4

زندگی در سایه ترس، عاقبت همکاری با غربی ها

  • کد خبر : 88275
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲

مترجمان و کارکنان افغان نیروهای آلمانی در قندوز افغانستان اعلام کردند که اگر آلمان به درخواست پناهندگی آنان ترتیب اثر ندهد، دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

سایت دویچه وله(DW) نوشت: «با نزدیک‌ شدن تاریخ خروج نیروهای آلمانی از افغانستان در سال ۲۰۱۴، نگرانی مترجمان و افرادی که با این واحدها همکاری داشته‌اند، افزایش می‌یابد. اینان بیم آن دارند که هدف عملیات انتقام‌جویانه‌ طالبان قرار گیرند.»

بنا به گزارش اشپیگل آنلاین، افغان‌هایی که به عنوان مترجم و کادر خدماتی با نیروهای آلمانی همکاری داشته‌اند، تهدید کرده‌اند دست به اعتصاب غذا می‌زنند و با برپایی چادر در برابر پادگان منطقه‌ قندوز از رفت و آمد نیروهای آلمانی جلوگیری به عمل خواهند آورد.

این گزارش می‌‌افزاید فرمانده‌ پادگان اعلام کرده است که در صورت انجام این تهدید از سوی معترضان افغان، نیروهای امنیتی افغانستان وارد عملیات خواهند شد. در پادگان منطقه‌ قندوز هنوز چند واحد نظامی، متشکل از ۹۸۰ سرباز آلمانی اسکان دارند.

این نخستین بار نیست که مترجمان و کادر خدماتی افغان واحدهای نظامی آلمان در قندوز دست به اعتراض می‌زنند. چندی پیش نیز شماری از مترجمان و کارکنان این پادگان تظاهرات گسترده‌ای به راه انداختند. فرماندهان نظامی قندوز در پی گفتگو با دو تن از نمایندگان معترضان، از آنان خواسته بودند برای حراست از جان خود به نیروهای امنیتی افغان مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، حدود ۱۷۰۰ کارگر و کارمند افغانی به عنوان مترجم، راننده و آشپز با ارتش آلمان در افغانستان همکاری داشته‌اند. طالبان، این افراد را خائن می‌خواند و بارها اعلام کرده است که از آنان انتقام خواهد گرفت.

دولت آلمان در بیانیه‌ای رسمی، با اشاره به “آگاه‌بودن از مشکلات کارکنان محلی افغان” اعلام کرده است که مطابق قانون، تنها زمانی می‌تواند به درخواست این گروه ترتیب اثر دهد که “خطری جدی جان آنان یا خانواده‌هایشان را تهدید کند”. اثبات “جدی ‌بودن خطر” به عهده‌ درخواست‌کننده است. بنابراین افغان‌هایی که در معرض تهدیدی بالقوه یا عمومی هستند، نمی‌توانند از این حق ویژه برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری‌ها وزارت کشور آلمان تاکنون درخواست ۱۱ تن از کسانی که مورد تهدید طالبان قرار گرفته‌اند را بررسی و اعلام کرده ‌است که درخواست‌کنندگان فاقد شرایط لازم برای پناهندگی هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=88275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر