3

اختصاص وام ۳۰ میلیونی به پنج هزار نفر از خبرنگاران

  • کد خبر : 8635
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴

سید محمد حسینی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت هفدهم مرداد روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه افزود :‌خبرنگاران باید علاوه بر اطلاع رسانی در باره واقعیت های جامعه بتوانند وقایع آینده را نیز تا حدودی پیش بینی کنند و این موضوع جزو انتظارات جامعه است . وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت : […]

سید محمد حسینی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت هفدهم مرداد روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه افزود :‌خبرنگاران باید علاوه بر اطلاع رسانی در باره واقعیت های جامعه بتوانند وقایع آینده را نیز تا حدودی پیش بینی کنند و این موضوع جزو انتظارات جامعه است .


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت : خبرنگاران آینه هایی هستند که خودشان دیده نمی شوند و آنچه منعکس می کنند مشکلات ، مسایل و دیدگاههای مسوولان و مردم است .

** اختصاص وام ۳۰ میلیونی به پنج هزار نفر از خبرنگاران
حسینی در ادامه سخنان خود به تسهیلات در نظر گرفته برای خبرنگاران که رییس جمهوری دستور آن را صادر کرده است اشاره کرد و گفت :‌ در این زمینه برای پنج هزار نفر از خبرنگاران وام ساخت مسکن به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که تعداد خبرنگاران قابل افزایش خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برداشتن شدن محدودیت اعطای آگهی به روزنامه ها ، تلاش در جهت اصلاح نرخ آگهی ها ، پوشش بیمه تکمیلی برای خبرنگاران بدون محدودیت رسانه ای برای مواقع حوادث ،د‌رمان و بیمه عمر حتی برای باشگاه خبرنگاران جوان
با شرایط سهل و ساده به عنوان دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای خبرنگاران عنوان کرد و گفت صندوقی برای بیمه خبرنگاران دایر شده که مانند گذشته و با عنایت رییس جمهوری اعتبارات آن تامین شده است تا دغدغه ای در این زمینه وجود نداشته باشد.
تعلق سهام عدالت ،‌تلاش برای تقویت امنیت شغلی خبرنگاران ،‌تدوین نظام جامع و نوین رسانه ای که هم اکنون در کمیسیون لوایح قرار دارد از دیگر تسهیلاتی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را عنوان کرد و گفت با نهایی شدن نظام جامع رسانه ای خبرگزاری های موجود در جامعه مجازی نیز جزو مطبوعات حساب خواهند شد و اگر مشکلی در مراجع قانونی و قضایی برای آنان پیش آید در هیات نظارت بر مطبوعات رسیدگی خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امیدوار است این لایحه شهریور ماه نهایی شود تاکید کرد نظرات خبرنگاران واصحاب رسانه می تواند در غنا بخشیدن این لایحه موثر و مهم باشد .

** تحمل پذیری مسوولان در برابر خبرنگاران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیدگاهای مطرح شده توسط چند تن از روزنامه نگاران در این آیین در باره لزوم تقویت تحمل پذیری مسوولان در برابر خبرنگاران گفت :‌ همانگونه که رییس جمهوری به همه وزیران توصیه کرده اند در برابر افکار عمومی روحیه پاسخگویی ، تحمل پذیری و شنیدن انتقاد را داشته باشند ،‌من معتقدم مسوولان از چنین روحیه ای برخوردار هستند و امیدوارم شاهد رشد روزافزون تعامل بین روزنامه نگاران ، ‌خبرنگاران و اصحاب رسانه با مسوولان در جهت نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.
حسینی با اشاره به سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری ابراز امیدواری کرد همه اقشار جامعه از جمله مسوولان و اصحاب رسانه با نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام عظمای ولایت ،‌واقعگرایی و واقع بینی را جایگزین مطلق انگاری کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود با تبریک قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان به رییس جمهوری و اصحاب رسانه تاکید کرد رییس جمهوری و دولتمردان نظام خود را جزوی از جامعه و در کنار خبرنگاران و روزنامه نگاران می دانند و بر این اساس مدافع آنان بوده و پیگیر مطالبات برحق این قشر زحمتکش جامعه هستند.
وی خبرنگاران را از اصلی ترین مخاطبان پیام های روحبخش قرآن کریم عنوان کرد و گفت : خداوند در این کتاب آسمانی به قلم سوگند یاد کرده و این موضوع عظمت و اهمیت کار دست اندرکاران رسانه ها را می رساند .
حسینی خبرنگاران و روزنامه نگاران را به پرداختن به رموز توصیه شده در قرآن از جمله درج سخنان درست ، ثابت ،‌حق ،‌استوار ،‌کریم و طیبه و دوری جستن از سخنانی با ظاهر خوب اما با باطنی نادرست فراخواند و گفت :‌ خبرنگاران با هشدارهایی که به مسوولان و مردم و حتی به قشر خود می دهند جامعه را نسبت به وظایف خود و انحراف پیدا نکردن از اصول و قواعد پذیرفته شده در جامعه آگاه می سازند.

** لزوم هوشیاری اصحاب رسانه در برابر برخی عناصر با اهداف خاص
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : همه ما طی چند سال اخیر شاهد فعالیت اشخاصی در رسانه ها بودیم که اکنون در رسانه های بیگانه حضور دارند و اهداف دشمنان نظام را دنبال می کنند.
وی افزود : لازم است اصحاب رسانه نسبت به چنین موضوعی حساس بوده و اجازه ندهند چنین افرادی با اهداف خاص در رسانه ها حضور یابند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر