2

مشخصات یک بالشت خوب

  • کد خبر : 87929
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی پیشنهاد کرد: افراد از بالشت با ارتفاع کم استفاده کنند و جنس بالشت و رویه آن را از الیاف طبیعی و نخ انتخاب کنند تا تبادل هوا به خوبی صورت پذیرد و دچار تعریق نشوند.
۰ ۰ ۰ نظر

رحمت‌اله حافظی اظهار داشت: بالشت را معمولاً افراد حسب عادت خود انتخاب می‌کنند.

 

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: زمانی که افراد دچار دردهای گردنی اذیت کننده می‌شوند باید ارتفاع بالشت مورد استفاده خود را تغییر ندهند؛ هرچند به طور کلی به افراد پیشنهاد می‌کنیم از بالشت با ارتفاع کم استفاده کنند.

 

حافظی ادامه داد: بالشت مناسب، بالشتی است که اگر فرد به پهلو دراز بکشد، فضای بین سر و زمین را طوری پوشش دهد که سر و گردن در امتداد ستون فقرات قرار گیرد و به صورت یک خط مستقیم دیده شود.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: بالشت مورد استفاده نباید به قدری کوتاه باشد که سر و گردن به سمت زمین خم شود و نباید به قدری بلند باشد که سر و گردن فرد به سمت بالا حرکت کند.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: جنس بالشت و رویه آن باید از الیاف طبیعی و نخ باشد تا تبادل هوا به خوبی صورت پذیرد و صورت فرد عرق نکند.

 

حافظی افزود: بالشت نباید آنقدر نرم و انعطاف پذیر باشد که سر داخل آن فرو رود و نباید آنقدر هم سفت باشد که پوست صورت احساس ناراحتی کند و آزار ببیند.

 

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: برای نوزادان و شیرخواران زیر ۲ سال باید از بالشت بسیار کوتاه استفاده شود اما مادران متوجه باشند که زمانی که نوزاد را بر روی شکم می‌خوابانند نباید به هیچ عنوان از بالشت استفاده کنند چرا که ممکن است در اثر فرو رفتن صورت کودک در بالشت، راه‌های هوایی مسدود شده و نوزاد دچار خفگی شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=87929

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر