جبران نتیجه به طرف دروازه هجوم بردند که بادامکی موقعیت به دست آورد اما نتوانست از آن استفاده کند و با اختلاف کمی از سمت راست دروازه حسنی صفت به بیرون رفت.

پرسپولیسی‌ها دست از تلاش خود برنداشتند تا اینکه حمید علی عسگری صاحب توپ شد و پشت محوطه جریمه ملوان توسط ابوالحسن جعفری به خطا متوقف شد که این صحنه منجر به اخراج او توسط داور شد. تا این تیم از فاصله ۲۷ متری دروازه صاحب یک ضربه آزاد شود. مازیار زارع و حسین بادامکی پشت این توپ قرار گرفتند که در نهایت زارع توپ را به سمت دروازه شوت کرد که به دیوار دفاعی ملوان برخورد کرد.

گزارش نیمه دوم

پرسپولیس نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و نوری ضربه‌ای را به سمت دروازه ملوان ده نفره زد که به دفاع برخورد کرد و در بازگشت همان توپ را روی دروازه ارسال کرد که علیرضا نورمحمدی توانست در دقیقه ۴۷ با زدن گل تساوی هم تیمی‌هایش را به ادامه بازی امیدوار کند.

در حمله دیگری که سرخ‌پوشان پایتخت ترتیب داده بودند، مازیار زارع پاسی به هادی نوروزی داد که در این صحنه هادی نوروزی در محوطه جریمه ملوان با رمضانی برخورد کرد و به زمین افتاد اما داور معتقد بود که نوروزی قصد فریب داور را داشته و به او کارت زرد داد.

در دقیقه ۶۳ توپی به هادی نوروزی رسید که او توانست در حالی این توپ را وارد دروازه کند که بازیکنان ملوان فکر می‌کردند که نوروزی در منطقه آفساید قرار دارد.

سفیدپوشان انزلی از سمت راست دروازه حقیقی موقعیتی را تدارک دیدند و با ارسال توپ روی دروازه محمد نزهتی در میان چهار مدافع پرسپولیس با ضربه سر توانست دروازه حقیقی را برای بار دوم باز کند.

پس از آن پرسپولیسی‌ها درصدد جبران گل خورده برآمدند که ابراهیم شکوری توپ را روی دروازه ملوان فرستاد و نوری توانست در دقیقه ۷۱ پرسپولیس را پیش بیاندازد.

در ادامه مازیار زارع توانست ابراهیم شکوری را صاحب موقعیت کند اما او نتوانست از این موقعیت استفاده کند و توپ را به تیرک افقی دروازه ملوان کوباند.

پرسپولیس باز هم به روی دروازه ملوان فشار آورد تا سرانجام صاحب موقعیت پنالتی شد که این بار علی دایی این ماموریت را به محمد نوری سپرد و او توانست در دقیقه ۸۴ دروازه ملوان را برای چهارمین بار باز کند و پیروزی تیمش را تثبیت کند.

ابوالحسن جعفری (۳۷ ) و محمد رستمی (۸۶) از زمین مسابقه اخراج شدند.

دیداربرگشت ساعت ۱۷ جمعه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=860

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر