1

اجازه تخلف در انتخابات را به هیچ فردی نمی‌دهیم

  • کد خبر : 86515
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷

در گذشته حرکت‌های مسموم و خزنده دشمنان در سایه تفکرات استکباری با هدف جدایی دین از سیاست مطرح شده است و سعی بر این داشته تا دین را حوزه‌ای خصوصی و سیاست را عمومی جلوه دهند که ورود روحانیت به این مباحث آن را خنثی کرده است.

محمدرسول شیخی‌زاده امروز در همایش ائمه جمعه و جماعت و دهیاران شهرستان قروه که با محوریت انتخابات برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: سابقه درخشان ۳۴ ساله ملت ایران بیانگر پایبندی این ملت به ارزش‌های متعالی خود و بیزاری از حکومت دیکتاتوری و طاغوتی بوده است.

وی با اشاره به نقش ارزنده روحانیت در شکل‌گیری حماسه سیاسی به عنوان پشتوانه حماسه اقتصادی تصریح کرد: در گذشته حرکت‌های مسموم و خزنده دشمنان در سایه تفکرات استکباری با هدف جدایی دین از سیاست مطرح شده است و سعی بر این داشته تا دین را حوزه‌ای خصوصی و سیاست را عمومی جلوه دهند که ورود روحانیت به این مباحث آن را خنثی کرده است.

شیخی‌زاده برگزاری چنین همایش‌هایی را در راستای برگزاری مطلوب انتخابات خواند و افزود: مهم‌ترین عامل برای خلق حماسه سیاسی که منجر به موفقیت مردم در انتخاب رییس‌جمهوری و شورای اسلامی  می‌شود، حضور گسترده است.

فرماندار قروه با اشاره به دلایل اهمیت حضور مردم در عرصه سیاسی و انتخاب اصلح، خاطرنشان کرد: کمترین اهمیت این حضور  استفاده از حق قانونی و شرعی برای هر ایرانی است که هر فردی در انتخابات شرکت نکند این حق را از خود سلب کرده است.

به گفته شیخی‌زاده، شرکت‌نکردن در انتخابات یا حضور کم‌رنگ در آن همراهی با دشمنان برای زیر سوال بردن معیارهای اصلی نظام، در بعد جمهوری و اسلامی بودن آن است.

وی با بیان اینکه رای تک‌تک ملت ایران در انتخاب اصلح تاثیری مستقیم دارد، مشروعیت و مقبولیت نظام در گرو حضور پررنگ در عرصه‌های گوناگون برشمرد و افزود: اگر امروز ما این فرصت‌ها را از دست بدهیم دشمن آن را به تهدید بدل کرده و به نفع منافع شوم خود از آن بهره‌برداری می‌کند.

فرماندار قروه وظیفه دهیاران و مجریان انتخابات را سنگین دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم محیط انتخابات را از آلودگی‌های دست‌های ناپاکی که در صدد سوق‌دادن فضای سیاسی به سمت مطامع شوم خود هستند، حفظ کنیم.

شیخی‌زاده با تاکید بر اجرای دقیق قانون گفت: قانون در زمینه انتخابات بسیار کامل و جامع است و همین قانون می‌تواند انتخابات را به بهترین نحو اداره کند.

وی اضافه کرد: تمامی مراحل انتخابات در چارچوب قانون برگزار می‌شود و سلایق شخصی از سوی هیچ فردی در آن دخیل نیست.

رییس ستاد انتخابات شهرستان قروه با تاکید بر رعایت اصل بی‌طرفی از سوی دهیاران و مجریان و دست اندرکاران انتخابات خاطرنشان کرد: اگر هر یک از ما در این عرصه، شاهد خدشه‌دار شدن این اصل به صورت تعمدی و یا غیر آن بودیم موظف به تذکر هستیم تا زمینه اعتماد مردمی را فراهم کنیم چرا که ما امانتداران مردم هستیم.

شیخی‌زاده تاکید کرد: اجازه تخلف و تقلب در انتخابات را به هیچ فردی نمی‌دهیم، چون اصل کار ما نتیجه انتخابات نیست بلکه حماسه‌سازی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیشتر شعب اخذ رای در روستاها، شعب سیار هستند از دهیاران خواست تا  درباره زمان دقیق حضور شعب در روستا، به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=86515

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر