3

خواهران رسانه‌ای مردوخ از انگلیس انتقام گرفتند

  • کد خبر : 8761
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶

“فرهاد کلینی ” کارشناس ارشد مسایل استراتژیک در خصوص ناآرامی‌های گسترده‌ای که شهرهای انگلیس را فراگرفته است در پاسخ به این سوال که ریشه این همه اعتراض در چیست؟ گفت: آنچه امروز در شهرهای انگلیس شاهد آن هستیم یک حادثه نیست بلکه در ادامه تحولات بحران مالی بین‌المللی در انگلیس است. از این جهت که […]

“فرهاد کلینی ” کارشناس ارشد مسایل استراتژیک در خصوص ناآرامی‌های گسترده‌ای که شهرهای انگلیس را فراگرفته است در پاسخ به این سوال که ریشه این همه اعتراض در چیست؟ گفت: آنچه امروز در شهرهای انگلیس شاهد آن هستیم یک حادثه نیست بلکه در ادامه تحولات بحران مالی بین‌المللی در انگلیس است. از این جهت که پتانسیل اعتراض در بین نسل جدید انگلیس همواره به صورت خفته وجود داشته و پیرامون مسایل مختلف واکنش نشان می‌دهد و ما شاهد این موضوع در حوزه‌های دانشجویی بودیم، امروزه به نظر می‌رسد که اتفاقی که بصورت شبکه‌ای در محیط کشور انگلیس اتفاق می‌افتد بیشتر بیانگر یک بحران در یک لایه اجتماعی و همچنین آثاری از سیاست‌های نادرست اقتصادی است.

*بحران اقتصاد نیئولیبرالیستی در غرب خود را نشان داد

وی ادامه داد: به همین دلیل وقایعی که در طی روزهای اخیر اتفاق افتاد ناشی از بحران اقتصاد نئولیبرالیستی در غرب است. لذا با توجه به عدم پیش بینی کافی در چارچوب برنامه چشم انداز انگلیس امروزه چنین احساس می‌شود که دولت انگلیس باید در برنامه‌های چشم اندازی خود تجدید نظر اساسی نماید و با توجه به اینکه انگلیس در اتحادیه اروپا جایگاه ویژه ای در هماهنگی های سیاستی و امنیتی دارد لذا وقوع این تحولات در لندن سئوالات جدیدی به وجود می‌آورد که اتحادیه اروپا باید چاره اندیشی جدیدی کند. چرا که نوع پاسخ‌های اجتماعی در هر کدام از کشورهای اروپایی امروزه متفاوت ارزیابی می‌شود. واکنش مردم نسبت به شرایط اقتصادی و اجتماعی در حوزه یونان، اسپانیا و انگلیس از شدت بیشتری برخوردار بوده است. از همین رو پاسخ‌های مردم در آلمان و تا حدی فرانسه تا کنون متفاوت بوده است و مردم این کشورها هنوز به یک پاسخ سیستمی نسبت به تحولات نرسیده‌اند.

*تغییر روش در پاسخ به بحران‌های اجتماعی

این کارشناس ارشد مسایل استراتژیک با اشاره به تغییر سطح اعتراضات گفت: اگر امروزه در انگلیس سطح اعتراض از مخالفت‌های قانونی به سطح خشونت باری منتقل می‌شود این موضوع لازمه آن است تا به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد که چرا جامعه اروپایی دچار یک نوع تغییر روش در پاسخ به بحران‌های اجتماعی شده است.

*خواهران رسانه‌ای مردوخ از انگلیس انتقام گرفتند

وی با اشاره به بحران رسانه‌ای مردوخ در انگلیس ادامه داد: از طرف دیگر شاهد این هستیم که رسانه‌های دیگر جهان خصوصا در آمریکا نسبت به تحولات انگلیس با بازتاب بسیار عمیق و گسترده‌ای به پوشش می‌پردازند و چنان احساس می‌شود که برخی از رسانه‌هایی که خواهران رسانه‌ای شرکت رسانه‌ای مردوخ تلقی می‌شود امروز به کمک وی آمده‌اند و تلاش می‌کنند تا تحولات موجود را عمیق‌تر و جامع‌تر جلوه دهند.

*تلاش رسانه‌های آمریکایی برای انتقام گیری از انگلیس

کلینی افزود: همچنین برخی از رسانه‌های آمریکایی در تلاشند تا تحولات موجود در انگلیس را به صورت یک “لکه ” جلوه دهند. در گذشته انگلیس تلاش کرد تا پاسخ برخی از درخواست‌های سنای آمریکا را در خصوص ضرورت پاسخگویی مقامات انگلیسی پیرامون نحوه استرداد متهم لیبیایی انفجار هواپیمای آمریکایی بر فراز لاکربی اسکاتلند را با به وجود آمدن بحران لکه نفتی در خلیج مکزیک و بروز بحران گسترده برای دولت آمریکا اختلافات طرفین خاموش شد. به همین دلیل اکنون رسانه‌های آمریکا سعی می‌کنند وقایع انگلیس را با “لکه‌های ” جدید برای دولت لندن پاسخ دهند.

*دلایل اقتصادی عامل اعتراضات

این کارشناس ارشد مسایل استراتژیک با رد دلایل احساسی در به وجود آمدن تظاهرات‌های انگلیس، تاکید کرد: در مجموع مسایل و اعتراضات موجود بیش از آنچه که تحت تاثیر مسایل احساسی و غیره باشد تحت تاثیر مناسبات اقتصادی و طبقاتی و بازتابی از “تراکم فشار اقتصادی ” است.

*انگلیس بصورت ریشه‌ای تحولات را ارزیابی کند

وی در پایان گفت: بی ثباتی و خشونت‌های موجود برای هیچ طرفی شادی آفرین نیست و دولت انگلیس بایستی بصورت “ریشه‌ای و عمیق ” این تحولات را مورد ارزیابی قرار دهد. دومینو شدن اعتراضات و تغییر سطح پاسخ اجتماعی از سطح مسالمت آمیز و تبدیل شدن آن به حوزه “برخورد ” نیازمند یک بازبینی اساسی و اصولی است و لازمه آن تفکیک ریشه تحولات از سرعت تحولات و مطالعه دقیق از گسترده شدن این روند است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8761

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر