3

ما چاره ای نخواهیم داشت جز آنکه فشار را بر رژیم ایران تشدید کنیم.

  • کد خبر : 875
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۵۳

اوباما گفت: “ما چاره ای نخواهیم داشت جز آنکه اقدامات بیشتری از جمله تحریم های احتمالی بیشتر را در نظر بگیریم تا فشار را بر رژیم ایران تشدید کنیم.”رییس جمهوری آمریکا درباره تحریم های بیشتر آمریکا و متحدان این کشور علیه برنامه هسته ای ایران بر اساس برنامه های تدوین شده هشدار داد . افق […]

اوباما گفت: “ما چاره ای نخواهیم داشت جز آنکه اقدامات بیشتری از جمله تحریم های احتمالی بیشتر را در نظر بگیریم تا فشار را بر رژیم ایران تشدید کنیم.”رییس جمهوری آمریکا درباره تحریم های بیشتر آمریکا و متحدان این کشور علیه برنامه هسته ای ایران بر اساس برنامه های تدوین شده هشدار داد .

افق – عصر ایران باراک اوباما که روز سه شنبه در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کاخ سفید سخن می گفت با اعلام این موضوع گفت که در مذاکرات با صدر اعظم آلمان دوکشور تاکید کردند که برنامۀ اتمی حکومت ایران و رد هرگونه مذاکرات معنی دار در این مورد از سوی دولت ایران، همچنان یک نگرانی جدی بشمار می رود.

اوباما تاکید کرد که در مذاکره با مرکل دو طرف به این توافق رسیده اند که اگر در نشست هفته جاری شورای حکام آژانش بین المللی انرژی اتمی به این نتیجه برسد که ایران همچنان تعهدات بین المللی خود را نادیده می گیرد، آمریکا و متحدانش، چاره ای جز اعمال تحریم های بیشتر نخواهند داشت.

اوباما گفت: “ما چاره ای نخواهیم داشت جز آنکه اقدامات بیشتری از جمله تحریم های احتمالی بیشتر را در نظر بگیریم تا فشار را بر رژیم ایران تشدید کنیم.”

اظهارات اوباما درباره تشدید تحریم ها علیه ایران در شرایطی صورت می گیرد که روز دوشنبه نیز یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اظهاراتی با متهم کردن ایران به داشتن انگیزه های نظامی از توسعه برنامه های هسته ای خود ادعا کرده بود که آژانس به اطلاعاتی جدیدی دست یافته است که نشان می دهد فعالیت‌های مخفی هسته ای ایران که احتمالا داری ابعاد نظامی نیز هست،تا مدتی پیش هم ادامه داشته است.

ایران هر گونه انگیزه و اهداف نظامی برنامه های هسته ای خود را رد کرده و ضمن صلح آمیز دانستن برنامه هسته ای خود ، داشتن چرخه کامل سوخت هسته ای را جزء حقوق تصریح شده همه کشورهای عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای می داند.

روز سه شنبه در جریان کنفرانس خبری محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ، وی با تاکید بر تداوم برنامه های هسته ای کشور هر گونه عقب گرد و مصالحه در این زمینه را رد کرد.

اظهارات رییس جمهوری آمریکا درباره تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران در حالی است که از روز سه شنبه دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری این کشور سفری چهار روزه به ژاپن و کره جنوبی با هدف جلب همکاری این دو کشور برای تشدید فشارهای تحریمی علیه ایران را آغاز کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر