5

درد کشیدن بیماران به خاطر کوتاهی بیمه‌ها

  • کد خبر : 86576
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۸:۰۵

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران گفت: بیماران به دلیل عدم پوشش بیمه‌ای یک نوع خدمت جدید در حوزه بیهوشی مجبور هستند حین و بعد از عمل جراحی درد بسیاری را تحمل کنند.

محمدمهدی قیامت با اشاره به اینکه متاسفانه بیماران مجبور هستند در اتاق‌های عمل و در حین و بعد از عمل جراحی به دلیل کوتاهی بیمه‌ها درد بکشند، اظهار داشت: به طور مثال یک پمپ ویژه در زمان بیهوشی بکار می‌رود تا زمانی که بیمار دچار درد زیاد می‌شود با تنظیمات خاصی به اندازه‌ای که برای بیمار عوارض دارویی ایجاد نشود به بدن بیمار مورفین تزریق شود ولی بیمه‌ها این خدمت بیهوشی را تحت پوشش حمایتی قرار نمی‌دهند.

وی افزود: این نوع خدمت در زمان بیهوشی بالغ بر ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه می‌برد که بیمه‌ها تاکنون در این زمینه حمایتی نکرده اند و بیمارستانی هم که بخواهد این خدمت را در اختیار بیمار قرار دهد چون بیمه این خدمت را تحت پوشش قرار نمی‌دهد باید متخصص بیهوشی هزینه آن را متقبل شود؛ بنابراین متخصصان بیهوشی قبل از عمل با بیماران صحبت می‌کنند که اگر بیمار توانایی پرداخت هزینه این خدمت را داشته باشد، این خدمت بیهوشی که در ایران نیز جدید است برای وی بکار گیرد.

قیامت ادامه داد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های زیادی که انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران در این زمینه داشته است هنوز بیمه‌ها این خدمت جدید در حوزه بیهوشی را تحت حمایت قرار نداده‌اند بطوری که بسیاری از متخصصان بیهوشی چندین میلیون تومان از بیمه‌ها به دلیل ارائه این نوع خدمت جدید بیهوشی به بیماران از بیمه‌ها طلب دارند و هر زمان برگه این نوع خدمت نزد بیمه‌ها می‌رود آنها برگه این خدمت درمانی را حذف و خط می‌کشند.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران تصریح کرد: عدم پوشش بیمه‌ای این نوع خدمت جدید بیهوشی باعث شده است تا متخصصان بیهوشی قبل از اینکه بیمار به اتاق عمل برود به وی مشاوره دهند که آیا می‌توانند هزینه این نوع خدمت را بپردازند که متاسفانه بسیاری از بیماران تصور اشتباه می‌کنند که این مشاوره و صحبت‌های متخصص بیهوشی نوعی گرفتن زیرمیزی است.

قیامت خاطرنشان کرد: در حوزه بیهوشی و مراقبت‌های ویژه گرفتن زیرمیزی بسیار نادر است و متاسفانه شکایاتی از بیماران داشته‌ایم که بعد از بررسی‌ها متوجه شدیم شکایت آنان از متخصص بیهوشی به دلیل همین مسائل عدم آگاهی بوده است و این خدمت جدید بیهوشی از جمله جزو این موارد شکایات بوده است که در نهایت با بیمار صحبت شده است که متخصص بیهوشی به دلیل اینکه بیمه این نوع خدمت را تحت پوشش قرار نداده است باید با بیمار صحبت شود تا هزینه اضافی به بیمار تحمیل نشود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=86576

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]