6

رخ‌داد‌های دیگری که در سایه ‘شوشول فرنود’ به فراموشی سپرده شد

  • کد خبر : 8615
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵

شوشول فرنود، اپوزیسیون را به فراموشی سپرد رادیو کوچه با اشاره به ماجرای فرنود نوشت: «در همین روزها احمد زید‌آبادی با نزدیک به دوسال زندان برای ساعت‌هایی توانست خانواده‌اش را ببیند و رخ‌داد‌های دیگری که در سایه ‘شوشول فرنود’ به فراموشی سپرده شد.» به گزارش جام نیوز، سایت رادیو کوچه روز گذشته ۸ آگوست( ۱۷ […]

شوشول فرنود، اپوزیسیون را به فراموشی سپرد

رادیو کوچه با اشاره به ماجرای فرنود نوشت: «در همین روزها احمد زید‌آبادی با نزدیک به دوسال زندان برای ساعت‌هایی توانست خانواده‌اش را ببیند و رخ‌داد‌های دیگری که در سایه ‘شوشول فرنود’ به فراموشی سپرده شد.»

به گزارش جام نیوز، سایت رادیو کوچه روز گذشته ۸ آگوست( ۱۷ مرداد) با اشاره به توجه بیش از حد اپوزیسیون به ماجرای فرنود نوشت: «نه فرنود و نه کس دیگری فکر نمی‌کرد جامعه ما آن قدر مستعد برای جو‌سازی باشد که با گفتن چند کلمه کودکانه توام با صداقتی که بی‌شک فقط می‌تواند از باطن آیینه‌گونه یک کودک بر آید، موجی به راه بیافتد. حتی به قول “فرورتیش رضوانیه” روزنامه‌نگاری که صفحه «فرنود راست‌گو» را در فیس بوک راه انداخته بود، باور کردنی نبود که در این صفحه تعداد اظهار علاقه‌ها یا همان «لایک»‌هایش به بیش از سی‌هزار برسد، آن هم در کم‌تر از دو روز. اظهار نظر‌ها مانند همیشه آغاز شد. گروهی به فشار‌های نظام موضوع را مربوط کردند. گروهی این حرکت را نشانه بی‌صداقتی «خاله نرگس» مجری برنامه دانستند.»
این سایت ادامه داد: « از سویی دیگر نیز رسانه‌های طرف‌دار حاکمیت نیز این حرکت را شکست جنبش سبز قلمداد کردند. طرف‌داران صفحه فیس بوک فرنود راست‌گو از سی هزار گذشت و از کامنت‌های مستهجن تا سیاسی و احساسی و شعر‌های تغییر یافته تا عکس‌هایی که به طنز بخشی از بدن فرنود هفت ساله بود را منتشر کردند که به قول راه‌انداز این صفحه کارش بشود شبانه‌روز پاک کردن این نوشته‌ها. بالاترین موضوع داغ بخش مشخصی از بدن فرنود خردسال شد در حالی که فرنود پسرک خردسالی بود که وقتی مجری از او در یک برنامه تلویزیونی پرسیده بود آیا او کارهایش را خودش انجام می‌دهد با صداقت گفته بود که وقتی دست‌شویی می‌رود خودش، خودش را می‌شوید.»
رادیو کوچه افزود: «صفحه فرنود در فیس بوک گل کرد، خواستم برم دنبال کسی که صفحه را ساخته بود. اما صبر کردم. آیا فرنود احساس خوبی به آدم‌هایی داشت که در این صفحه برایش چیزی می‌نوشتند؟ چند جوان بر روی یوتیوب صحنه را باز‌سازی کرده‌اند و گروهی نیز نظر‌سنجی گذاشته‌اند. راستی فرنود یک خطا‌کار است؟آیا کسانی که می‌خواهند به موضوع و یا خواسته دیگری برسند این پسر خردسال را نشانه نگرفته‌اند؟»
رادیو کوچه ادامه داد: «فرورتیش رضوانیه روزنامه‌نگار و طنز‌پرداز است. به قول خودش متاسف است که این صفحه را راه انداخته. فرورتیش بعد از این‌که تعداد لایک‌ها به سی هزار نفر می‌رسد امکان نوشتن روی این صفحه را می‌بندد. وی گفت: “دیگر کنترلش از دستم در رفته بود. همه بی‌رحمانه هر چه می‌خواستند می‌نوشتند. من دلم به حال فرنود سوخت. اول قصدم این نبود، اما دیگر کسی به قصد اصلی‌ام توجه نداشت. حتی گروهی مرا با ایمیل تهدید می‌کردند که نمی‌گذارند این کار را بکنم.”»
سایت رادیو کوچه در انتقاد از اپوزیسیون نوشت: «چرا درست در شرایطی که مردم نگران بسیاری از کسانی هستند که در زندان‌ها به سر می‌برند و از فرصت جامعه‌های مجازی برای مطرح کردن مشکلات آن‌ها استفاده می‌کنند و در نهایت با اقبالی محدود روبه‌رو می‌شود، چطور یک رخ‌داد ساده می‌تواند تا این حد مورد اقبال واقع شود؟»
این سایت در پایان نوشت: «چه چیزی باعث شده است که ما حتی برای لب‌خند دیگر هیچ نگرانی نداشته باشیم که ممکن است یک خنده ما بهای سنگینی برای دیگری داشته باشد. در همین روزها احمد زید‌آبادی با نزدیک به دوسال زندان برای ساعت‌هایی توانست خانواده‌اش را ببیند و رخ‌داد‌های دیگری که در سایه “شوشول فرنود” به فراموشی سپرده شد. کسی می‌گفت نباید این‌ها را با هم مقایسه کرد.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر